ווימבלדון: רפאל נדאל יפגוש את נובאק דיוקוביץ' בגמר

הספרדי גבר על אנדי מארי 7:5, 2:6, 2:6, 4:6 ויתמודד מול הסרבי שגבר על טסונגה בחצי הגמר הראשון ויעפיל בשבוע הבא לראש הדירוג העולמי

נדאל חובט בכדור בווימבלדון
נדאל חובט בכדור בווימבלדון | צילום: אימג' בנק / Getty Images

רפאל נדאל מול נובאק דיוקוביץ', זהו גמר טורניר ווימבלדון. המדורגים 1 ו-2 בעולם ייפגשו ביום ראשון לקרב הגדול, אחרי שהספרדי גבר על אנדי מארי הבריטי 7:5, 2:6, 2:6, 4:6. גם 15,000 אוהדים שדחפו את מארי לא הצליחו להוביל את התקווה של הממלכה לגמר ולשמר את חלום התואר הראשון מאז 1936. נדאל פשוט היה טוב יותר.

בניגוד למקובל במשחקיו, הפעם לנדאל לקח זמן להיכנס למשחק, אך כשזה קרה העסק נגמר די מהר. אחרי מותחן גדול במערכה הראשונה, בו שמר כל טניסאי על הגשותיו, הצליח מארי להשיג שבירה מכריעה ולנצח 5:7. זה לא הספיק לו. החל מפתיחת המערכה השניה הספרדי שינה פאזה, ושיחק בצורה חדה בהרבה. זה הספיק לשבור את מארי.

 

למארי, כמו כל טניסאי בריטי בעבר, חסר הגרוש ללירה. הוא הוביל 0:1 במערכות, 1:2 במערכה ה-2 ו-15:30 ואז הגיע שינוי המומנטום הגדול. אפילו הקהל דמם לנוכח מספר מהלכי ענק של נדאל מהקו האחורי, בעוד שמארי שגה שוב ושוב. למערכה הרביעית והאחרונה נכנס עם 33 טעויות לא מחוייבות לעומת 7 של יריבו הספרדי, וזה מספר הכל.

לנדאל מחכה כעת בגמר נובאק דיוקוביץ'. הסרבי, שיחליף את נדאל בראש הדירוג העולמי בשבוע הבא, ניצח את הספרדי בכל המפגשים העונה ואוחז במאזן מדהים. דיוקוביץ' חולם על תואר ראשו בווימבלדון, כשנדאל רוצה כמובן להגן על תארו מהשנה שעברה. לחובבי הפיקנטריה, דיוקוביץ' מוביל העונה על נדאל 0:4.

 

"זה חלום לחזור לגמר שוב", אמר נדאל, "אני מרגיש סיפוק גדול. הקהל עודד את אנדי במשך כל המשחק אבל הצלחתי לשחק את המשחק שלי. מארי ברך אותי בסיום ואמרתי לו שאני מצטער שניצחתי אותו ומאחל לו בהצלחה. להיות מספר 1? זה לא מה שמעניין אותי".

 

"זה כבוד לשחק מול מארי וכיף גדול לנצח אותו. לא הייתי בשיא היום", הוסיף המנצח, "אנדי פתח מצוין את המשחק. בתחילת המערכה השניה הוא ביזבז מספר הזדמנויות לעלות ל-1:3 וחזרתי למשחק. הגמר? יהיה משחק קשה. נובאק משחק בצורה פנטסטית. יהיה קשה מולו, כמו תמיד".

מארי פתח מצוין, כשאיפשר לספרדי רק נקודה אחת במשחקון ההגשה הראשון שלו ועלה ל-1:2. המומנטום של מארי נמשך, עם ניצחון על האפס במשחקון ה-5 שקבע 2:3. המשחק המשיך להיות צמוד כשכל טניסאי שמר על הסרב. מארי, שהפגין יכולת מצוינת, הצליח בנסיון השני במשחקון ה-12 להשיג שבירה ועם 5:7 עלה ל-0:1.

 

מארי הוביל 1:2 והיה ביתרון 15:30 בהגשה של נדאל לפני שהמומנטום במערכה ה-2 השתנה. נדאל הגביר הילוך ואפילו שניים, ניצח בחמישה משחקונים רצופים וניצל שגיאות לא מובנות של מארי בדרך ל-2:6 קליל ו-1:1 במערכות.

 

נדאל המשיך להפגין דומיננטיות מול מארי שפשוט נעלם והפסיד 7 משחקונים רצופים כבר כמצא עצמו בפיגור 0:2. כשהבריטי נזכר לחזור לעצמו היה זה מעט מדי ומאוחר מדי, ונדאל השלים 2:6 ויתרון 1:2 במערכות.