דיוקוביץ' אלוף ווימבלדון אחרי 1:3 גדול על נדאל בגמר

רגע השיא בקריירה של הסרבי, שנתן הופעה יוצאת מן הכלל על המגרש המרכזי באול אינגלנד קלאב ואסף גראנד סלאם שני העונה ושלישי בקריירה. ניצח את האלוף היוצא עם 4:6, 1:6, 6:1, 3:6 וכבש בסטייל את המקום ה-1 בדירוג העולמי

נובאק דיוקוביץ'
נובאק דיוקוביץ' | צילום: Getty Images / אימג'בנק

גבירותיי ורבותיי, יש סדר עולמי חדש בטניס. נובאק דיוקוביץ', שיעלה ביום שני למקום הראשון בעולם, זכה בטורניר ווימבלדון בפעם הראשונה בקריירה שלו אחרי שניצח בגמר את האלוף היוצא, רפאל נדאל. "נולה" נתן הצגה נפלאה על המגרש המרכזי וגבר על הספרדי 1:3 במותחן שנמשך שעתיים ו-28 דקות עם 4:6, 1:6, 6:1, 3:6.

דיוקוביץ' זכה בתוארו ה-26 בקריירה והגראנד סלאם השלישי. הסרבי, שנמצא בשנה הטובה ביותר בחייו, זכה בגראנד סלאם שני העונה, אחרי שזכה גם על המשטחים הקשים באוסטרליה. דיוקוביץ' ניצח את יריבו הספרדי בפעם החמישית העונה ובפעם הראשונה בקריירה במסגרת טורניר גראנד סלאם.

 

"קשה לתאר מה הרגשתי בנקודה האחרונה", אמר אלוף ווימבלדון הטרי נובאק דיוקוביץ', "זה היום הכי טוב והכי מיוחד בחיי. זה היה הטורניר הראשון בו צפיתי כילד ואני מרגיש שאני עדיין בתוך חלום. רפא תמיד ניצח אותי בגראנד סלאם והיום הייתי בשיאי. זה היה המשחק הכי טוב שלי על הדשא אי פעם".

מהלך המשחק

דיוקוביץ' פתח טוב ולקח את המשחקון הראשון, אבל כשההגשות עברו לנדאל, הספרדי הראה שהוא לא בא בשביל לטייל והשווה מהר ל-1:1. כך זה נמשך לו במשך שבעה משחקונים נוספים, אלא שאז דווקא נדאל היה הראשון שמיצמץ, חבט כדור אחד לרשת, שלח את השני החוצה ואיפשר לדיוקוביץ' לקחת את המערכה הראשונה עם 4:6.

 

נדאל פתח טוב את המשחקון הראשון של המערכה השניה ועלה ל-0:30 מהיר בהגשות של דיוקוביץ'. הסרבי התעשת מהר והצליח להפוך בדרך ליתרון. המומנטום גבר והסרבי מצא את עצמו ביתרון 0:3. איפה נדאל? הספרדי הצליח לצמק את התוצאה, אבל המדורג 1 הטרי שבר פעם נוספת ולקח את המשחקון האחרון בקלות, 1:6.

 

המערכה השלישית כבר לא הייתה אותו סיפור. נדאל עלה ליתרון, הצליח להשיג שבירה ראשונה ועלה ליתרון 0:3. דיוקוביץ' לא הצליח לקרוא תיגר על הספרדי, ששבר פעם נוספת והצליח לקחת את המערכה עם 1:6. קרב הענקים נמשך גם במערכה הרביעית. דיוקוביץ' הצליח להתאושש מהסט השלישי, שבר ועלה ל-0:2. אלילת המזל עברה לצד של רפא, שהשיג נקודת שבירה עם הרשת והקטין ל-2:1.

 

במשחקון השמיני התמונה שוב השתנתה. נובאק שבר פעם נוספת את הספרדי ועלה ל-3:5. במשחקון המכריע קיבל דיוקוביץ' את תמיכת הקהל, שמר על ההגשות וזכה במערכה, במשחק ובטורניר עם 3:6 ו-1:3 בתוך שעתיים ו-28 דקות.