שום סיבה לחגיגה

אוהדי בית"ר כבר חגגו אליפות, אבל אז שבחון כבש, ושער של בואטנג הספיק רק ל-1:1, והחגיגות נדחו. גם הצהובים עדיין לא חוגגים השארות בליגה. תקציר המשחק

תקציר המשחק

שתי הקבוצות לא יצאו הערב (ראשון) מטדי מרוצות באמת עם ה-1:1 שהשיגו. מכבי ת"א בוודאי הסתפקה בנקודה הבלתי צפויה שהשיגה בחוץ מול האלופה, אך זו לא הרחיקה אותה במידה מספקת מהאזור המסוכן בתחתית. אין ספק שבית"ר ירושלים לא אהבה את התוצאה לעיני הקהל הביתי, שתכנן להתחיל לחגוג את האליפות כבר הערב.

בסופו של דבר, חלוקת הנקודות הייתה די מוצדקת, למרות מספר גדול בהרבה של מצבים אליה הגיעה האלופה. האורחים לא היו רעים בחלק מהדקות וגם יצרו כמה הזדמנויות טובות בעצמם, בעיקר בזכות יכולת גבוהה של רודי חדד. אל ההפסקה הם ירדו אפילו עם יתרון, אחרי שיוסי שבחון עקץ. הקוון סייע לבית"ר להשוות במחצית השנייה, דרק בואטנג היה חתום על השער, שהובקע אחרי נבדל של אבירם ברוכיאן. חגיגות האליפות יצטרכו לחכות עוד קצת. גם חגיגות ההישארות.

זנדברג: "אני חייב לקבוצה שער" - צפו בכל התגובות המשחק

ביחרו את הרגע הגדול במשחק ואולי תזכו בפלזמה HD

מהלך המשחק

בית"ר שלטה בכדור בדקות הראשונות, שלא התאפיינו בכדורגל מדויק. בדקה השמינית היא הרוויחה כדור חופשי ממצב נוח, אבל ברוכיאן בעט גבוה מעל לשער. המארחים המשיכו להניע כדור, האורחים בכחול ניסו לשלוח מסירות ארוכות לעברו של יאניק קמנאן, שהיה בודד מדי בחוד.

בדקה ה-19 שיגר רומולו פצצה אדירה ברגל שמאל מ-25 מטרים, דראגוסלב יבריץ' עמד מחוץ לשער אך ראה את הכדור פוגש את המשקוף. שלוש דקות לאחר מכן ניסה עידן טל להפתיע עם בעיטה מצד ימין ברגל שמאל, אבל יבריץ' לא התקשה לקחת. בדקה ה-29 יצאה מכבי להתקפה מסודרת יותר, רודי חדד הגביה מימין, יואב זיו נכשל בשמירה על יוסי שבחון, שבניסיון השני הצליח לבעוט מהמקום ולהכניע את קאלה. 0:1 מפתיע למכבי ת"א.

החלקה שלומיאלית של קאלה כמעט סידרה לחדד שער משלו כעבור חמש דקות, אבל גרשון היה במקום כדי להרוס לקשר הצרפתי. בדקה ה-36 הגביה טל לראש של רומולו, הברזילאי נגח החוצה ממצב שהוא בדרך כלל לא מחמיץ ממנו. הניסיונות של בית"ר להשוות לא היו מדויקים, התוצאה נשמרה עד להפסקה.

יצחק שום לא היסס והכניס את עמית בן שושן עם פתיחת המחצית השנייה, במקומו של דוד אמסלם. בית"ר הלכה בהתאם, בכיוון אחד בלבד, בדקה ה-49 הגיעה אחת מהחמצות העונה: גל אלברמן הכניס כדור ששבר את מלכודת הנבדל לזיו, ששלח לרוחב ומצא את מיכאל זנדברג לבד מול שער ריק. גול בטוח? זנדברג בעט משלושה מטרים בשמאל, החוצה. מדהים.

במקום לשלם על ההחמצה, כפי שקורה תדירות, הצליחה האלופה לכבוש כעבור חמש דקות, בזכות טעות של הקוון. בן שושן מסר לעומק וברוכיאן, שהיה בעמדת נבדל, השאיר קטנה לדרק בואטנג. הגנאי השתלט בקושי וברגל שמאל השחיל פנימה. 1:1 בטדי בדקה ה-54. בדקות הקרובות המשיכה המארחת ללחוץ והייתה קרובה מאוד לשני, באחד מהמהלכים הציל אורי שטרית שער בטוח מהקו.

בדקה ה-65 חטף חדד לטל ברחבה של קאלה וכבש, חיים יעקב קבע שהקשר הצרפתי ביצע עבירה על יריבו הירושלמי ופסל את השער. שתי דקות לאחר מכן הגביה ארז מסיקה משמאל, חדד בעט מהאוויר וסחט הדיפה מקאלה. רומולו סידר לעצמו מצב בטוח בצד השני בדקה ה-69, אבל בעט ליציע.

מכאן והלאה שתי הקבוצות ייצרו מעט מאוד הזדמנויות, המשחק נראה היה בדרכו הבטוחה לתיקו. זיו עוד סידר למחליף טוטו תמוז מצב נגיחה נוח בדקה ה-88, החלוץ הצעיר לא מצא את המסגרת. החילופים של ניר לוין היו הגנתיים לגמרי, במטרה הברורה לשמור על הנקודה. זה הצליח לו.

הרכב בית"ר ירושלים: טברטקו קאלה; יואב זיו, אריק בנאדו, שמעון גרשון, דוד אמסלם (עמית בן שושן 46); גל אלברמן, עידן טל, דרק בואטנג, מיכאל זנדברג (ג'וניור ויסה 79), אבירם ברוכיאן; רומולו (טוטו תמוז 74).

הרכב מכבי ת"א: דרגוסלאב יבריץ'; יובל שפונגין, משה מישאלוב, ג'ו ביזרה, אורי שטרית; ג'ונתן אסוס, דן רומן, רודי חדד (רביד גזל 76), יוסי שבחון, אלן מסודי (ארז מסיקה 63); יאניק קמנאן (ליאור ז'אן 90).

שידור חוזר של המשחק

פספסתם? רוצים לראות שוב? שידור חוזר של המשחק המרכזי בליגת העל בין בית"ר ירושלים למכבי ת"א