אליפות אירופה בשחייה: גל נבו זכה במדלית ארד בגמר ה-400 מטר מעורב

אחרי הארד של גיא ברנע עוד הישג מרשים לנבחרת. נבו בן ה-23 פתח את הגמר חלש, אך סיום נפלא שלו במקצי החזה והחתירה הביא לו את מדליית הארד, ומדלייה שנייה למשלחת הישראלית בסיומה של אליפות מצוינת

השחיין גל נבו זכה במדליית הארד באליפות אירופה בשחייה
השחיין גל נבו זכה במדליית הארד באליפות אירופה בשחייה | צילום: רויטרס

עשר שנים של בצורת ישראלית באליפות אירופה צללו להן בתוך פחות משבוע בבודפשט 2010. גל נבו זכה במדליית הארד במשחה ל-400 מ' מעורב אישי והפך לישראלי השני באליפות שעולה על הפודיום, אחרי ההצלחה של גיא ברנע (ארד ב-50 מ' גב).

נבו, שעלה מהמוקדמות עם הזמן הרביעי בטיבו במוקדמות (4:16.15 דקות), פתח בצורה בינונית את המשחה, אבל סיפק פיניש מצוין ב-100 מ' חופשי והקדים את לוקה מארין האיטלקי ב-37 מאיות, בדרך למקום השלישי. זמנו של נבו מהווה שיא ישראלי חדש ובעקבות ההישג הוא יזכה למענק בגובה 37.5 אלף שקלים מהוועד האולימפי, בעוד שמאמנו יקבל סכום נאה בגובה 18.5 אלף שקלים. 

 

המדליסט הטרי אמר לאחר הזכייה: "המדלייה זה הישג השיא שלי. עבדתי בשביל זה כל השנה ואני שמח שזה נגמר ככה, היה קצת מלחיץ אבל כיף לסיים ככה. זה פיצוי ל-200 מטר מעורב ואני שמח שהייתי הפעם בצד הטוב של המאיות. יש אווירה מצוינת בקבוצה והתמיכה מסביב תרמה להצלחה". 

את מדליית הזהב קטף ללא עוררין לאסלו צ'ה ההונגרי, שבהיעדרו של מייקל פלפס האמריקני שייט לניצחון קליל בתוך 4:10.95 דקות. התוצאה, למי ששואל, איטית ביותר מ-4 שניות משיאו האירופאי ובכשבע שניות משיא העולם. דויד וראז'טו, מקומי אף הוא, השלים דאבל הונגרי על הפודיום עם מקום שני (4:12.96 דקות).