גביע דייויס: נבחרת ישראל תפגוש את קנדה

דודי סלע, אנדיוני ואמיר ויינטרוב יארחו בין ה-16 ל-18 בספטמבר ברמת השרון את הקנדים עם מילוש ראוניץ' (27 בעולם) במטרה לחזור אחרי שנה אחת לבית העליון. רם: "בסך הכל מדובר בהגרלה קשה, היתרון שלנו הוא כמובן הביתיות"

דודי סלע חוגג בהיכל נוקיה
דודי סלע חוגג בהיכל נוקיה | צילום: ניר בוקסנבאום, אתר ספורט 5

תפתחו יומנים ותרשמו: בין ה-16 ל-18 בספטמבר נבחרת ישראל בטניס תנסה לחזור לטופ העולמי. דודי סלע, אנדיוני ואמיר ויינטרוב יארחו ברמת השרון את נבחרת קנדה במסגרת הפלייאוף על המקום בבית העליון של גביע דייויס. זה יהיה המפגש הראשון בהיסטוריה בין שתי הנבחרות.

"זאת ההגרלה הכי טובה שיכולנו לקבל", אמר אנדי רם, "אני שמח שנזכה לשחק שוב בבית. הקהל שלנו כבר הוכיח לנו כמה מיוחד וכיף זה יכול להיות. אני בטוח שהחווייה נגד קנדה תהיה טובה. בסך הכל זאת הגרלה קשה כי ראוניץ' הוא שחקן יחידים מעולה ודניאל נסטור כבר זכה בכל תואר אפשרי בזוגות, אפילו במדליית זהב אולימפית. הם אמנם פייבוריטים, אבל היתרון שלנו הוא הביתיות. בבית אנחנו יכולים לעבור כל נבחרת ואני כבר מצפה לספטמבר".

 

אלוף ישראל, אמיר ויינטרוב: "זאת הגרלה קשה, אבל תהיה חוויית טניס מדהימה. שיחקתי נגד ראוניץ' בשנה שעברה וכמובן שזה לא יהיה פשוט  ברמת השרון. אנחנו אנדרדוג, אבל אנחנו בונים על הקהל". מנכ"ל איגוד הטניס, משה חביב, הוסיף: "אני מקווה שהשחקנים ידעו להתעלות ושנוכל לחזור לבית העליון".

 

המשחק מול קנדה יהיה ה-101 בהיסטוריה של נבחרת ישראל בגביע הדייויס, כאשר המאזן עומד על 43 ניצחונות לעומת 57 הפסדים. המאזן בבית העליון הוא 3 ניצחונות ו-9 הפסדים. "על הנייר, כל נבחרת בשלב הזה היא פייבוריטית לעומתנו, אבל בבית הפערים מצטמצמים", אמר המאמן נועם בר, "נקווה שהשחקנים שלנו יגיעו בכושר הטוב ביותר למפגש ויוכיחו שוב מה הם שווים".

במפגש הקודם, שנערך במסגרת הבית האירופי-אפריקני, גברה ישראל על פולין 2:3 בזכות ניצחונות של דודי סלע ואמיר ויינטרוב ביום הראשון  ובזכות ניצחון גדול של רם וארליך על מרצ'ין מטקובסקי ומריוס פירסטנברג, אחד מהצמדים הטובים ביותר בעולם. בחודש ספטמבר הקודם הפסידה ישראל באותו שלב בפלייאוף לנבחרת אוסטריה בהיכל נוקיה (3:2) וכתוצאה מכך ירדה מהבית העליון אחרי 3 שנים מדהימות.

 

הישג השיא של ישראל בגביע דייויס היה ההעפלה ב-2009 לחצי הגמר אחרי ניצחון ביתי 1:4 מדהים על רוסיה של מראט סאפין. בחצי הגמר הנבחרת כבר לא הצליחה לעצור את המכונה המשומנת של ספרד, שהביסה את ישראל 1:4 והמשיכה לזכיה בגביע.

 

הקנדים עלו לפלייאוף אחרי שניצחו בסוף השבוע הקודם 2:3 את אקוואדור על החימר אחרי שכבר חזרו מפיגור 2:0. ראוניץ', שנקע את קרסולו בסיבוב השני בווימבלדון, לא שיחק אך יהיה כשיר למשחק בישראל. ראוניץ' פרץ בפברואר האחרון כשניצח בטורניר סן חוזה (גבר על ורדאסקו) והפסיד לרודיק בגמר ממפיס. בנוסף הוא השיג השנה ניצחונות על גאל מונפיס, מארק פיש, ארנסט גולביס וז'יל סימון. שאר המחבטים של הקנדים הם ואסק פוסיפיסיל (192), פיליפ בסטר (236) ופטר פולנסקי (262 בעולם).

 

פרט לראוניץ', נשק בולט נוסף של הקנדים הוא שחקן הזוגות המצוין, דניאל נסטור (4 בדירוג הזוגות העולמי). אגב, אחד הניצחונות הגדולים ביותר של אנדיוני היה על נסטור ברבע הגמר בווימבלדון 2003, אז שיתף הקנדי פעולה עם מארק נואלס מהבהאמס.

 

שאר המשחקים בפלייאוף: קרואטיה - דרום אפריקה, הודו - יפן, בלגיה - אוסטריה, שווייץ - אוסטרליה, צ'ילה - איטליה, צ'כיה - רומניה, רוסיה - ברזיל.