רולאן גארוס: רפאל נדאל עלה לחצי הגמר ויפגוש את אנדי מארי

חצי הגמר בפאריס יורכב מארבעת המדורגים הבכירים, אחרי שהספרדי גבר בקלות 0:3 על סודרלינג השבדי. מארי ניצח את צ'לה הארגנטינאי בתוצאה זהה. בנשים, לי ושראפובה בחצי הגמר

נדאל ברולאן גארוס
נדאל ברולאן גארוס | צילום: אימג' בנק / Getty Images

אחרי הפתיחה החלשה בשבוע שעבר, רפאל נדאל ממשיך להוכיח כי הוא מלך החימר הבלתי מעורער. המדורג 1 בעולם הביס הערב (רביעי) את רובין סודרלינג (5) ברבע הגמר ברולאן הגארוס עם 0:3 משכנע אחרי שעתיים וחצי. הספרדי יפגוש את אנדי מארי, שלא התקשה לנצח 0:3 את חואן איגנסיו צ'לה, שאינו מדורג.

המארגנים בפאריס יכולים להיות מרוצים, שכן הם קיבלו את חצי גמר הקלאסי בין המדורגים 1 ל-4 ובין 2 ל-3 (פדרר מול דיוקוביץ'). אבל מה זה אומר על מצבו של טניס הגברים? לא דברים טובים (היחיד שהיה קרוב לנצח את נדאל היה ג'ון איסנר). בכל מקרה, שני המשחקים יתקיימו ע"פ המסורת ביום שישי.

 

נדאל פתח מצוין את המשחק עם שתי שבירות ועלה ל-0:3. סודרלינג התעורר ושבר במשחקון הרביעי, אבל זה לא הספיק. הספרדי סגר את המערכה הראשונה עם 4:6. בשנייה, השבדי פשוט לא שיחק ונכנע לסגנון המשחק של מלך החימר, ששבר שלוש פעמים בדרך ל-1:6 קליל ו-0:2 במשחק.

 

רפא המשיך את המומנטום גם בתחילת המערכה השלישית, עם שבירה שקבעה 0:2 מוקדם. סודרלינג החזיר מעט מהכבוד עם שבירה אחת ושני משחקוני הגשה מוצלחים, שקבעו שיוויון 4:4. במשחקונים הבאים הגיע השבדי לשלוש הזדמנויות שבירה אך כשל ברגעים המכריעים. נדאל התעשת שלח את המשחק לשובר שיוויון וניצח בו די בקלות עם 3:7. 6:7 לספרדי בסט השלישי ו-0:3 בסיכום.

 

 

בניגוד למשחק בין נדאל לסודרלינג, המפגש בין הבריטי לארגנטיני היה רווי מהפכים במהלך שתי המערכות הראשונות. צ'לה פתח טוב עם דאבל-ברייק ועלה ל-1:4, אבל מארי חזר עם שבירות משלו ושלח את הסט לשובר שיוויון. המדורג רביעי טייל בשובר השיוויון, ניצח 2:7 ועלה ל-0:1 במערכות עם 6:7.

 

המערכה השניה נפתחה עם שתי שבירות של מארי, שברח ל-1:4. צ'לה לא וויתר ושבר בחזרה ואיזן ל-5:5, אבל הארגנטיני, שזכה להגרלה קלה מאוד בטורניר, נשבר שוב במשחקון ה-11. מארי שמר על ההגשות וניצח 5:7. במערכה השלישית לצ'לה נגמרו האנרגיות והוא איבד שני משחקוני הגשה ואת המערכה כולה. 2:6 למארי ו-0:3 בסיום תוך שעתיים ו-53 דקות. מול נדאל זה יראה אחרת לגמרי.

 

לראשונה מאז 2007, מריה שראפובה שוב בחצי גמר הרולאן גארוס. הרוסיה המדורגת 7 עשתה את העבודה בצורה קלילה למדי עם 0:6, 3:6 על אנדראה פטקוביץ' (15). שעה וחצי בדיוק נמשך הסיפור שכלל 8 משחקונים רצופים לטובת שראפובה עד שיריבתה הגרמניה הצליחה לעלות על הלוח. הרוסיה שברה לא פחות מ-7 פעמים במהלך המשחק לעומת פעמיים של יריבתה.

 

במקביל אליה, נה לי (6) הסינית המשיכה את התקופה הפנומנלית שלה עם 5:7, 2:6 על ויקטוריה אזארנקה (4) שסידר לה העפלה ראשונה לחצי הגמר בפאריס. לי שנכנעה בגמר באוסטרליה לקים קלייסטרס תנסה להעפיל לגמר שני ברציפות. המאזן בין השתיים עד היום עומד על 2:5 לטובת שראפובה.

 

מחר (חמישי) מריה שראפובה תתמודד מול נה לי בחצי הגמר הראשון בשעה 15:00 ואילו לאחר מכן ייפגשו חביבת הקהל, מריון ברטולי והאלופה הנוכחית, פרנצ'סקה סקיאבונה. מחר יתקיים גם גמר הזוגות המעורבים בין הצמד קטרינה סרבוטניק הסלובנית וננאד זימוניץ' הסרבי לבין קייסי דלאקווה (אוסטרליה) וסקוט ליפסקי (ארה"ב).