ווימבלדון: רוג'ר פדרר ורפאל נדאל עלו לרבע הגמר

השווייצרי לא התקשה מול מיכאל יוז'ני, ניצח 1:3 ויפגוש את טסונגה הצרפתי. הספרדי נאלץ להזיע מול דל פוטרו אך לבסוף ניצח 6:7, 6:3, 6:7, 4:6. גם דיוקוביץ' ומארי עלו

נדאל חובט בכדור בווימבלדון
נדאל חובט בכדור בווימבלדון | צילום: אימג' בנק / Getty Images

זה היה יום מוזר מאוד בווימבלדון. ונוס וסרינה וויליאמס נפרדו מהטורניר, גם קרולין ווז'ניאקי אמרה שלום לקהל הלונדוני החביב ואז הגיע הקינוח בדמותם של רפאל נדאל ומרטין דל פוטרו. דיברו על ההתמודדות הזו הרבה, אמרו שלמדורג 1 לא יהיה קל. אמרו וצדקו. הארגנטיני כפה פעמיים שובר שוויון, הצליח לגנוב מערכה ונשבר רק במשחקון אחד. למרות הכל הספרדי, שנחבש בסט הראשון וגילה שלא ידע אם ימשיך לשחק, הצליח להיות דומיננטי ולהשיג את הכרטיס לרבע הגמר, שם יפגוש את מארדי פיש. רוג'ר פדרר לעומת זאת לא התקשה מול מיכאל יוז'ני, ואחרי מערכת פתיחה לא טובה, שייט לניצחון קל בדרך לרבע הגמר שם מחכה לו ג'ו וילפרד טסונגה הצרפתי.

נדאל - דל פוטרו 6:7, 6:3, 6:7, 4:6

המערכה הראשונה לא היו לנדאל חיים קלים. דל פוטרו לא נשבר והצליח למשוך אותו לשובר שוויון, אלא שאז החלה הדרמה הראשונה בהתמודדות: המשחק נעצר לשמונה דקות אחרי שנדאל טען לפציעה בכף רגלו ונחבש. לרגע נדמה היה שאנו עדים לפרישת המדורג 1, אך בסופו של דבר הוא שב למשחק והצליח לקחת את המערכה בשובר השוויון.

 

הסט השני היה סיפור אחר לגמרי. במצב של 3:4 לטובת דל פוטרו, נדאל נשבר ואיפשר לו לברוח כל הדרך לניצחון במערכה ולאזן את העניינים בווימבלדון. העניינים הגיעו לשיא חדש כאשר בעיצומו של הסט השלישי, כשהתוצאה עמדה על 2:2, הגיע תורו של דל פוטרו לנטוש את המגרש בגלל פציעה, אבל כעבור עשר דקות הוא שב להתמודדות לכל תשואות הקהל. הארגנטיני המשיך לעשות לנדאל חיים קשים והפסיד רק בשובר שוויון במערכה השלישית.

 

במערכה הרביעית הצליח נדאל סוף סוף לשבור את דל פוטרו ולעלות ליתרון 2:4. מכאן זה היה הלך רק לכיוון אחד וגם הארגנטיני, שהיה באמת מצוין, לא הצליח לעצור את המדורג 1 בדרך לניצחון 4:6 והעפלה על חשבונו. מארדי פיש, שגבר על הפיינליסט מאשתקד, תומאס ברדיץ' 6:7, 4:6, 4:6, יחכה לנדאל.

 

 

נכון, ככל הנראה פדרר כבר נמצא מעבר לשיאו, אך שימו לב לנתון הבא: זו הפעם ה-29 ברציפות בה הפנומן מעפיל לרבע גמר טורניר גראנד סלאם. "היה משחק קשה ועברתי מערכה ראשונה לא פשוטה", סיפר השוויצרי בסיום, על הסט הראשון אותו הפסיד ליוז'ני. "בהמשך השתפרתי, וברגע שגם השבירות הגיעו הכל נהיה הרבה יותר קל", סיכם.

 

השוויצרי נתקל ביריב עיקש שלא נשבר וגרר אותו לשובר שוויון במערכה הראשונה. פדרר כבר הוביל 1:4, אבל הרוסי הצליח להפוך ולהיות הראשון שלוקח לרוג'ר מערכה השנה בווימבלדון כאשר ניצח במערכה הראשונה שהגיע לשובר שיוויון. פדרר לא הרים ידיים, הצליח לשבור את יוז'ני ולאזן עם 3:6משלו בסט השני. השוויצרי הוליך כבר 0:5 במהלך המערכה השלישית אך יוז'ני הצליח לשבור פעם אחת ולצמק ל-3:5, אך פדרר סגר את המערכה עם 3:6.

 

הפנומן לא הוריד את הרגל מהגז ושבר כבר במשחקון השני של המערכה הרביעית כדי לעלות ל-0:2. יוז'ני לא הרים ידיים ועם מספר נקודות יפות הצליח להישאר קרוב לשוויצרי, אך המדורג 3 שמר על קור הרוח, לא נתן להתלהבות של יריבו להשפיע עליו וחתם גם את המערכה האחרונה עם 3:6 ו-1:3 בסיכום הסטים.

 

אז מה הלאה? מי שעומד בין פדרר לכרטיס לחצי הגמר הוא כאמור טסונגה המדורג 12 בטורניר ו-19 בעולם. הצרפתי, שעבר את דויד פרר הספרדי (7), הצליח לנצח פעם אחת בקריירה את השוויצרי כאשר המאזן ביניהם עומד על 1:4 למדורג 3. שני הטניסאים לא נפגשו מעולם במסגרת גראנד סלאם, אך ב-2011 התמודדו פעמיים ובשני המפגשים ניצח פדרר.

מארי - גאסקה 6:7, 3:6, 2:6

המערכה הראשונה הייתה מאוזנת, כאשר שני הצדדים לא הצליחו להשיג שבירות. גאסקה אף הפגין יכולת טובה יותר משל הבריטי, אך בשובר השיוויון התמונה השתנתה. מארי השיג מיני-ברייק ועלה ל-3:5 בדרך ל-3:7 ו-6:7 במערכה.

שבירה של מארי במשחקון השמיני במערכה השניה הספיקה לנצח 3:6 ולעלות ל-0:2. בסט השלישי גאסקה נשבר סופית ומארי שייט. שתי שבירות של מארי הוליכו אותו ל-2:6 קליל ו-0:3 בסיכום. מארי יפגוש את פליסיאנו לופס שחזר מפיגור של שתי מערכות בדרך ל-6:3, 7:6, 6:7, 6:7, 5:7, 5:7 על לוקאץ' קובוט.

 

דיוקוביץ' - לודרה 3:6, 3:6, 3:6

דיוקוביץ' סגר את הסיפור שלו מול לודרה תוך 101 דקות. הצרפתי פתח טוב בכל מערכה, אך נשבר באמצע המערכה הראשונה ואיפשר לסרבי לרשום 3:6. התסריט חזר על עצמו בשתי המערכות האחרות, שהסתיימו באותה תוצאה ואיפשרו למדורג 2 להשיג את הכרטיס הנכסף לרבע הגמר, שם יפגוש את ברנרד טומיץ', שניצח את רובין סודרלינג השבדי בסיבוב השלישי, המשיך את מסע הקסם שלו באול אינגלנד קלאב גם בשמינית. האוסטרלי, שמדורג 158 בעולם, ניצח את קסאבייר מאליס הבלגי (42) 0:3 עם 1:6, 5:7, 4:6.