רפאל נדאל גבר על רוג'ר פדרר 1:3 וזכה ברולאן גארוס שנה שניה ברציפות

הספרדי שוב הוכיח כי אין טניסאי בעולם המשתווה לו, גם לא השווייצרי בטורניר נפלא. אחרי שלוש שעות ו-48 דקות ניצח נדאל 5:7, 6:7, 7:5, 1:6 כדי לזכות בפעם השישית בטורניר החימר ובגראנד סלאם עשירי בקריירה

נדאל והגביע הרולאן גארוס
נדאל והגביע הרולאן גארוס | צילום: אימג' בנק / Getty Images

אף אחד לא יכול לגעת בו, אף אחד פשוט לא יכול לגעת בו: רפאל נדאל (1) זכה הערב (ראשון) ברולאן גארוס בפעם השישית בסיום עוד גמר מיתולוגי בו גבר 5:7, 6:7, 7:5, 1:6 על רוג'ר פדרר (3) תוך שלוש שעות וארבעים דקות, שכללו גם הפסקת גשם קטנטנה. איזה נתון שווה לציין קודם? אפשר לבחור את השוואת שיאו של ביורן בורג האגדי עם שש זכיות בטורניר החימר, אולי את העובדה שמדובר בגראנד סלאם העשירי של השור הספרדי שבסך הכול חגג 25 אביבים לא מזמן. אפשר לקחת את המאזן הכללי שלו בטורניר (1:45) ואפשר להאיר זרקור על המאזן המדהים שלו מול פדרר (8:17) - מכל זווית שלא נסתכל על זה מדובר פשוט באגדה שהולכת ונרקמת לנגד עינינו ומי יודע היכן היא תסתיים. בשלב הזה גם שיא הגראנד סלאמים של פדרר, שעומד על 16, ממש לא בטוח.

פדרר היה חד מאוד בפתיחה, לקח את המערכון הראשון בקלות ולאחר מכן שבר את הספרדי בזכות משחק מעולה מהקו האחורי. השווייצרי שמר על ההגשות ועלה ל-0:3. השניים שמרו על ההגשות עד למשחקון התשיעי. פדרר, שהוליך 3:5, נשבר ולמעשה החזיר את נדאל לתמונה. במצב של 5:5 השיג נדאל נקודת שבירה נוספת, ניצל אותה, שמר על המשחקון הבא וניצח 5:7 במערכה הראשונה בשעה וארבע דקות.

 

נדאל המשיך את המומנטום גם במערכה השניה ושבר את פדרר כבר במשחקון הראשון. הספרדי לקח שבעה משחקונים רצופים ועלה ל-0:2. נדאל כבר הוביל 2:4, אך השווייצרי הצליח לשבור ולאזן ל-4:4. רפא כבר הוביל 4:5, אך אז הגיע הגשם ועצר את המשחק ל-10 דקות. פדרר התעורר, אבל גם הוא כמו הגשם הופיע רק 10 דקות. השווייצרי שלח את המשחק לשובר שיוויון עם 6:6. אך בטיי-ברייק הספרדי השיג מיני-שבירה ועלה ל-0:3 ו-2:5. נדאל ניצח 3:7 בשובר שיוויון ועלה ל-0:2 במערכות עם 6:7 בסט.

המערכה השלישית נפתחה בצורה דומה, אם כי פחות מהוססת מצד פדרר. רק במשחקון השישי נדאל העביר הילוך ושבר על ה-0 בדרך ל-2:4. פדרר לא התייאש והשיב בשבירה על ה-0 משלו. במצב של 5:5 פדרר שבר פעם נוספת והפעם הצליח לסגור עניין - 5:7 למדורג 3. המערכה הרביעית נפתחה עם משחקון בו נדאל חזר מ-40:0 ונמנע משבירה. פדרר שילם את המחיר במשחקון הרביעי בו הספרדי עלה ל-1:3 עם שבירה. אחר כך הגיעה שבירה נוספת ותוך 3 שעות ו-40 דקות זה נגמר: 1:6 לרפאל נדאל במערכה הרביעית ו-1:3 במשחק כולו.