אכזבה קשה: גטרר לא תהיה בלונדון 2012

לוחמת הטקוואנדו איכזבה בתחרות מיון ולא תהיה באולימפיאדת 2012

אחת התקוות הגדולות של ישראל למשחקים האולימפיים בלונדון 2012 התנפצה הבוקר (שבת). בת אל גטרר, אלופת אירופה בטקוואנדו במשקל עד 57 ק"ג, לא תהיה הקיץ באירוע הגדול ביותר בספורט העולמי לאחר שהפסידה בסיבוב השני בתחרות המיון האירופית, שנערכת בקאזאן שברוסיה. המשמעות הרחבה יותר, פרט להדחה של גטרר, היא שלישראל לא תהיה נציגות כלל בענף הטקוואנדו, שהוגדר בשנתיים האחרונות בענף מועדף ובעל סכויים להביא מדליה אולימפית.


  • כל החדשות, הדיווחים והעדכונים בעמוד האולימפי החדש לקראת לונדון 2012
  • טקוואנדו: הפספוס של גטרר
    כאשר בוועד האולימפי דיברו לפני שנה על כך שהם מעוניינים שאישה תשיג מדליה אולימפית, לראשונה מאז יעל ארד בברצלונה 1992, הם התכוונו כנראה לבת אל גטרר, שבדיוק זכתה באליפות אירופה בטקוואנדו. אבל היום היא נחלה אכזבה גדולה כאשר הפסידה בקרב הראשון שלה (סיבוב שני) בתחרות המיון האירופית, שמהווה הזדמנות אחרונה להעפיל למשחקים (רק 3 הראשונים עולים). גטרר דורגה ראשונה במשקל שלה, אך נכנעה 9:7 לפינית סובי מיקונן, שניצחה בסיבוב הראשון יריבה מנורבגיה.
     
    ארבעה ישראלים בסך הכל נסעו לקאזאן כדי להיאבק על מקום במשחקים האולימפיים. מדובר באניה מירקין, לירן מלאכי ויוני אדלשטיין. כבר אמש מירקין ומלאכי סיימו את חלקם בתחרות לאחר הפסדים בסיבובים הראשונים. מי שהיה קרוב להפתיע הוא אדלשטיין שהודח גם בסיבוב הראשון, אך רק לאחר הפסד דרמטי בנקודת זהב 5:4 ליאן פטר המאן מנורבגיה.


    סייף: חטואל הודח
    אחרי שפתח בצורה נהדרת אמש את טורניר גביע העולם בפאריס, כשהשיג חמישה ניצחונות, מאור חטואל סיים היום מוקדם מבחינתו את התחרות. הישראלי, שעלה לשלב 64 האחרונים, הודח בסיבוב זה לאחר הפסד דרמטי ב"טוש זהב" לאוקראיני קלוד יונס. בניגוד לחברי הטקוואנדו, לחטואל יהיו הזדמנויות נוספות להשיג את הכרטיס ללונדון, הן דרך הדירוג העולמי והן דרך תחרות המיון שתיערך בחודש אפריל.