איפה הייתם עד היום?

רגע לפני שבית"ר ירושלים חגגה אליפות, הפועל ת"א נזכרה לשחק ובתצוגת כדורגל גדולה ניצחה 1:3. דגו (פנדל), גו'ניור וטלקיסקי כבשו לאדומים. תקציר המשחק

תקציר המשחק

אוהדי בית"ר ירושלים הגיעו כבר בשעות הצהריים לבלומפילד עם מנגלים והרבה בשר כדי לחגוג אליפות, אבל לקינוח הם קיבלו על הראש 3:1 מהפועל ת"א, שחגגה פעמיים: בריחה מהתחתית ועלייה למקום השביעי ואולי לא פחות חשוב, דחיית החגיגות של היריבה השנואה לשבוע הבא, רחוק מאצטדיון הביתי של האדומים ביפו.

דווקא בית"ר פתחה בסערה עם שער אדיר של מיכאל זנדברג, שגם שם את השני שנפסל בגלל החלטה מפוקפקת לנבדל. ברוך דגו השווה בפנדל, פאביו ג'וניור השלים מהפך ולבונבוניירה האמיתית של הערב אחראי דימיטאר טלקיסקי, שקבע 1:3 עם שער ענק.

מהלך המשחק

בית"ר פתחה טוב יותר, בדקה השמינית היא גם עלתה ליתרון. עידן טל שלח שמאלה לזנדברג, שפרץ באין מפריע ומקצה הרחבה שחרר בעיטה אדירה שחדרה לפינה הרחוקה. זווית קשה? לא לזנדברג. 0:1 לבית"ר. בדקה ה-16 זכו האדומים בכדור חופשי, מרחק 25 מטרים מהשער של טברטקו קאלה. דמיטאר טלקיסקי סובב יפה מעל החומה, אבל הכדור חלף כ-20 סנטימטרים מקורת השער.

שער נוסף של זנדברג, כנראה חוקי למהדרין, נפסל בטענת נבדל בדקה ה-23. בדקה ה-27 שרק השופט מנשה משיח לפנדל שלא היה ולא נברא, בעקבות מה שפירש כדחיפה של קאלה על ברוך דגו ברחבה בעת ביצוע קרן. דגו בעצמו אמר תודה ורץ לקחת את הבעיטה, הכדור הלך חלש למרכז השער, השוער של בית"ר זינק לפינה ו-1:1 בבלומפילד.

בדקה ה-39 ניסה זנדברג להחזיר את היתרון לאורחים. קשר בית"ר עבר מימין למרכז ושיגר ברגל שמאל בעיטה אדירה לעבר החיבורים הרחוקים, הכדור פספס את המסגרת בסנטימטרים. הפועל שוב הלמה בצד השני, גם הפעם הצרות של בית"ר באו מכדור קרן: טלקיסקי הגביה מימין, אלין טופוזאקוב החליק אחורה בנגיחה ופאביו ג'וניור דחק בראש מקרוב עם זינוק יפה. 1:2 להפועל, המהפך הושלם ובית"ר, למרבה ההפתעה, ירדה להפסקה בפיגור.

האדומים פתחו את המחצית השנייה עם ניסיונות כיבוש ממרחק, שלא היו רחוקים מהמסגרת של קאלה. בדקה ה-56 מצא את עצמו טלקיסקי במצב מצוין מול קאלה אחרי מהלך יפה של ג'וניור, אבל ניסה להקפיץ בתחכום מעל השוער, הכדור עבר גם את המשקוף ונחת על הרשת העליונה.

מנגד, הניסיונות של האלופה לא שכנעו וגם לא ממש הטרידו את החלק האחורי של הפועל. רבע שעה אלחרי שאיפס את הרגל, יצא טלקיסקי קדימה למתפרצת יחיד, ניער בקלות את גל אלברמן שרדף אחריו וכשראה את קאלה עומד כשבעה מטרים מחוץ לשערו, הקפיץ מעליו כדור גדול מ-20 מטרים. הפעם זה הלך לרשת. 1:3 להפועל ת"א, שער ענק של הקשר הבולגרי.

הרכב הפועל ת"א: וינסנט אניימה; עמרי קנדה, וואליד באדיר, אלין טופוזאקוב, יגאל אנטבי; שי אבוטבול, מזואה אנסומבו, ברוך דגו, דמיטאר טלקיסקי (ראובן עובד 84); שלומי ארבייטמן, פאביו ג'וניור.

הרכב בית"ר י-ם: טברטקו קאלה; תומר בן יוסף (אבירם ברוכיאן 59), שמעון גרשון, אריק בנאדו, יואב זיו; דרק בואטנג, עידן טל, גל אלברמן (ג'וניור ויסה 73), מיכאל זנדברג; עמית בן שושן, מרקוס רומולו (חן עזריאל 73).

שידור חוזר של המשחק

פספסתם? רוצים לראות שוב? צפו במשחק בין הפועל ת"א לבית"ר ירושלים