נבחרת ההתעמלות נחתה: "אפשר להביא מדליה"

הבנות שהשיגו כרטיס ללונדון חזרו מאושרות. סמופלוב: "לא ראינו את הבית"

נבחרת ההתעמלות האמנותית של ישראל, שהשיגה ביום שלישי את הקריקטריון האולימפי וקינחה במדלית כסף בטורניר המבחן שנערך בלונדון, נחתה היום (חמישי) בישראל. הבנות, בהדרכתן של אלה סמופלוב ורעיה אירגו, נשמעו נרגשות מאוד עם הגעתן לנתב"ג.


  • כל החדשות, הדיווחים והעדכונים בעמוד האולימפי החדש לקראת לונדון 2012
  • "ירדה לנו סלע מהלב, אנחנו מאושרות", אמרה לאתר ערוץ הספורט מורן בוזובסקי, קפטנית הנבחרת והוסיפה: "האמת היא שלא התייחסנו באיזה אולם אנחנו נמצאות, אלא רק בלהשיג את הקריטריון". כשנשאלה באשר לסיכויים למדליה ב-2012, היא נשמעה אופטימית: "הכל אפשרי, אנחנו צריכות לעבוד קשה. אם נעשה את הטוב ביותר זה ישאיר את ההחלטה בידי השופט". גם נועה פלצ'י הביעה אמונה בנבחרת: "עם עבודה קשה הכל ריאלי, המטרה היא להגיע הכי גבוה. נעשה את המקסימום ונקווה לטוב, יש לנו מאמנות נפלאות ואין סיבה שלא נשיג מדליה".


    לעומתן, המאמנות סמופלוב ואירגו נמנעו מלהסתכל רחוק. "באליפות העולם היינו יותר מדי בטוחות בעצמנו, אבל בספורט הזה הכל פתוח. עשינו את הקריטריון כי עבדנו קשה ולא ראינו את הבית מרוב אימונים", קבעה סמופלוב. אירגו: "היה לנו חשק ואני גאה שהצלחנו. סיכוי למדליה? קודם ננוח ונירגע ואז נדבר על זה. לאט לאט".


    הבנות השיגו 51.900 נקודות לאחר שני ימי תחרות בלונדון, באותו מקום בו ייערך הטורניר האולימפי בקיץ. התוצאה הזו הספיקה להן כדי להבטיח כרטיס למשחקים, וביום רביעי הן אף זכו במדלית כסף עם תוצאה משוקללת של 50.535 נקודות, כשרק ספרד עם 53.250 נקודות עוקפת אותה. לאחר שבמשחקי בייג'ין 2008 הנבחרת העפילה לראשונה למשחקים ואף סיימה במקום ה-6 המרשים, היו מי שציפו לנבחרת הנוכחית לשחזר את ההישג. אבל יתר הבנות הבהירו שלא הייתה להן בעיה להתמודד עם הציפיות. "לחץ? הצלחנו להתמודד. לא כל כך התמקדנו במסביב", אמרה פולינה זקלובסקי. אליאורה זולקובסקי: "ידענו להתרכז במטרה ולעשות את העבודה, גם בלונדון נצטרך לעשות את הטוב ביותר שנוכל". מרינה שולץ, הצעירה מבין הבנות, הוסיפה: "לא מרגישה חריג בגלל שאני הכי צעירה, כולן נותנות לי הרגשה טובה. תחזיקו לנו אצבעות".