ה-UFC בלונדון: באראו יגן על התואר?

קרב האליפות במשקל 61 ק"ג על הפרק בבירת אנגליה

ארגון ה-UFC, הגדול והמוביל בארגוני ה-MMA בעולם, ממשיך במסעות הכיבוש ברחבי העולם. מאז הקמתו, דאג הארגון לנעוץ את יתדותיו באירופה, אסיה, צפון ודרום אמריקה, ואוסטרליה. בלילה שבין שבת לראשון, UFC ON FUEL TV 7 מגיע ללונדון לראשונה מזה שנתיים. חגורת האליפות עומדת על הפרק באירוע המרכזי של הערב והפעם במשקל תרנגול (61 ק"ג), בעוד שבקרב שלפניו ניתנת הזדמנות לשני לוחמים המדורגים 6 ו-7 בעולם לפרוץ לטופ 5 ולהיכנס לתמונת ההתמודדות על האליפות בקטגורית משקל נוצה (66 ק"ג).


האלוף הזמני רנן באראו vs מייקל מקדונלד


רנן באראו הגיע ל UFC בסערה עם מאזן מדהים של 30 קרבות רצופים ללא הפסד, הישג המציב אותו כמספר 2 בעולם בקטגורית משקל התרנגול. האלוף הנוכחי דומיניק קרוז מחלים מניתוח שני בברך וצפוי לחזור בעוד חצי שנה מפציעה שהשביתה אותו כבר כמעט שנה. הפסדו של קרוז הוא הרווח של באראו שהתמודד מול יוריה פייבר ב-UFC 149 ולקח את החגורה הזמנית. כעת לאחר הפציעה של קרוז, ורצונם של כל הפלגים להשאיר את באראו פעיל, נולד לו הקרב מול אחד הלוחמים הצעירים והמלהיבים בקטגוריה, מייקל מקדולנד, המחזיק במאזן של 15 נצחונות שמתוכם 13 לא הגיעו להחלטת שופטים בכלל. מקדולנד בן ה 22 נמצא גם הוא במומנטום מרשים, ועובדה לכך היא מיקומו במקום השלישי בדירוג ה UFC בקטגוריה.


מבחינה טקטית מדובר כאן בקרב מעניין. אין מרווח לטעויות ללוחמים ברמה הזו, לשניהם אסור להוריד ידיים בשום שלב בקרב מאחר ולשניהם יש את הכלים והכוונה לסיים את הקרב לפני סיום חמשת הסיבובים. לבאראו יש סגנון לחימה המאפיין את מכון הלחימה שבו הוא מתאמן, נובה אוניון, והוא מתאמן על בסיס קבוע עם האלוף במשקל נוצה חוזה אלדו. את יכולות העמידה שלו, באראו הדגים עם ברכיה מעופפת לפרצופו של בראד פיקט.


בינתיים, מתצוגת התכלית שהציג מקדולנד בשני הקרבות האחרונים, ניתן לראות לוחם נחוש עם תותחים בידיים שסייעו לו לסגור את שני הקרבות האחרונים שלו עוד בסיבוב הראשון. שני הסטרייקרים הם מהטובים בעולם ותסריט של קרב עמידה שותת דם בהחלט צפוי ואף תואר "קרב הערב" הינו המתבקש ביותר. במידה והקרב מגיע לקרקע אז לבאראו יש יתרון קל עם חגורה שחורה בג'יו ג'יטסו ברזילאי, ומקדולנד יצתרך לעבוד קשה כדי להוריד את באראו לקרקע. כך או כך מדובר בקרב אשר המנצח בו יתמודד לאיחוד החגורות עם האלוף קרוז כאשר הוא יחזור מפציעתו.

קוב סוואנסן vs דסטין פורייר


לאלוף המשקל נוצה, חוזה אלדו, יש כבר מתמודד ונחתם קרב האליפות שיערך מול אנתוני 'שואוטיים' פטיס באוגוסט. תור המתמודדים על הקרב שבין המנצח לאלדו ופטיס, הולך ומתהדק ובאירוע הנערך בלונדון נקבל שני לוחמים המנסים להתברג לראש התור. קוב סוואנסן נמצא בתקופה הכי טובה בקריירה שלו עם שלושה ניצחונות ב UFC, ואת כולם הוא סיים בנוק אאוט.


סוואנסן שלח את ג'ורג' רופ לישון, לאחר מכן נפטר מרוס פירסון עם עבודת רגליים מדהימה, ובקרב האחרון שלו הספיק אגרוף אחד כדי לזעזע את צ'ארלס אוליביירה המוכשר. מצידו דסטין פורייר מגיע לקרב כממלא מקום לאחר הפציעה של דניס סיבר. פורייר אמנם הפסיד ל'זומבי הקוריאני' יונג צ'אן סונג, אך חזר בצורה מרשימה עם חניקה על ג'ונתן ברוקינס. למורות ההפסד, לפורייר יש מאז מרשים של 13 נצחונות ושני הפסדים.


סוואנסן יחפש להשאיר את הקרב הזה בעמידה וישתמש בתנועת רגליים ותקיפה מזוויות לא צפויות כדי לתפוס את פורייר ולגמור את הקרב. ניצחון מרשים יתן לסוואנסן את הדחיפה שהוא דורש להתמודדות על התואר. אמנם קוב הפסיד לאלדו בארגון ה-WEC תוך 8 שניות עם בירכיה מעופפת (דומה לזאת של באראו) אך סוואנסן גירסת 2013 היא משופרת וכזאת שקוראת תיגר על כל לוחם בקטגוריה.


עם זאת, דסטין פורייר צפוי לגבש תפיסה שונה לקרב וינסה לגרור את סוואנסן לקרקע. בעמידה דסטין אמנם נחות אך בקרקע סט הכלים של שניהם די שווה ולשם פורייר יחתור ואולי להפתיע עם הכנעה, אך לסוואנסן יש חגורה שחורה בג'יו ג'יטסו ברזילאי כך שהוא אהיה מוכן אם הקרב יגיע לקנבס, אך ב MMA אין לעולם לדעת איך הקרב יגמר.