פדרר מוכן לנקמה

השווייצרי גבר 3:6, 7:5, 5:7, 2:6 על נובאק דיוקוביץ' וממתין לסיום המשחק של נדאל מול מארי בחצי הגמר השני של אליפות ארה"ב, שנעצר בשל גשם

מערכת ספורט 5 מוסיפה:

בסוף זה קרה. האמריקאים התפללו, הקדימוט משחקים, החליפו מגרשים אבל לא הצליחו להימנע מאימת הגשם. חצי הגמר השני של אפילות ארה"ב הפתוחה, בין רפאל נדאל (1) לאנדי מארי (6) הופסק במצב של יתרון 0:2 מפתיע ביותר לסקוטי (2:6, 5:7) ופיגור 3:2 שלו במערכה השלישית (נדאל שבר). עוד קודם לכםן, רוג'ר פדרר (2) הצליח להבטיח את מקומו בגמר עם ניצחון 3:6, 7:5, 5:7, 2:6 על נובאק דיוקוביץ' (3) תוך שעתיים ו-45 דקות. הלילה אמור להיערך גמר הנשים בין סרינה וויליאמס (4) לילנה ינקוביץ' (2).

רוג'ר פדרר - נובאק דיוקוביץ' 3:6, 7:5, 5:7, 2:6

שני המשחקונים הראשונים עברו כמעט ללא נקודות של המשיבים (שם טוב ללהקה, אל תשכחו איפה קראתם את זה לראשונה). במשחקון השלישי דיוקוביץ' עשה קולות של שבירה, אבל שתי נקודות יפות של פדרר חילצו אותו מ-30:15 בדרך ל-1:2. השווייצרי לחץ על הדוושה, השיג שתי נקודות שבירה ואפילו ניצל את הראשונה והגיע ליתרון 1:3. אחרי שאפילו מול ז'יל מולר פדרר התקשה לנצל נקודות שבירה (1 מ-13), המשחקון הרביעי בהחלט היווה מקור לאופטימיות עבור אוהדיו.

פדרר שמר על ההגשות בדרך לשתי נקודות מערכה במשחקון התשיעי. הראשונה הספיקה בדרך ל-3:6 תוך 24 דקות. מערכה מצויינת של השווייצרי עם 13 ווינרים, רק 3 טעויות בלתי מחויבות ו-83% בסרב הראשון. הרבה זמן לא ראינו אותו ככה. מצד שני, דיוקוביץ' העביר הילוך בתחילת המערכה השניה, עלה ל-0:1 והגיע לשלושה שוויונים במשחקון השני, בניסיון לשבור.

המדורג 1 לשעבר התאושש ובעזרת האייס החמישי שלו והראשון בסרב השני, השווה ל-1:1. נובאק לא התייאש, חזר ליתרון והפעיל לחץ גדול במשחקון הרביעי עם יתרון 0:30. היתרון התרגשם לשתי נקודות שבירה וממש כמו במערכה הקודמת, אחת הספיקה ופתאום הסרבי כבר ב-1:3. פדרר המשיך לטעות גם במשחקון הבא והפיגור גדל. בעזרת האייס השישי, השווייצרי חזר ל-4:2 והפעיל לחץ משלו עם יתרון 0:30 במשחקון השביעי. נקודת שבירה אחת יצאה מזה וטעות קשה של דיוקוביץ' גרמה לניצולה.

פדרר חזר ל-4:4 והריח דם במשחקון התשיעי עם יתרון 0:30 על ההגשה של דיוקוביץ'. הסרבי יצא מהבור, לא בלי דפיקות לב ועלה ל-4:5. המשחקון ה-11 נפתח עם השגיאה הכפולה השניה של דיוקוביץ', אבל חוסר ריכוז של היריב הביא אותו ל-5:6. עם הגב אל הקיר, פדרר המשיך לטעות ונקלע ל-40:0, כלומר שלוש נקודות מערכה לדיוקוביץ'. השווייצרי הציל שתיים אבל בשלישית ביצע טעות קריטית והעניק את הניצחון לסרבי - 5:7.

48 דקות ארכה המערכה השניה, בה ביצע פדרר כבר 11 טעויות בלתי מחויבות לעומת 10 ווינרים בלבד. דיוקוביץ' טעה יותר (15) אבל ניצח 81% מהנקודות בהגשה הראשונה שלו ולפיכך, השיג את השליטה במערכה. המערכה השלישית נפתחה עם נקודת שבירה בלתי מנוצלת של פדרר בדרך ל-1:1 זריז. הסרבי נסוג מעט ושוב נקלע לנקודת שבירה במשחקון ההגשה הבאה שלו, כתוצאה של שגיאה כפולה נוספת, אבל גם מזה הוא יצא בדרך ל-1:2.

