רולאן גארוס: רוג'ר פדרר עלה לחצי הגמר ויפגוש את נובאק דיוקוביץ'

השווייצרי המשיך את הטורניר המצוין שלו כשגבר בקלות על גאל מונפיס הצרפתי 4:6, 3:6, 6:7 ויפגוש את הסרבי לחצי גמר לוהט. אנדי מארי עלה לרבע הגמר

פדרר שמח ברבע גמר הרולאן גארוס
פדרר שמח ברבע גמר הרולאן גארוס | צילום: אימג' בנק / Getty Images

כמו באליפות ארצות הברית האחרונה ובכמה וכמה גראנד סלאמים לפני כן, רוג'ר פדרר (3) ונובאק דיוקוביץ' (2) ייפגשו בחצי הגמר והשוויצרי ינסה לשים סוף לריצה המטורפת של הסרבי. אחרי שנולה העפיל מבלי לשחק בזכות פרישתו של פאביו פוניני, המדורג 3 עשה את העבודה מול גאל מונפיס (9) עם 4:6, 3:6, 6:7.

חביב הקהל הצרפתי אמנם שבר ראשון כבר במשחקון השלישי, אבל נשבר חזרה ובסופו של דבר נכנע 6:4  במערכה. גם הסט השני חזר על התסריט לפיו שתי שבירות של אלוף 2009 עשו את העבודה מול שבירה אחת של יריבו (3:6). פדרר שבר ל-1:3 במערכה השלישית, אבל מונפיס חזר וסחב עד לשובר שוויון. שם כבר זה נגמר עם 3:7 לטובת פדרר. בסך הכל השיג פדרר 16 נקודות שבירה במהלך המשחק כולו וניצל רק חמש.

 

"זו הפעם הרביעית שאני מנצח את מונפיס", אמר פדרר בסיום, "אבל הוא תמיד משחק טוב מאוד. היו תנאים קשים בגלל הרוח, הוא שיחק אגרסיבי וסיכן אותי לא מעט". על הקרב הצפוי לו מול דיוקוביץ' אמר: "מדהים לשוב לחצי הגמר בטורניר הזה. יהיה קרב ענק מול נובאק ואני זקוק לתמיכת הקהל".

מאזן המשחקים בין פדרר לדיוקוביץ' עד היום עומד על 9:13 לזכות השווייצרי, בעוד שבשלושת המפגשים האחרונים ניצח הסרבי. גם בגראנד סלאם הרקורד מאוזן למדי ועומד על 3:4 לזכות רוג'ר. ב-2010 ניצח נולה את יריבו בחצי גמר ה-US OPEN והשנה חגג באותו שלב באליפות אוסטרליה הפתוחה.

 

עוד קודם לכן תמונת רבע הגמר הושלמה והאחרון להיכנס לרשימה המכובדת הוא אנדי מארי. הבריטי (4), שאתמול נקלע לפיגור של שתי מערכות מול ויקטור טרויצקי והלך לישון בשוויון 2:2, סגר היום עניין אחרי שיצא מבור עמוק נוסף במערכה המכרעת. בשלב הבא מחכה לו חואן איגנסיו צ'לה (ארגנטינה), שיעמוד בינו לבין הופעה בחצי הגמר.

 

מארי, שהפסיד בשלושה גמרי גראנד סלאם, ניצח את כל חמשת המשחקונים האחרונים של המערכה החמישית בדרך לניצחון 6:4, 6:4, 3:6, 2:6, 5:7 על הסרבי, למרות שבסיבוב הקודם סחב הבריטי פציעה בקרסול. המשחק התחדש בצהרי היום וטרויצקי כבר הצליח לשבור במשחקון השישי ועלה ל-2:4. בהמשך המדורג 13 בעולם התקרב עד כדי שתי נקודות משחק, אבל הבריטי חזר בצורה מעוררת כבוד וניצח בפעם החמישית בקריירה שלו אחרי שפיגר בשתי המערכות הראשונות.

 

אלופת הרולאן גארוס פרנצ'סקה סקיאבונה גברה על אנסטסיה פאבליוצ'נקובה בסיום מותחן מורט עצבים, שהסתיים בשלוש מערכות (6:1, 5:7, 5:7) אחרי שעתיים וחצי של טניס. האיטלקיה כבר הוליכה 1:5 בסט האחרון, אבל הרוסיה שברה אותה פעמיים והשוותה ל-5:5.

 

המדורגת רביעית הגיבה בשבירה משלה וניצחה בדרך למפגש בחצי הגמר מול חביבת הקהל המקומית, מריון ברטולי (11). הצרפתיה גברה 6:7, 4:6 על סבטלנה קוזנצובה (13) הרוסיה תוך 112 דקות.