ג'ודו: מדליות לארשנסקי ופולק בגביע העולם

ארשנסקי לקח כסף (עד 60 ק"ג) ופולק זכה בארד (66). שוורץ בגמר בסופיה

יום מוצלח במיוחד לנבחרת הג'ודו בתחרויות גביע העולם לגברים ונשים באירופה. שבוע לפני תחרות הגראנד סלאם היוקרתית בפאריס, זכו טומי ארשנסקי וגולן פולק במדליות בטביליסי, רוני שוורץ עלתה לקרב על מדליית הארד בסופיה.


  • כל החדשות, הדיווחים והעדכונים בעמוד האולימפי החדש לקראת לונדון 2012
  • גברים, עד 60 ק"ג
    טומי ארשנסקי
    נחשב לאחת מתקוות הענף לריו 2016, יחד עם שמות כגון שגיא מוקי וגולן פולק. הישראלי פתח נהדר עם כשניצח ג'ודוקא מיוון אחרי שהשיג, יוקו, ווזארי ואיפון. בסיבוב השני הגיעה משוכה גבוהה יותר בדמות אורחאן ספארוב מאזרבייג'אן. האזרי כבר הוביל ביתרון יוקו, אך דקה ו-22 שניות לסיום הקרב ארשנסקי ביצע מהפך עם ווזארי. הג'ודאי הישראלי שמר על היתרון עד לסיום והעפיל לרבע הגמר. בשלב הבא ארשנסקי פגש את גם הוא יריב מקזחסטן, אשקאט טלמאנוב. הקרב היה שקול לכל אורכו ונכנס לניקוד זהב. דקה ו-12 שניות בתוך ההארכה הצליח ארשנסקי להשיג איפון נהדר ולעלות לחצי הגמר, מרחק ניצחון אחד מזכיה במדליה.


    בחצי הגמר ארשנסקי שלט לחלוטין מול השווייצרי לודוביק צ'מרטין. ארשנסקי השיג ווזארי אחרי 3:47 דקות וכעבור 40 שניות הוסיף עוד ווזארי ועלה לגמר, שם פגש את המקומי בטקיל שוקבאני. הגיאורגי, נהנה מתמיכה סוחפת של הקהל בטביליסי, אך הישראלי לא ויתר. שוקבאני עלה ליתרון יוקו כבר אחרי 18 שניות, אולם ארשנסקי איזן ביוקו משלו, 2:27 דקות בתוך הקרב. 17 שניות אח"כ השיג הגיאורגי איפון וזכה בזהב. ארשנסקי הסתפק בכסף.


    גברים, עד 66 ק"ג
    גולן פולק
    , שעשוי להגיע למשחקים האולימפיים, פתח מצוין את הבוקר עם ניצחונות בשני הסיבובים הראשונים ועלייה לרבע הגמר. פולק ניצח באיפון בסיבוב הראשון את מאחיר ג'פארלי מאזבייג'אן, שהוביל ביתרון של יוקו במהלך הקרב. בשמינית הגמר פולק התקשה מעט מול קירילו מלניצ'נקו האוקראיני, שלא נתן לישראלי להיכנס לתרגילים האהובים עליו. 34 שניות לסיום, הברקה גאונית של פולק סידרה לו איפון על מלניצ'נקו וכרטיס לרבע הגמר. אולם, שם הוא התקשה מול אזמאט מוקאנוב הקזחי, שהשיג איפון אחרי דקה וארבעים ושלח את פולק להיאבק על הארד בבית הניחומים.


    בחצי גמר בית הניחומים פולק נהנה מהעדפה של השופטים, שהענישו את יריבו מקירגיסטן לא פחות משלוש פעמים, דבר שהעניק לישראלי ווזארי אחד ואת הכרטיס לקרב על מדליית הארד. פולק פגש את הבוריאן האוקראיני והפגין עליונות מוחלטת. הישראלי השיג יוקו ראשון כעבור 43 שניות ואחד נוסף דקה לסיום הקרב. 43 שניות לסיום השליך פולק את האוקראיני וזכה באיפון ובמדליית הארד.

    גברים, עד 73 ק"ג
    בשנה שעברה יוסף פללאשווילי זכה במדליה בסבב גביע העולם בטביליסי, היום הוא הגיע לאולם בגיאורגיה במטרה לשחזר את הישגו, אך זכה להגרלה קשה. "סוסו" החל את הופעתו בסיבוב השני מול אמבקו אביליאני המקומי, שהצליח להשיג יוקו בודד 13 שניות לסיום ולנצח את הקרב. הישראלי, שמגרד את הקריטריון האולימפי, יהיה חייב להשיג נקודות דירוג נוספות כדי להבטיח מקום בלונדון 2012.
     
    נשים, עד 48 ק"ג
    גם בתחרות הנשים שמתקיימת בסופיה, שבבולגריה, יש לישראל נציגות. במשקל הנמוך מתחרה כמובן רוני שוורץ, שנאבקת על כרטיס למשחקים האולימפיים (עליה להיות בין 14 הראשונות בעולם, בחישוב של נציגה למדינה). שוורץ העפילה היום לרבע הגמר אחרי שניצחה בשמינית הגמר יריבה מקפריסין. שוורץ פתחה טוב והשיגה יוקו ו-1:09 דק' לסיום הקרב היא השלימה את העבודה עם איפון. בקרב על הארד הפסידה שוורץ לנטליה קונדרטייבה אחרי שספגה יוקו, ווזארי ואיפון.


    ברבע שוורץ כבר נתקלה בג'ודאית מקוריאה הדרומית, שניצחה אותה ביוקו ושלחה אותה לבית הניחומים. בחצי גמר בית הניחומים שוורץ ניצחה את ולנטינה מוסקט עם ווזארי לעומת יוקו בודד של האיטלקיה. שירה ראשוני, שמתחרה גם היא במשקל עד 48 ק"ג, הפסידה בשמינית הגמר לסומאייה אקוס מטורקיה. גילי כהן (עד 52 ק"ג) הפסידה בסיבוב הראשון באיפון לנודוקה טנימוטו מיפן.