המדליה רחוקה: קליגר וסלע במקום ה-6

אליפות העולם ב-470: יום מאכזב לצמד הישראלי. הפער מהארד: 14 נקודות

יום מאכזב לשני הצמדים הישראלים באליפות העולם במפרשיות 470, שתסתיים מחר בברצלונה. גידי קליגר וערן סלע, שאמש דורגו במקום השלישי, ירדו היום (שישי) שלושה שלבים בדירוג אל המקום השישי והסיכוי שלהם לזכות במדליית הארד בשיוט המדליות בשבת הוא נמוך במיוחד.


קליגר וסלע סיימו את שיוטים 11 ו-12 רק במקומות 26 ו-10 בהתאמה וכעת יש להם 73 נקודות שליליות. לצמד הפיני, יונאס וניקלאס לינדגרן, יש 59 נקודות והם מדורגים במקום השלישי. גם מדורגים במקום ה-4, סימה פנטאליה ואיגור מראניץ' הקרואטים יש 59 נק'. הזוג הטוב בעולם, מת'יו בלצ'ר ומלקולם פייג הבטיחו מעשית את זכייתם במדליית הזהב באליפות העולם בברצלונה.


ורד בוסקילה וגיל כהן דווקא פתחו את היום בצורה טובה כאשר סיימו את השיוט ה-11 במקום השלישי, אך בשיוט ה-12 הגורלי הן הידרדרו וסיימו רק במקום ה-16. בוסקילה וכהן, שבדומה לקליגר וסלע, הבטיחו כבר מזמן את מקומן במשחקים האולימפיים, מדורגות לפני שיוט המדליות במקום השביעי הכללי עם 92 נקודות. 32 נק' יותר מצמד הבנות מניו זילנד, שמדורגות במקום השלישי. פער אותו לא ניתן לסגור בשיוט המדליות.


בשבוע הבא תיפתח התחרות המסקרנת ביותר עבור ענף השייט הישראלי ואף ייתכן עבור הספורט האולימפי הישראלי כולו. סבב גביע העולם במדמלביק בהולנד יצא לדרך כאשר מבחינתנו המוקד יהיה המאבק בין נמרוד משיח לבין שחר צוברי. בסיום התחרות נדע בוודאות מי יהיה זה אשר ייצג את ישראל במשחקים האולימפיים בקיץ הקרוב בלונדון.