''באיגוד ניסו לחבל לסוסו, עכשיו חוגגים?"

מאמנו האישי של פללאשווילי לאחר הארד של חניכו: "סמדג'ה לא עוזר לו"

עם כל הכבוד, ויש הרבה כבוד, להישגים היום (שישי) של ירדן ג'רבי, שזכתה במדליית הכסף באליפות אירופה בג'ודו ושל אליס שלזינגר שקטפה את מדליית הארד, ישנו סיפור אחד שנחבא מעט אל הכלים וזה סיפורו של יוסף פללאשווילי. "סוסו", שזכה גם הוא במדליית ארד, עשה צעד ענק בדרך להופעה ראשונה במשחקים האולימפיים. הופעה שרק לפני כחודשיים וחצי נראתה כחלומית. אז כזכור, עוכב פללאשווילי לחקירה בדיסלדורף שבגרמניה בשל חשד כי גנב משחת שיניים.


סוסו הודח אז מהמשלחת הישראלית לגראנד פרי בגרמניה בשל התקרית על ידי איגוד הג'ודו. לאחר מכן הוא לא קיבל אישור לצאת לתחרות גביע העולם הגורלית בפראג. אלא שאז באמצעות תרומה מיוחדת שקיבל בעקבות חשיפת סיפורו ב"חדשות הספורט", נסע פללאשווילי לתחרות וחזר עם מדליית הארד. ומי היה שם כדי לקצור את המחמאות - איגוד הג'ודו.


התסריט חזר על עצמו היום, כשאותו איגוד לא היה מוכן לממן את נסיעתו של רני ידגר, מאמנו האישי של פללאשווילי לאליפות והוא נאלץ לשלם על הטיסה והשהות מכיסו. תהיו בטוחים שבאיגוד ידעו לקחת את הקרדיט על המדליה של פללאשווילי גם הפעם. אגב, לפחות בוועד האולימפי יודעים להעריך את פללאשווילי ויעניקו לו בונוס על הישגו בגובה של 25 אלף שקלים. מי שיקבל את המחצית הסכום, כנהוג בתקנון, הוא דווקא המאמן הלאומי אורן סמדג'ה.


"אחרי תקרית משחת השיניים, יו"ר האיגוד משה פונטי לא רצה אותו בנבחרת ואישרו לו לנסוע לתחרות גביע העולם רק מכספו הפרטי, מזל שהגיע התורם דרך חדשות הספורט", מספר רני ידגר, מאמנו האישי של פללאשווילי, שמסוכסך עם ראשי האיגוד, בעיקר על יחסם לחניכו.


"אני התחלתי לבד את הדרך עם סוסו לפני שנתיים ואף אחד לא האמין שאני אצליח", הוסיף ידגר. "איגוד הג'ודו ניסה לפגוע בו בכל הזדמנות אבל עכשיו הם קופצים איתו על הפודיום. אני יושב בפינה ורואה איך הם חוגגים, מצטלמים איתו ומרחיקים אותו ממני. אני מתנחם בכך שלפחות סוסו יודע מי דואג לו באמת. זה נשמע עצוב אבל אחרי התחרות לא הסכימו לי להצטלם איתו".

לידגר יש בטן מלאה על אורן סמדג'ה, בעיקר בגלל היחס של המאמן הלאומי, לפללאשווילי, שרק לפני שנה אחרי שזכה במדליה בגראנד פרי של דיסלדורף, נחשב למועמד ראוי להגיע להישגים בלונדון. "סמדג'ה אמנם יושב מאחוריו בקרבות, אך עד עכשיו הוא רק עשה לו צרות". מאמן הנבחרת אורן סמדג'ה סרב לתת את תגובתו לדברים של רני ידגר. כמוכן, באיגוד הג'ודו לא אפשרו לפללאשווילי להתראיין לאתר ערוץ הספורט.


אז האם נראה את פללאשווילי בלונדון?
מי שכן מאמין, כך נראה, ביכולתו של יוסף פללאשווילי לייצג כראוי את ישראל במשחקים האולימפיים בעוד שלושה חודשים, הוא גילי לוסטיג, יו"ר היחידה לספורט הישגי. נכון לעכשיו נראה כי לפי הדירוג שיפורסם בתום האליפות, יזנק פללאשווילי למקום ה-21 הכללי במשקל עד 73 ק"ג, דבר אשר יעניק לו את הקריטריון הבינלאומי (22 הראשונים). אולם, הג'ודוקא מעט רחוק מהקריטריון הישראלי (20 הראשונים) ולכן יעמוד לוועדת חריגים.


"בעשרה ביוני תתכנס ועדה בנושא הקריטריון הישראלי, כאשר ישנם שני כללים אשר מנחים את הוועדה כשהיא באה לאשר או לפסול קריטריון ישראלי למשחקים", מספר לוסטיג. "התנאי הראשון: אם מדובר בספורטאי צעיר עם פוטנציאל לקמפיין הבא ואילו התנאי השני הוא במידה שמדובר בתוצאה יוצאת דופן".


יו"ר היחידה לספורט הישגי נשמע יחסית חיובי כאשר נראה כי מבחינתו מדליה באליפות אירופה זה הישג יפה שלא ניתן לעבור עליו לסדר היום (בצדק). ההערכה היא כי המסע הארוך ורווי המשוכות של פללאשווילי יסתיים עם הכרטיס ללונדון.