גביע הפדרציה: פאר ואובזילר הפסידו בזוגות, אוקראינה גברה על ישראל

שחר פאר וציפי אובזילר הפסידו במשחק הזוגות שהכריע את מפגש גביע הפדרציה מול אוקראינה וקבע 3:2. בנות הנבחרת נלחמו, אבל האחיות בונדרנקו היו גדולות עליהן

ממעכרת אתר ספורט 5 מוסיפים:

נבחרת הפדרציה של ישראל נחלה היום (ראשון) הפסד 3:2 לאוקראינה בחראקוב, בקרב על העלייה לפלייאוף לבית העליון. שחר פאר וציפי אובזילר התמודדו במשחקי היחידות והזוגות מול האחיות אלונה וקטרינה בונדרנקו, והכל התנקז בסיום למשחק זוגות מכריע, אחרי שני ניצחונות של פאר, ושני הפסדים של אובזילר.

הבשורה הטובה היא היכולת של המדורגת מס' 1 של ישראל, שבמשחק חוץ, ובמפעל בו נכשלה בשנה שעברה (הפסד ביתי לרוסיה, צפוי, ועוד אחד מביך יותר לצ'כיה), הצליחה להראות טניס טוב והיום גם הרבה אופי, כשחזרה מפיגור 4:0 במערכה המכרעת מול אלונה בונדרנקו (31 בעולם, לעומת 48 לישראלית) לניצחון, זאת אחרי שאתמול ניצחה את קטרינה. אובזילר לא הייתה בכושר מרשים, אבל לא ויתרה כהרגלה על אף נקודה.

ישראל תמתין עכשיו למנצחות הפלייאוף בבתים התחתונים, לקרב הישרדות. בין היריבות האפשריות: פולין, אסטוניה, אוסטרליה וקנדה.

אלונה בונדרנקו - שחר פאר 4:6, 7:5, 6:4

מערכה 1: הישראלית פתחה טוב, שמרה על ההגשות ושברה ל-0:2 מבטיח, אבל האוקראינית הבכירה, 31 בעולם, הצליחה לחזור בעידוד הקהל הביתי, ל-2:2. הדילוג הזה נמשך ופאר שוב פתחה פער כפול עם שבירה, אבל נשברה לאחר מכן - 4:4. כשהמומנטום לצדה הצליחה בונדרנקו לרשום שתי נקודות שבירה מול פאר, ואז לנצל טעות של הישראלית כדי לעלות ל-4:5. המשחקון הבא של האוקראינית היה כמעט מושלם, 4:6 לבונדרנקו.

מערכה 2: פאר הצליחה להתאושש מההפסד ושמרה על ההגשה במשחקון הראשון, בונדרנקו חזרה ומיד שברה במשחקון השלישי, כדי לקחת יתרון מכריע של 1:2. במצב הזה פאר הוכיחה קורטוב של אותו אופי מפורסם, ובמשחקון נהדר שברה וחזרה ל-2:2. פאר החזיקה ל-2:3, ובונדרנקו יצרה מתח עם 3:3. פאר העלתה הילוך, עלתה ל-3:4, וניצלה משחקון מפוזר מאוד של יריבתה כדי לשבור ליתרון מבטיח של 3:5, ולהגיש לשוויון במשחק. חוסר היציבות נשמר - פאר לא הצליחה לסגור סיפור ובונדרנקו חזרה ל-5:4, ול-5:5. פאר עלתה ל-5:6 אחרי משחקון מותח. עוד טעויות של בונדרנקו ומשחק בטוח של פאר מהקו האחורי הביאו ל-5:7 לישראלית ו-1:1 במערכות.

מערכה 3: בונדרנקו פתחה מצוין את המערכה המכרעת, שברה את הישראלית על האפס, והצליחה לשמור על ההגשות שלה אחרי משחקון ארוך ומותח כדי לרשום 0:2, יתרון שיכול לסמן את הדרך של המערכה הזו. עוד משחקון ארוך, עם ההגשות של הישראלית, הלך לכיוון של האוקראינית, וזה כבר 0:3 בעייתי מאוד לפאר. בונדרנקו שמרה ל-0:4, ופאר שמרה על זיק תקווה עם 1:4, והצליחה לשבור את האוקראינית הלחוצה גם ל-2:4, וללחוץ עוד יותר אחרי משחקון ארוך נוסף.

