זאבי בשמיניה, פולק וסוסו יהיו בלונדון

ג'ודו: אלוף אירופה עלה 3 שלבים. עמיתיו יחכו לאישור היחידה לספורט הישגי

ההישגים של נבחרת הג'ודו הישראלית באליפות אירופה האחרונה בצ'יליאבינסק שברוסיה, הובילו לשינויים משמעותיים וחיוביים במעמד הענף במשלחת הישראלית. בראש ובראשונה מדובר באריק זאבי, שטיפס למקום השביעי בעולם ואמור לקבל הגרלה מעט יותר נוחה במשחקים האולימפיים.


זאבי מחזיק כעת ב-844 נקודות דירוג, כאשר הזכייה שהיקנתה לו נטו 98 נקודות, הקפיצה אותו שלבים בדירוג העולמי. הישראלי הבכיר עבר את לוקאס קרפאלק הצ'כי, את רמדאן דרוויש (שלא לחץ לזאבי את היד בשני הקרבות האחרונים ביניהם) ואת הקוריאני הי-טאה יואנג. זאבי מדורג במקום השמיני בעולם ושביעי בחישוב של נציג אחד למדינה.


המשמעות היא שזאבי לא יפגוש עד רבע הגמר בלונדון את המדורגים הבכירים ובהם האלוף האולימפי וסגנו, טובשינבאייר נאיידאן (מונגוליה) והנק חרול (הולנד). זאבי גם יימנע ממפגש בסיבובים המוקדמים עם אלוף העולם לשעבר טקמאסה אנאיי ואלוף אסיה רמזידין סיידוב. למרות הכל, יש לציין כי גם בעשיריה השניה נמצאים ג'ודאים טובים דוגמת אלקו ואן דר חיסט (בלגיה), יבגניס בורודבקו (לטביה), דימיטרי פיטרס (גרמניה), ת'יירי פאבר (צרפת) ולוסיאנו קוריאה (ברזיל).


מבחינת הקריטריון האולימפי, המדליה המשמעותית ביותר הייתה זו של סוסו פללאשווילי, שעלה בעקבותיה למקום ה-21 בחישוב של ג'ודוקא אחד למדינה במשקל עד 73 ק"ג. גולן פולק ניצל מעידות של יריביו אחמד עוואד המצרי וברדפורד בולן האמריקני באליפויות היבשתיות שלהם וירדו בדירוג. העובדה הזו הקפיצה אותו למקום ה-22 בעולם במשקל עד 66 ק"ג, המהווה קריטריון בינלאומי.

ב-10 ביוני תתקיים ועדת חריגים של הוועד האולימפי ולאחריה נדע האם היחידה לספורט הישגי והוועד יאשרו לפללאשווילי ופולק להצטרף לאריק זאבי ואליס שלזינגר בנבחרת. מי שיעמוד יחד איתם בוועדה הוא טומי ארשנסקי. ב-5 במאי יפורסם הדירוג הרשמי המלא של התאחדות הג'ודו העולמית ובה נדע האם ארשנסקי יהיה זכאי לכרטיס מטעם ההתאחדות האירופית (כל התאחדות יבשתית רשאית לחלק מספר כרטיסים משלה למשחקים). בזכות העובדה שהגיע לשמינית הגמר באליפות אירופה ארשנסקי הצליח לעבור את פאבל פטריקוב הצ'כי, שהתמודד איתו על הכרטיס, אך כאמור רק לאחר האישור הסופי נוכל לדעת את מעמדו של ארשנסקי בוודאות.


בכל מקרה, פולק וארשנסקי נחשבים לשניים מכישרונות הצעירים הגדולים שיש לג'ודו הישראלי להציע ואין ספק שנוכחותם במשחקים האולימפיים בלונדון תיתן להם הרבה ניסיון לקראת משחקי ריו דה ז'ניירו ב-2016 אליהם הם נחשבים מועמדים ברורים להעפיל.