טורניר ווימבלדון מציג: משחק של 10 שעות. והוא עדיין לא נגמר

מדהים: איסנר ומאהו שברו את כל השיאים האפשריים, עד שירדה החשיכה על מגרש מספר 18 בווימבלדון, במצב של 59:59 במערכה החמישית. המשחק יתחדש בחמישי בבוקר

ניקולה מאהו שוכב על הדשא בווימבלדון
ניקולה מאהו שוכב על הדשא בווימבלדון | צילום: GettyImages/אימג'בנק

תעזבו לרגע את המונדיאל ותקומו להריע לג'ון איסנר וניקולה מאהו שבמשחק ענק שברו כל שיא אפשרי שקיים בטניס בכל הזמנים. המשחק הארוך ביותר (10 שעות במצטבר), 162 משחקונים ולמרות שהיו מותשים, הם לא נכנעו. אם היו זרקורים במגרש מספר 18, אולי היינו רואים את הדרמה מוכרעת עוד הלילה. השניים יפגשו מחר שוב בשוויון 59:59 במערכה החמישית, שרק היא לבדה ארוכה יותר מאותו משחק ב-2004, אז גבר פבריס סנטורו על ארנו קלמנט אחרי קרב שארך 6 שעות ו-33 דקות בסיבוב הראשון של הרולאן גארוס. אפילו הקהל לא רצה ללכת וצעק לשניים: "אנחנו רוצים עוד". מדהים.

במפגש ששבר את כל שיאי השרידות בטניס. האמריקני הענק (2.02 מ') פתח עם ניצחון 4:6 במערכה הראשונה, הצרפתי הפך עם 3:6 ו-6:7 ואיסנר כפה מערכה חמישית עם 6:7 משלו. ואז החלה הדרמה האמיתית.

 

איסנר כבר הגיע לשתי נקודות משחק, אבל הצרפתי חזר לתמונה וכפה קרב התשה היסטורי. האמריקני שלט ללא עוררין במשחקונים בהם הוא חבט בזכות מוטת הידיים הענקית שלו, אבל גם הצרפתי שחקן בעל הגשה מצוינת והשחקנים ניפצו כל שיא אפשרי. שיא האסים הקודם היה שייך לאיבו קרלוביץ', שהגיש 78 כאלה בגביע הדייויס מול ראדק סטפאנק, אבל שני הבחורים האלה הותירו אבק לקרואטי. איסנר כבר עצר על 98 האסים ומאהו הגיע לא רחוק, ל-94. וזה לא הדבר היחיד. אפס שבירות ביותר מ-110 משחקים במערכה החמישית. מדהים כבר אמרנו?

הקהל בווימבלדון נהר בהמוניו למגרש מספר 18 בכדי לחזות בקרב ההיסטורי, ואנשים התייצבו מחוצה לו לאחר שאזל המקום. 162 משחקונים שוחקו בו, כאשר השיא הקודם עמד על 112, במפגש בו גבר גונסאלס על פסארל בסיבוב הראשון של ווימבלדון ב-1969.

 

אחרי שהשניים כבר היו מותשים ובכל הגשה היה נדמה שזה הולך להיגמר בפרישה של אחד מהם, ירדה החשיכה על ווימבלדון שגרמה למשחק להסתיים. אל תדאגו, ההיסטוריה תקום לתחייה מחר כשהשניים יחפשו את ההכרעה.