יש להם עוד כוח? משיח-צוברי, הקרב האחרון

התחרות הקובעת בין השניים יוצאת לדרך בהולנד. צוברי עם הגב לקיר

בעוד קצת יותר מחודשיים ייפתחו בלונדון המשחקים האולימפיים, שבועיים מרוכזים בתוך בירת בריטניה שיכללו מגוון עצום של ענפים וכמות חסרת תקדים של ספורטאים (מעל ל-11,000). אבל עיקר העניין הישראלי, כך נראה נכון לעכשיו, יופנה למרכז השייט שנמצא בוויימות' שבדרום לונדון. לי קורזיץ, ורד בוסקילה וגיל כהן, גידי קליגר וערן סלע ונופר אדלמן כבר הבטיחו את מקומם במשחקים. השאלה האחרונה שנותרה על הפרק היא זהות גולש הניל פרייד הישראלי - נמרוד משיח או שחר צוברי. מחר (שלישי) תיפתח במדמבליק בהולנד סבב גביע העולם. התחרות האחרונה שתכריע מי ייצג אותנו בטקס הפתיחה.

כן, כן, לא טעיתם. סאגת המאבק הנצחית בין שני הגולשים המוכשרים עדיין לא הסתיימה. רשימת הגולשים האולימפית ביתר המדינות כבר נסגרה ורק אצלנו ממשיכים עם המאבק. על פניו, המאבק הזה תורם לענף השייט ומקדם אותו, הן מבחינה ספורטיבית והן מבחינה תקשורתית. אך מה לגבי הספורטאים עצמם? עבורם מדובר בקרב חזיתי רביעי בשנה האחרונה, אחד בכל שלושה חודשים. האם המנצח לא יגיע למשחקים האולימפיים כאשר סיכוייו נמוכים יותר מהאחרים?


הגולש, משיח או צוברי, יגיע למשחקים חודשיים אחרי שנתן (שוב) את הכל בתחרות האחרונה כשהוא כנראה סחוט מרוב שיוטים, זינוקים ומצופים. בשנת 2000 עמית ענבר הגיע למשחקים בסידני אחרי הקרב העיקש עם גל פרידמן ולא הצליח להגיע לפודיום. מלבד העייפות, רמת הציפיות שתהיה בקיץ ממשיח או צוברי תהיה עצומה אחרי שהמאבק ביניהם מקבל רוח גבית עקבית במשך שנתיים.

נכון לעכשיו נראה שמשיח עם רגל וחצי במשחקים האולימפיים. למדליסט הארד מאליפות העולם בפרת' בחודש דצמבר יש יתרון של 17 נקודות על פני צוברי במירוץ הפנימי ביניהם. ההערכה היא ששניהם יהיו בצמרת העליונה בסבב הקרוב, כאשר רק 33 גולשים נרשמו לתחרות בהולנד ואילו הגולשים הבכירים ביותר הם....משיח וצוברי. כלומר, מדליית זהב של המדליסט האולימפי מבייג'ין עשויה שלא להספיק לו.


במהלך התחרות בהולנד ייערכו עשרה שיוטים בסך הכל, כאשר כל גולש יוכל "לזרוק" את השיוט הגרוע ביותר. ביום שבת הקרוב ייערך שיוט המדליות המכריע, אליו יעפילו רק עשרת הגולשים הטובים ביותר במהלך השבוע. הניקוד בשבוע הזה הוא כפול.