קביטובה הדהימה את שראפובה וזכתה בווימבלדון

יומו של האנדרדוג: הצ'כית בת ה-21 (8 בעולם) השאירה אבק לרוסיה, ניצחה 3:6, 4:6 והניפה את הצלחת בגמר הגראנד סלאם הראשון שלה. אלופת 2004 עם סיום מאכזב לטורניר טוב, ואת המייג'ור הרביעי בקריירה היא תחפש בארה"ב

פטרה קביטובה עם הצלחת בווימבלדון
פטרה קביטובה עם הצלחת בווימבלדון | צילום: Getty Images / אימג'בנק

סרינה? ווז'ניאקי? שראפובה? תתחילו להתרגל, פטרה קביטובה היא אלופת ווימבלדון. הטניסאית בת ה-21 שדורגה במקום ה-8 בעולם הפתיעה את עולם הטניס, כשזכתה היום (שבת) בטורניר היוקרתי ביותר לאחר 3:6 ו-4:6 על שראפובה. וכן, זה מגיע לה ובגדול אחרי תצוגה נפלאה. כולם חשבו שהניסיון של הרוסייה ידבר במאני טיים, אך דווקא הצ'כית, שזו ההופעה הראשונה שלה בגמר גראנד סלאם הציגה טניס מצויין והשאירה אבק ליריבתה.

שראפובה (6 בעולם) היתה ללא ספק הפייבוריטית הגדולה אחרי ההדחה של מספר מתחרות בכירות. מי שזכתה ב-2004 שיחררה מספר הצהרות לפני הגמר, אבל אחרי שזכתה במשחקון הראשון במשחק, ראתה רק את הגב של יריבתה, ששברה פעמיים בדרך ל-3:6 מרשים ויחסית מהיר.

 

במערכה השניה, כל אחת מהן לא הצליחה לשמור על ההגשות לאורך מספר רב של משחקונים, אך קביטובה הוכיחה שוב שהיא היתה הטובה ביותר בתחרות השנה, כשהשיגה שבירה אחת יותר. במשחקון האחרון היא שמרה על קור רוח (ואפילו סיפקה אייס ראשון בנקודת ההכרעה) ומיד ירדה על ברכיה וחגגה בהתרגשות. דבר אחד בטוח, צפוי לה עתיד נפלא.

מהלך המשחק

קביטובה החלה את המשחק בצורה מהוססת משהו. הצ'כית לא הצליחה להכניס את הסרבים הראשונים למגרש, שראפובה ניצלה זאת עד תום כדי לשבור כבר במשחקון הראשון. טיול של הרוסיה? ממש לא. קביטובה הפעילה לחץ אדיר על ההגשות של שראפובה ושברה חזרה בדרך ל-1:1. גם במשחקון השלישי השיגה שראפובה אפשרות שבירה, אבל הפעם קביטובה החזיקה מעמד ועלתה היא ל-1:2.

 

שני המשחקונים הבאים היו חלקים יותר, 2:3 קביטובה. במשחקון השישי קביטובה הצליחה לשבור בפעם השנייה (בזכות שתי טעויות כפולות של שראפובה) בדרך ל-2:4 מבטיח. המומנטום של הצ'כית נמשך ובעזרת הגשות נהדרות היא טיפסה ל-2:5 במערכה הראשונה. המדורגת 8 בעולם השיגה נקודת מערכה במשחקון הבא, אבל שראפובה התעשתה וצימקה ל-5:3 בעזרת משחק אגרסיבי. עם ההגשות שלה קביטובה כבר עשתה את העבודה על הצד הטוב ביותר, וזכתה במערכה הראשונה עם 3:6 מרשים.

 

המומנטום של הצ'כית המשיך גם במערכה השניה שנפתחה עם שבירה מצידה בדרך ל-0:1. במצב של 0:2 לקביטובה, שראפובה ניצחה וזכתה במשחקון אחרי 3 משחקונים רצופים בהם הפסידה, 2:1. הרוסיה העלתה הילוך ובמשחקון הבא הציגה טניס נהדר, שברה אחרי שסיפקה כדור ענק, שחלף מעל יריבתה וסידר לה 2:2. הכל נפתח מחדש.

 

המשחקון החמישי היה ארוך ומותח והיתרון עבר מצד לצד אך בסופו של דבר, השחקנית בת ה-21 שברה בדרך ל-2:3. איזו דרמה במגרש המרכזי אחרי שקביטובה ביצעה מספר טעויות ואיבדה את משחקון ההגשה שלה ושוב שיוויון. 3:3. אז הגיעו שני משחקונים מוצלחים לקביטובה בדרך ל-3:5 מרשים. שראפובה חזרה מיד ל-5:4 והשאירה עוד תקווה לאוהדיה, אולם זה לא היה היום שלה והפיניש היה כולו של קביטובה ששמרה על קור רוח, השיגה שלוש נקודות משחק ולבסוף השיגה את האייס הראשון שלה במשחק בנקודה הכי חשובה. יש לנו אלופה חדשה.