לא שווה מדליה?

במהלך המשחק מול דודי סלע, נשכב דוד פרר, החמישי בעולם, ולא הבין למה זה מגיע לו. הישראלי רק חשב על החברים בוועד האולימפי שלא שלחו אותו לבייג'ינג. רועי פרייס מסכם את הסנסציה

קשה לבחור את הסופרלטיב המתאים לניצחון של דודי סלע על דוד פרר בשמינית גמר אליפות בייג'ינג. כנראה שהכי מתאים יהיה: "יוצא מן הכלל". הפעם הקודמת בה ניצח סלע שחקן מהעשירייה הראשונה בעולם הייתה מול פרננדו גונזאלס הצ'יליאני, שדורג אז במקום השישי, בגביע הדייויס לפני שנה. אז היה זה ניצחון היסטורי וחשוב גם לסלע עצמו אבל בעיקר לטניס הישראלי, הפעם מדובר בהישג הכי גדול בקריירה של דודי סלע, לבד. כזכור, הוועד האולימפי הישראלי סירב לשלוח את הטניסאי הישראלי לאולימפיאדה בבייג'ינג. בתגובה החליט דודי להראות לסינים מה הם הפסידו ולישראלים מי מנהל את הספורט במדינה ועלה לרבע גמר טורניר ATP. "יוצא מן הכלל", כבר אמרנו.

רועי פרייס ידע כי הצלחה בגביע דיוויס תזניק את הקריירה של דודי סלע

חשוב לציין את המאזן השנתי של שני השחקנים כדי להבין את גודל ההישג: דודי סלע עלה למאזן שנתי של 13 ניצחונות מול 20 הפסדים ו-פרר עומד כעת על 42 ניצחונות מול 19 הפסדים. פרר הרוויח השנה מעל מיליון דולר, דודי הרוויח 232 אלף. פרר זכה בשני תארי ATP השנה - ולנסיה ו-הרטוגנבוש והגיע לשני רבעי גמר בתחרויות גרנד סלאם – אליפות אוסטרליה ורולאן גרוס. סלע זכה בטורניר צ'לנג'ר אחד בואנקובר והגיע לחצי גמר בצ'לנג'ר בלקסינגטון. אגב, מול שחקנים מהעשירייה הראשונה עומד סלע על מאזן מפתיע של שני ניצחונות מול שלושה הפסדים – 40 אחוזי הצלחה. יש הרבה שחקנים שמדורגים הרבה מעל סלע שהיו שמחים להתהדר בנתון זה.

אומרים כי תמונה אחת שווה יותר מאלף מילים- התמונה בעמוד הראשון של אתר ה-ATP, בה פרר שוכב חסר אונים על המגרש, שווה הרבה יותר. אומנם לא מדובר בטורניר גרנד סלאם או בטורניר הכי חשוב בעולם , אבל עבור פרר מדובר בטורניר חשוב מפני שהוא מדורג במקום השישי בדירוג השנתי וטרם הבטיח את מקומו בין שמונה הראשונים שיתמודדו בטורניר המאסטרס בשנחאי בסוף השנה. זכייה בטורניר בבייג'ינג, בו הוא דורג במקום הראשון, הייתה יכולה לשפר את סיכויו משמעותית.

דודי סלע: "מתנצל שהעפתי את המדורג מספר 1 בטורניר"

פרר החביב מאופיין בסבב כשחקן חימר ספרדי טיפוסי עם כושר גופני עילאי ומשחק קו אחורי מצוין. כמו דודי, גם פרר הגיע להתמודדות במצב רוח מצוין לאחר שביום שישי האחרון ניצח את אנדי רודיק במותחן של 5 מערכות בחצי גמר גביע דייויס. ואז הגיע דודי והצליח להרוס לו את מצב הרוח עם הניצחון הגדול ביותר בקריירה שלו עד כה. בשלב הבא יפגוש דודי ספרדי נוסף – טומי רוברדו (16 בעולם). במפגש היחיד בין השניים בטורניר מיאמי השנה, ניצח הישראלי. קשה לדעת כמה זמן תימשך התנופה והביטחון בעקבות הניצחון וחשוב לזכור כי למרות ההישג הענק דודי סובל מכמה מוגבלויות ידועות, אבל דבר אחד ברור: סלע נכנס לתקופה הזאת ולשנת תשס"ט כשחקן מנוסה וחכם בהרבה מאשר בשנה שעברה. אולי הניסיון יעזור לו להתמודד מנטאלית גם עם הנפילות והאכזבות ואז הוא יצליח סוף סוף לתרגם את ההצלחה גם לטורנירי גרנד סלאם גדולים יותר.