מכבי ראשון לציון זכתה באליפות המדינה אחרי שוויון 18:18 עם אס"א תל אביב במשחק המכריע

הצהובים מעיר היין חגגו אליפות 12 בתולדות המועדון בזכות הפרש השערים הכללי של סדרת הגמר המרתקת. מדובר באליפות שלישית ברציפות ובשישית בשבע השנים האחרונות של הקבוצה הדומיננטית בענף

אלופת המדינה בכדוריד חוגגת
אלופת המדינה בכדוריד חוגגת | צילום: אתר ספורט 5

מכבי ראשון לציון זכתה הערב (שלישי) באליפות ה-12 בתולדותיה והשלימה דאבל אחרי 18:18 מול אס"א תל אביב בבית, שהעניק את התואר בזכות הפרש השערים הכולל בסדרה, שנעצר על 139:149 לזכות הצהובים. המארחת ביססה את השליטה בכדוריד הישראלי עם זכייה שלישית ברציפות בליגה ושישית בשבע השנים האחרונות.

מה שהיה באולם המכבי נכנס לאחת הדרמות הגדולות שנראו השנה בספורט הישראלי. משחק של יותר הגנות ופחות התקפות, אבל עם אחד שעשה את הרגע הזה גדול. יוליאן סטראט כיכב בשורות המארחת, ועצר לבדו את אס"א בשניות האחרונות, הכל בשביל לחגוג זכייה הירואית.

 

השער הראשון בהתמודדות הובקע רק בדקה החמישית. רושקה שלח כדור שטוח לפינה הרחוקה שזרק את מישה לוין לצד השני והקפיץ את הקהל המקומי. הקפטן יואב נאמן ניצל את המומנטום ונכנס גם הוא לעניינים, 0:2.

איציק חליפי הצליח לצמק ולזכות התל אביבים, אבל צמדים של אריאל רוזנטל וגל אברהם קבעו 1:6 ושלחו את האורחת לפסק זמן ראשון. חליפי הצליח לצמק משבעה מטרים, אבל רושקה ענה בצד השני, 2:7. ג'ו מתתיה עלה על לוח התוצאות כשהצליח לצמק ל-4:7.

 

חן בירנבאום ואמיר אהרון לצנן את ההתלהבות של שחקני אס"א, אבל רן מצקין ודן נתן צימקו ל-6:9. מריאן דאג להגדיל את הפער מהעונשין וכל אברהם קבע מחצית בלי הרבה שערים, אבל עם יתרון 7:11 לראשון לציון.

 

איציק חליפי (עונשין) ויואב נאמן כבשו ראשונים במחצית השניה, אבל מכאן אס"א רצה לקאמבק. עידו טוראל והקפטן הצליחו לצמק ומאריו סאריץ' איזן את התוצאה, 12:12. מריאן החזיר את ההובלה לראשון לציון. חליפי וטוראל הבינו שהעניינים פתוחים לגמרי ובשני שערים הצליחו להעלות את אס"א ליתרון ראשון, 13:14. רושקה ונאמן הזיעו מול ההגנה הכחולה והפכו בחזרה וגל אברהם קבע 14:16 למכבי כשנותרו 12 דקות לסיום.