ג'יליאן שוורץ השיגה את הקריטריון ללונדון

הישג גדול לקופצת במוט: "חולמת כבר לצעוד עם דגל ישראל"

בשורה נפלאה לאתלטיקה הישראלית. ג'יליאן שוורץ השיגה הבוקר (ראשון) את הקריטריון למשחקים האולימפיים בלונדון. הקופצת במוט רשמה תוצאה איכותית בתחרות ה-US Open במדיסון סקוור גארדן בניו יורק כשקבעה 4.52 מ', הישג טוב מקריטריון A האולימפי ללונדון.

"אני מאושרת מהדרך בה פתחתי את העונה, ועוד יותרמהבשורה שקיבלתי", סיפרה שוורץ לאתר ערוץ הספורט, "האימונים שלי מצויינים ואני בכושר נהדר. הכי חשוב זה שאני לא פצועה. בשנה שעברה סחבתי פציעה זמן בהמסטרינג וזה הקשה עליי לקפוץ".


האתלטית הוסיפה: "עכשיו אני יכולה להירגע, בלי הלחץ של השגת הקריטריון ולקפוץ הכי טוב והכי גבוה שרק אפשר. אני מרגישה בריאה וחזקה מתמיד". עבור שוורץ תהיה זו הופעה שנייה במשחקים האולימפיים אחרי שייצגה את ארה"ב באתונה 2004. "זה חלום שמתגשם בשבילי. כשהפכתי לאתלטית ישראלית תמיד שאפתי לצעוד לצד דגל ישראל במשחקים האולימפיים".


"כשהבנתי שניצחתי את התחרות, ידעתי שהתוצאה שקבעתי טובה מהקריטריון האולימפי, אבל לא הייתי בטוחה אם היא תאושר בתחרות הזו", סיכמה שוורץ עם חיוך, "ואני מאוד שמחתי לשמוע שאכן כך היה ואהיה מאושרת וגאה עוד יותר לייצג את ישראל במשחקי לונדון בכבוד הראוי למדינה".

כזכור, במקצועות הקפיצה התוצאות המושגות באולמות נחשבות בהישגים הנלקחים בחשבון עבור הקריטריונים לתחרויות בינלאומיות חשובות כמו המשחקים האולימפיים למשל. לנוכח העובדה שהתחרות הזו סומנה ע"י איגוד האתלטיקה ביחידה לספורט הישגי, הוחלט כי ההישג מזכה את הספורטאית בכרטיס הנחשק ללונדון. היא תהיה הנציגה השניה של האתלטיקה אחרי רץ המרתון זוהר זמירו.


אלופת ישראל עברה בניסיון הראשון 4.22 מ' ובניסיון השני 4.42 מ', גובה אותו עברו ג'ניס קפלר ובקי הולידיי בניסיונן הראשון, אלא שבגובה הבא, 4.52 מ', שוורץ עברה בניסיון השני שלה והשתיים האחרות נכשלו ואילו סגנית האלופה האולימפית, ג'ניפור שור, שויתרה על שני הגבהים הראשונים, פסלה בשלושת הניסיונות שלה, מה שהפך את הישראלית לזוכה.


שלמה בן גל, יו"ר האיגוד הגיב על ההישג: "הייתי רוצה לפתוח כל שבוע עם בשורות כאלו. ג'יליאן היא הסנונית השנייה של האתלטיקה הישראלית במשחקים האולימפיים בלונדון, והיא מוכיחה שההשקעה בפרויקט המקצוענות של שרת התרבות והספורט, לימור לבנת, אנשי מנהל הספורט, הוועד האולימפי ואיגוד האתלטיקה משתלמת. למרות זאת המשימה למשחקים האולימפיים טרם הושלמה. יש לנו הרצון והיכולת להכניס לפחות עוד שלושה עד ארבעה ספורטאים לתחרות".


בתחרות נוספת שהתקיימה לפנות בוקר באוניברסיטת בוסטון בארה"ב, סיים דסטין אמרני במקום השני בריצת 800 מ' בזמן של 1:48.86 ד'. אמש סיימה מעין פורמן ממכבי חיפה במקום החמישי בתחרות הבינלאומית שהתקיימה בבורדו שבצרפת עם תוצאה של 1.84 מ'.