ווימבלדון: רוג'ר פדרר עף ברבע הגמר אחרי הפסד 3:2 לג'ו וילפרד טסונגה

השוייצרי איבד לראשונה בקריירה יתרון 0:2 במערכות כדי להפסיד בסופו של דבר - 3:6, 6:7, 6:4, 6:4, 6:4 לצרפתי המדורג 12 בעולם. טסונגה יפגוש בחצי הגמר את דיוקוביץ' שגבר מוקדם יותר על טומיץ'

פדרר חבוט בווימבלדון
פדרר חבוט בווימבלדון | צילום: רויטרס

סנסציית ענק בווימבלדון: רוג'ר פדרר, הטניסאי המעוטר והמצליח ביותר בתולדות הגראנד סלאם, הודח שנה שנייה ברציפות מרבע גמר הטורניר אחרי שנוצח 3:6, 6:7, 6:4, 6:4, 6:4 על ידי ווילפרד טסונגה הצרפתי. ההדחה של השוויצרי אולי לא כל כך מפתיעה בהתחשב בעובדה שהמדורג מספר 3 בעולם נמצא בירידה בשנתיים האחרונות, אבל עצם זה שאיבד לראשונה בקריירה יתרון של 0:2 במערכות, אחרי שהציג טניס מצויין, מעצים את הדרמה וההישג הכביר של תואם מוחמד עלי.

27 דקות. זה מה שהיה צריך פדרר בשביל לנצח את המערכה הראשונה. שבירה מהירה ועלייה ל-0:2 הספיקו לו בשביל לתקתק את העניינים. טסונגה רדף, אבל לא הצליח לשבור את ההגשות של השוויצרי והפסיד 3:6. במערכה השניה זה הלך קצת יותר קשה לשוויצרי. טסונגה לא נשבר והצליח להגיע לשובר שוויון, אך פדרר התעשת וניצח 3:7 בשביל לעלות ל-0:2 אחרי 74 דקות של משחק.

 

טסונגה לא התייאש. הוא השיג את השבירה הראשונה במשחקון השלישי והצליח להכתיב את הקצב בדרך לניצחון 4:6 במערכה השלישית. אגב, זו הפעם הראשונה מאז 2009 שהצרפתי מצליח לקחת מהשווייצרי מערכה. המדורג 12 נזקק שוב לשבירה אחת במערכה הרביעית כדי להשוות ל-2:2 בסטים.

המערכה החמישית הייתה המשך ישיר למונמנטום שתפס טסונגה והירידה ביכולת של פדרר. הצרפתי שבר את ההגשות של פדרר כבר במשחקון הראשון והמשיך לשמור על הסרבים שלו בצורה כמעט מושלמת. המשחקון האחרון היה לפנתאון בו הצרפתי לקח את אלוף ווימבלדון לשעבר על האפס.