רק 3:4 לאוקראינית. במשחקון הבא הלחץ של בונדרנקו החל לדבר, פאר רק הייתה צריכה להגיב אליו עם מינימום טעויות, וזה כבר 4:4, אחרי 4:0 להזכיר. פאר שמרה על ההגשות ל-4:5, וההתרגשות במחנה הישראלי כבר החלה לגעוש. משחקון נוסף מצוין של פאר, ששברה את בונדרנקו בפעם המי יודע כמה, הביאה לקריאות השמחה במשלחת, 1:2 לישראל במפגש.

קטרינה בונדרנקו - ציפי אובזילר 1:6, 6:4, 0:6

מערכה 1: בונדרנקו פתחה עם שבירה מהירה, עלתה ל-0:2 וזה היה נראה רע מאוד עם השבירה השנייה של האוקראינית – 0:3. אובזילר נכנסה לעניינים במשחקון הרביעי, כשהצליחה לשבור ולצמק ל-3:1. זה היה המשחקון המוצלח האחרון של הישראלית במערכה הזו, בונדרנקו לא התקשתה להפליג משם לניצחון בעוד שלושה משחקונים, ולקינוח מספר טעויות כפולות של אובזילר הובילו ל-1:6 אוקראיני קליל.

מערכה 2: זה התחיל באותו אופן, כשהאוקראינית שולטת בנקודות ואילו הישראלית לא מצליחה להכניס את הכדור האחרון ולקחת נקודות. אבל במצב של 3:0 לרעתה אובזילר החלה לשחק טניס משופר, בעוד בונדרנקו נלחצה מסיבה לא מובנת, מבינה שהפסד יכריע את גורל ההתמודדות. אובזילר לקחה 4 משחקונים רצופים, ועלתה ליתרון ראשון במשחק כולו. בונדרנקו חזרה ל-4:4, אבל אובזילר הראתה כמה ניסיון יש לה, ניצחה שני משחקונים נהדרים והשתיקה את הקהל הביתי עם 1:1 במערכות.

מערכה 3: ציפינו מאובזילר להמשיך במומנטום, בעוד קטרינה החלה לגלות סימנים של עייפות, אבל דווקא האוקראינית, נסחפת על כנפי העידוד המקומי, הצליחה לתפוס פיקוד מוקדם במערכה המכרעת, והפליגה לניצחון על האפס - 0:6, כדי לקבוע 2:2 במפגש כולו.

אלונה וקטרינה בונדרנקו - שחר פאר וציפי אובזילר 3:6, 2:6

מערכה 1: המשחק החל רע מאוד עבור הישראליות. אלונה וקטרינה, שזכו בתואר ב-2008 באוסטרליה (ניצחון בגמר על שחר פאר, ששיחקה עם ויקטוריה אזארנקה) ומשתפות פעולה בטורנירים רבים, הכניסו את משחק הצוות למשוואה מהר מאוד, ועלו ל-0:4 מבטיח. פאר ואובזילר התעשתו, שברו וצימקו גם ל-4:2, אבל האחיות יצאו מההלם וחזרו ל-2:5. הישראליות צימקו שוב, אבל משחקון הגשה מושלם של קטרינה, על האפס, השיג 3:6 לאוקראינה.

מערכה 2: נראה היה שלישראליות יש תשובה, כשהן עלו ל-0:2 עם שבירה. אבל שוב, חוסר יציבות ומספר טעויות החזירו את האוקראיניות לתמונה, כשיותר מאוחר התברר שאלו שני המשחקונים היחידים שישראל תיקח במערכה הזו. זה לא היה קל לבונדרנקיות, והמשחק התארך יותר מכפי שהתוצאה מספרת, אבל בסיום חגג הצמד המקומי עם המאמן, חברות הנבחרת והקהל המאושר בחראקוב, בעוד לא מעט אכזבה נראתה במחנה הישראלי העייף.