ריבוי הטעויות נמשך בשני הצדדים. מאז המערכה הראשונה פדרר ביצע 18 טעויות בלתי מחויבות, מה שסייע לדיוקוביץ' לחזור לעניינים ולעלות ל-0:30 במשחקון השישי. האייסים של השווייצרי (כבר 14) הוציאו אותו מהבור ושני השחקנים, לא בפורמה גדולה, שמרו על ההגשות עד ל-4:4. נקודת השבירה הבאה הגיעה במשחקון ה-11 עם יתרון 30:40 לפדרר שניצל את הסרב השני החלבי של דיוקוביץ' ושבר ל-5:6. פדרר היה זקוק לשתי נקודות מערכה כדי להבטיח 5:7 ולחזור ליתרון אחרי שעתיים ו-5 דקות.

המספרים של המערכה השלישית מעידים בעיקר על ירידה ברמה. שני הטניסאים הסתובבו סביב ה-50% בסרב הראשון וביצעו כמה וכמה טעויות בלתי מחויבות (13 פדרר, 12 דיוקוביץ'). המערכה הרביעית נפתחה עם שתי נקודות שבירה של פדרר, אבל הסרבי יצא מזה ועלה ליתרון ראשון. חוסר היכולת של פדרר ללחוץ אחרי שניצח את משחקוני ההגשה שלו בקלות רבה יותר, איפשר לדיוקוביץ' להישאר במשחק.

במשחקון החמישי פדרר עלה ל-15:40 בניסיון לשים את הרגל קדימה. שני סרבים אדירים של הסרבי (התאפקנו עד לפה) החזירו אותו לשוויון, אבל הוא העניק עוד נקודת שבירה ואת החמישית במערכה השוויצרי גם לקח בדרך ל-2:3. דיוקוביץ' ניסה לנהל קרב מאסף אבל נקלע עד מהרה ל-4:2 עם שתי נקודות שבירה לפדרר גם במשחקון השביעי. השבירה השניה הגיע וזמן קצר מאוד אחריה, גם הניצחון של פדרר בדרך לגמר.

רפאל נדאל - אנדי מארי 6:2, 7:6, 2:3

פעמיים שבר אנדי מארי במערכה הראשונה מול טניסאי שמאוד היה דומה לרפאל נדאל, אם כי היכולת שלו חשפה את הבלוף. הספרדי ביצע 10 טעויות בלתי מחויבות, השיג ארבעה ווינרים בלבד וניצח 16 נקודות סך הכול. אחרי 34 דקות נדאל הגיע למגרש והחליף את הבחור הלא מזוהה שלקח את מקומו והמערכה השניה התנהלה באופן צמוד.

תקראו לזה חוצפה או רוח נעורים, אבל הסקוטי פשוט סירב להיכנע לסגנון הפיזי של המדורג 1 בעולם. עד למצב של 5:5 במערכה השניה לא נרשמו שבירות. מארי היה קרוב לשבירה במשחקון ה-11, אבל נדאל השאיר את הראש מעל למים ועלה ל-5:6. הסקוטי, בחצי גמר הגראנד סלאם הראשון שלו, הסתכל למדליסט הזהב מבייג'ין בלבן של העיניים וכפה שובר שוויון, שם הוא היה הראשון להשיג מיני ברייק בדרך ל-1:3. שגיאה כפולה החזירה את נדאל לשוויון. מארי עלה ל-5:6 עם נקודת מערכה. עוד טעות של נדאל ולא להאמין - אנחנו כבר ב-0:2 לאנדי מארי!

38 ווינרים היו לילד בסיום המערכה השניה, לעומת 18 בלבד של יריבו. הפרדי ביצע 21 טעויות בלתי מחויבות, ניצח 58% מהנקודות על הסרב הראשון ולא השיג אפילו נקודת שבירה אחת עד למשחקון הראשון של המערכה השלישית. במצב של 15:40, מארי פישל ואיפשר לספרדי לשבור ולעלות ל-0:1. שלוש פעמים בלבד חזר נדאל בקריירה מפיגור 2:0 במערכות, אבל למרות יכולת לא מרשימה בכל קנה מידה, הוא שמר על היתרון המינימלי שלו במערכה עת שחלפו שעתיים מתחילת המשחק. מארי נחלש ונקלע לפיגור 30:0 במשחקון החמישי, אבל יצא מזה ושמר את עצמו בתמונה עד שהגשם החל לרדת ועצר אותנו במצב של 2:3 לנדאל.