קרב אליפות ומפגשים מהטופ: שבת ב-UFC

מייטי מאוס מול מורגה במשקל זבוב ועוד 2 קרבות צמרת

ארגון ה-MMA המוביל בעולם נוחת בעיר האפורה סיאטל לעוד ערב של קרבות והפעם בתפריט תוכלו ליהנות מקרב אליפות, ועוד לפני זה מקרב קריטי בין שני לוחמים שנמצאים בטופ העולמי. את כל זה תוכלו לראות במסכי הטלוויזיה שלכם בלילה שבין שבת לראשון (ישיר בספורט 5 LIVE).

הקרב המרכזי מציג לנו קרב אליפות במשקל זבוב (עד 57 ק"ג) בין האלוף הנוכחי – דמיטריוס 'מייטי' מאוס' ג'ונסון לג'ון מורגה. מדובר בקטגוריה הקלה ביותר ב-UFC, אופי הלחימה המגדיר את אותם לוחמים הוא כה מהיר ובקצב גבוה עד שלפעמים העין האנושית לא יכולה לקלות ולעכל מהלך מסוים שהביא לסיום קרב. בניגוד ללוחמי משקל כבד, הלוחמים הקלים מצריכים מהצופה לשמור על רמת ריכוז גבוהה כדי לקלוט את תנועת הרגליים הזריזה והיכולת האתלטית להיות בנקודה אחת וחלקיק שנייה אחרי זה במקום אחר – בדיוק כמו זבוב.


האלוף המכהן הוא האלוף הראשון בקטגוריה בהיסטוריה של הארגון לאחר שניצח את ג'וסף בנבידז בגמר הטורניר שקבע מי יקבל את הכבוד ללבוש ראשון את החגורה בקטגוריה שנפתחה רק בשנה שעברה. ג'ונסון הוא בהחלט דמות ממשחקי מחשב עם יכולות אתלטיות משובחות שמעניקות לו את התואר הלוחם המהיר ב-UFC. יכולות היאבקות וזריזות יתרה משאירה אבק לכל מי שנלחם בו, וזאת גם בעיה שג'ון מורגה יצטרך להתמודד עימה.


למורגה יש מומנטום אדיר עם שני ניצחונות שלא הגיעו להחלטת שופטים. מורגה מגיע עם הפסד בודד בקריירה, מול המתמודד האחרון שהפסיד לג'ונסון, אשר נלחם רוב הקריירה בזירות שונות ברחבי ארה"ב. ברגע שה-UFC פתח קטגוריה חדשה, החלו מאמצי סקאוטינג והחתמות של לוחמים לקטגוריה שתוכל לפעול באופן רציף, עד עכשיו לא מדובר במתמודדים שיכולים לקחת את החגורה למייטי מאוס, אבל ב MMA הכל אפשרי – תשאלו את אנדרסון סילבה.


לפני הקרב המרכזי, ייערך קרב בין שני לוחמים הנמנים בטופ 10 במשקל חצי בינוני (עד 77 ק"ג), קרב שיכול להבהיר את תמונת ההתמודדות על האליפות מול ג'ורג' סיינט פייר הבלתי נגמר. בפינה אחת יעמוד ג'ייק אלנברגר – לוחם הרסני עם כוח מתפרץ שיכול לשלוח לקרשים גם לוחמים במשקל כבד. בפינה המנוגדת יעמוד לו אדם שלא תרצו לפגוש בסימטה חשוכה – רורי מקדונלד, אחד הלוחמים היותר מוכשרים שזכינו לראות בשנים האחרונות.

לג'ייק אלנברגר יש רזומה מרשים ביותר לכל הדעות. עם 29 ניצחונות ו-6 הפסדים, ג'ייק כבר עבר וראה הכל. הנתון היותר מרשים באלנברגר הוא אחוז הקרבות שהוא סיים לפני החלטת השופטים – משמע, שלח את יריבו לראות ציפורים. מתוך אותם ניצחונות, 18 הגיעו בנוק אאוט בדרך כזו או אחרת בעזרת כוח מתפרץ מרשים ועוצמה שמעטים מחזיקים בה בקטגוריה. מתוך עשרת הקרבות האחרונים שלו ב UFC הוא הפסיד רק 2 מהם, ונוק אאוטים על ג'ייק שילדס, ונייט מראוארט נתנו לו את המעמד המכובד בטופ 10, כעת ניצחון איכותי על מקדונלד יזניק אותו לעמדה משופרת ועל סיכוי ממשי להתמודדות על האליפות.


הרבה מילים ניסו לתאר את הפנומן הצעיר רורי מקדולנד, אך לפי דעתי מפחיד היא המילה שמבטאת את רגע כניסתו לכלוב עם מבט מצמרר שיכול להחיות מתים. לרורי יש הפסד אחד מול קרלוס קונדיט, אבל לכולנו כבר היה ברור שמדובר בילד שהשאלה לגביו היא לא האם הוא יהיה אלוף אלא מתי הוא יזכה ללבוש את החגורה.


מקדולנד שולט בכל: עמידה (מואי טאי, איגרוף, קראטה), היאבקות (היאבקות אולימפית, יוונית רומית, ג'ודו) וקרקע (גראפלינג וג'יו ג'יוטסו ברזילאי). משמעות הדבר היא שיש לו את החופש לבצע בחירות בקרב עצמו וכך לשמור על שליטה מלאה. מקדולנד יכול לחשוף חולשות במשחק של אלנברגר ולהשאיר את רוב הקרב באותה עמדה, נקודה שהוא ככל הנראה ינסה ללכת אליה היא לשים את ג'ייק על הגב ולטחון אותו באכזריות מלמעלה כמו שצ'ה מילס יוכל להעיד. מדובר בלוחם שכדאי שתזכרו את שמו, כי יש סיכוי שבעתיד הלא רחוק נזכה לראות דרמה בינו לבין חברו למזרון האימונים, ג'ורג' סיינט פייר, חברים או לא – תהיו בטוחים שנשיא ה-UFC יוכל לארגן קרב כזה.