מצקין: מקווה שהוועד יאשר לכולם לנסוע

הקשת נשמע אופטימי אחרי שוועדת הערעורים המליצה שיתחרה באולימפיאדה

צעד קטן לגיא מצקין, צעד גדול לענף הקשתות, צעד ענק לכל הענפים האולימפיים ה"קטנים" בישראל. זהו כובד המשקל שמוטל שוב על כתפיו של הוועד האולימפי. לאחר שוועדת הערעורים המליצה לוועד לאשר לו את ההשתתפות במשחקים האולימפיים. אבל למצקין יש לא מעט בעיות, עד שיופיע בלונדון, אם בכלל.


ראשית, הוא דורג שלישי מבחינת סדר העדיפויות של ועדת הערעורים אחרי דימיטרי קרויטר ואחרי טומי ארשנסקי. המשמעות? כדי שהוא יהיה בלונדון, הוועד יצטרך לחרוג ממנהגו ולאשר למספר גבוה של ספורטאים צעירים להתחרות (יותר משלושה).


הבעיה השניה והדחופה יותר קשורה לאיגוד הקשתות הבינלאומי, שהציב למצקין "דד-ליין". "האיגוד הציב לי אולטימטום להחזיר לו תשובה לגבי מקומי בלונדון עד היום בלילה, כי אם לא ניתן לו תשובה, אז יקחו ממני את הכרטיס שלי ויעניקו אותו בתחרות בינלאומית שתיערך בסוף השבוע בארצות הברית", סיפר מצקין לאתר ערוץ הספורט. "הם אמרו שאם המדינה מוותרת על הכרטיס שלי, אז יחולקו שם חמישה כרטיסים ללונדון במקום ארבעה".


למצקין יש פתרון אחד בלבד, הוא צריך לקוות להאיגוד הבינלאומי יגלה סבלנות: "מקווים לקבל הארכת זמן עד יום ראשון בערב (אחרי הישיבה של הוועד האולימפי הישראלי, ד.ר). אני שמח שהוועדה החליטה שאני ראוי להשתתף באולימפיאדה הקרובה ואני מקווה שהוועד יאשר לכל הישראלים לנסוע, כי כל אחד מאיתנו זכה בכרטיס ביושר. אני מאחל בהצלחה לדימיטרי קרויטר ומקווה שהוא יקבע את הקריטריון באליפות אירופה בהלסינקי וכמובן שגם לטומי ארשנסקי, שנמצא במצב דומה לשלי. אני מקווה שכולנו נצעד בטקס הפתיחה בלונדון בעוד כחודש ונביא כבוד למדינה".