ווימבלדון: ונוס וסרינה וויליאמס הודחו בשמינית הגמר

הקאמבק של סרינה הסתיים אחרי 6:3, 7:6 מול מריון ברטולי (4 בטורניר). גם האחות הבכורה בחוץ אחרי 2:6, 3:6 מול פירונקובה. שראפובה ואזאנרקה עלו לרבע הגמר, גם ליסיצקי

סרינה וויליאמס מבואסת בווימבלדון
סרינה וויליאמס מבואסת בווימבלדון | צילום: Getty Images / אימג'בנק

איך נגדיר זאת בעדינות? זה לא היה היום של האחיות וויליאמס. ונוס וסרינה שחזרו מפציעות ארוכות קיוו להצלחה בווימבלדון 2011, אך כנראה שגם בטניס נשים אין הוקוס פוקוס. ראשונה עלתה על הדשא האלופה המכהנת סרינה (7 בטורניר), שזכתה ארבע פעמים בגראנד סלאם של בריטניה. מי שאחראית להדחתה ב-2 מערכות היא מריון ברטולי הצרפתיה (9) שתהיה ברבע הגמר. מעט אחריה עלתה גם ונוס (23) על המשטח הירוק ולא הצילה את הכבוד המשפחתי. הבולגריה הנהדרת צבטנה פירונקובה (32) דרסה את האחות הבכורה 2:6, 3:6 תוך שעה ו-15 דקות. אז מי בכל זאת ממשיך הלאה? שראפובה, אזארנקה, וגם ליסיצקי.

2009 ו-2010 היו נהדרות עבור סרינה בכל הנוגע להופעה בווימבלדון. טניס נפלא ושליטה מוחלטת על הדשא הביאו לאמריקאית שתי זכיות רצופות (4 בסה"כ). אלא שאז הגיעו פציעה, אשפוז וצרות אחרות ואחרי כמעט שנה בלי טניס היא בעצמה לא ידעה אם בכלל תחזור. לפני פתיחת הטורניר השנה היא הודיעה על קאמבק והפכה ברגע לאחת הפייבוריטית לזכיה נוספת. בפועל החלודה היתה משמעותית מדי ועד שמינית הגמר היא סחבה בעיקר עם יכולת מנטאלית אדירה. מול ברטולי זה כבר לא עבד.

 

מערכה ראשונה חלשה של סרינה העניקה את המערכה הראשונה לברטולי, 3:6. המערכה השניה היתה צמודה, עם יתרון קל לצרפתייה, שגם שברה ברגע קריטי ועלתה ליתרון 5:6. במשחקון ה-12 היא גם הוליכה 15:40 אבל סרינה הצילה שתי נקודות משחק. ברטולי שוב השיגה יתרון אבל שוב כשלה ונשברה. הולכים לשובר שיוויון. 6:6 היתה התוצאה לפני שברטולי השיגה מיני ברייק קריטי וסגרה עניין עם 6:8 בדרך לרבע הגמר, שם מחכה לה סבינה ליסיצקי.

 

מריה שראפובה (6 בעולם) עלתה לרבע הגמר אחרי 4:6, 2:6 על שוואי פנג הסינית (20) בתוך שעה ו-21 דקות. הרוסייה, שזכתה בטורניר ב-2004, שלטה כמעט בכל הפרמטרים ובעיקר בווינרים (18:27). "שיחקתי יחסית טוב היום", אמרה שראפובה בסיום. "אני מרגישה טוב על הדשא והתרגלתי למזג האוויר. המשך הדרך? לא יודעת, הרבה זמן לא עברתי את שמינית הגמר, כך שאני קודם כל מרוצה מהניצחון. עכשיו נתקדם צעד צעד". בסיבוב הבא היא תפגוש את המנצחת בין קרולין ווז'ניאקי לדומיניקה ציבולקובה.

ויקטוריה אזארנקה (5 בעולם) פירקה את נדיה פטרובה (רוסיה, 37) בשתי מערכות 2:6, 2:6 בתוך 64 דקות. אזארנקה הבלארוסית, שחולמת על זכיה היסטורית בגראנד סלאם, תפגוש ברבע הגמר את האוסטרית טמירה פאצ'ק, שהעיפה את קסניה פרבק הרוסייה, שעברה כזכור בסיבוב הראשון את שחר פאר. כך שאם לא יהיו הפתעות מיוחדות היא אמורה להגיע בלי בעיות לחצי הגמר.

 

סבינה ליסיצקי (62 בעולם), שהדיחה בסיבוב השני בווימבלדון את אלופת הרולאן גארוס נה לי, עלתה כבר לרבע הגמר. הגרמנייה ניצחה את פטרה צטקובסקה הצ'כית (81) בשתי מערכות, 6:7, 1:6, תוך 68 דקות ותפגוש כאמור את מריון ברטולי.

 

פטרה קביטובה (צ'כיה, 8) מחצה 0:6, 2:6 את יאנינה ויקמאייר (בלגיה, 19) בתוך 45 דקות בלבד. קביטובה גילתה עליונות מוחלטת והשיגה 5 שבירות בדרך למפגש ברבע הגמר מול המנצחת בין ונוס וויליאמס לבין צבטאנה פירונקובה מבולגריה.

 

זוגות: שחר פאר ובלאק בשמינית הגמר
יום מוצלח עבר על שחר פאר ושותפתה בטורניר הזוגות קארה בלאק מזימבבואה. הצמד, שמדורג 14 בטורניר פגש את האמריקאיות ראקל קופס-ג'ונס ואביגייל ספירס בסיבוב השני. הישראלית ובת זוגתה דרסו את יריבותיהן במערכה הראשונה עם 2:6 קליל. גם במערכה השנייה נשמרה המגמה כאשר 3:6 בסיומה סגר 0:2 בסיכום. פאר, שצוברת מעט ביטחון בעקבות התקופה הלא קלה שעוברת עליה במשחקי היחידים,  כבר בשמינית הגמר של תחרות הזוגות. בשלב הבא יפגשו בלאק ופאר את הסלובקית קטרינה סרבטוניק ושותפתה הצ'כית קבטה פשקה בת ה-36 שמדורגות 2 בטורניר.