צוברי עדיין ראשון בתחרות, משיח במקום ה-6

המדליסט מבייג'ין ממשיך לקצץ את ההפרש מיריבו. סיים 1 ו-4 בשיוטים

תחרות גביע עולם בגלישה בהולנד מספקת חזית לוהטת בגזרה הישראלית. עד תחילת אליפות הזאת היה זה נמרוד משיח שידו הייתה על העליונה במירוץ לכרטיס הבודד למשחקים האולימפיים, אבל מדליסט הארד מבייג'ין שחר צוברי עדיין לא אמר את המילה האחרונה.


יום השיוטים השלישי של האליפות נפתח בניצחון של צוברי בשיוט הראשון, הרבה בזכות טקטיקה שנויה במחלוקת. הגולש האילתי הגיע לתחרות עם שני חברים, עומר סופר ורון אסולין, שהגעתם לתחרות מומנה על ידי המועדון, והשניים סייעו לחברם כשהפריעו למשיח בזינוק. בשיוט השני חצה את קו הסיום רביעי ושמר על מקומו בפסגה.


משיח, כזכור, הוביל על צוברי בפער של 17 נקודות במאבק הפנימי ביניהם ולכן באילת החליטו לנקוט באמצעים מיוחדים. בימים האחרונים איגוד השייט בישראל התנער מאחריות על הגולשים המסייעים סופר ואסולין והבהיר לאתר ערוץ הספורט כי השניים הגיעו לעזור לצוברי וכי האיגוד אינו מממן את האליפות שלהם כחלק מנבחרת ישראל. הרמה עצמה בגביע העולם הנוכחי נמוכה יחסית והשניים עוזרים לצוברי לשמור על משיח מאחור.

בנוסף, ישנם גולשים נוספים מהעולם בצד של צוברי באליפות ומונעים ממשיח זינוק נוח, ובכך מפלסים ליריבו את הדרך. משיח, מבחינתו, טוען שלא היה ערוך כלל ולא דאג להביא עזרה משלו, כאשר כל חבריו בטופ העולמי נחים לקראת המשחקים האולימפיים.


בעוד שצוברי עדיין מוליך בדירוג (37:45 במאבק הפנימי), משיח עלה למקום השישי הכללי לאחר שסיים את שיוט הראשון של היום במקום החמישי ו-12 בשיוט הנוסף. הוא מרוחק 22 נקודות ממדליית הארד, אך התמונה עד תום השיוט המדליות בשבת הקרוב יכולה להשתנות. עומר סופר, שסיים את שיוטי היום במקומות 2 ו-3 עלה למקום השני, ורון אסולין מדורג 14, זאת לאחר שסיים את שיוטי היום במקומות 6 ו-11.
 
כדי להגיע למשחקים האולימפיים, צוברי צריך לזכות בזהב ולדחוק את משיח מהפודיום, כאשר השני יודע שהוא חייב להתברג לשלישיה הראשונה כדי להבטיח את מקומו בלונדון.