רשיד ראמזי, האלוף האולימפי ב-1,500 מטרים, נתפס על שימוש בסמים ויחזיר את המדליה

רשיד ראמזי, המייצג את בחריין, נתפס על שימוש בחומרים אסורים ויעביר את המדליה שלו לאסבל קיפרוטו קיפרופ. חמישה אתלטים נתפסו

פרשת סמים חדשה מסעירה את עולם האתלטיקה, לאחר שהוועד האולימפי הבינ"ל הודיע כי רשיד ראמזי, האלוף האולימפי בריצה ל-1,500 מטרים, נתפס על שימוש בסמים אסורים וייאלץ להחזיר את מדליית הזהב בה זכה בבייג'ין.

ראמזי, המייצג את בחריין, צפוי לספוג השעיה של שנתיים מכל פעילות, לאחר שבבדיקה חוזרת שהסתיימה באפריל נמצא בגופו חומר ממריץ שהוחדר לדם. האתלט בן ה-29 צפוי להגיש ערעור למוסד לבוררות בספורט.

מלבד ראמזי, שמדליית הזהב שלו תעבור לרשותו של אסבל קיפרוטו קיפרופ, נתפסו חמישה ספורטאים נוספים. מדובר בדוידה רבלין מאיטליה (כסף באופני כביש), סטפאן שומאכר הגרמני (אופניים), את'אנסיה צומלקה היווניה (20 ק"מ הליכה), ואניה פריסיץ' הקרואטית (ריצת 800 מ') ויודלקיס מארידלין קונטרראס מהרפובליקה הדומיניקנית (הרמת משקולות, נשים).

"זאת ההחלטה הנכונה, אסור שרמאים ישגשגו בספורט שלנו ואנשים יבינו את זה במוקדם או במאוחר", אמר סבסטיאן קו, ראש הוועדה המארגנת של לונדון 2012 ופעמיים אלוף אולימפי בעצמו בריצה ל-1,500 מטרים.