כרטיס ללונדון לנבחרת ההתעמלות האמנותית

"אנחנו מאושרות", אמרה המאמנת סמופלוב. שולץ: "ירדה אבן מהלב"

נבחרת ההתעמלות האומנותית של ישראל הבטיחה את מקומה במשחקי לונדון 2012. בתום יומיים של תחרות קדם אולימפית שנערכה בלונדון עצמה, הצליחו הבנות של אלה סמופלוב ורעיה אירגו לסיים במקום השלישי מתוך ארבעה המובילים לכרטיסים למשחקים האולימפיים. הישראליות השיגו 25.600 נקודות בתרגיל המשולב של סרטים וחישוקים שנערך בשלישי, וביחד עם 26.300 הנקודות מתרגיל הכדורים שנערך בשני צברו בסך הכל 51.900 נקודות.

הנבחרת, אותה הרכיבו מורן בוזובסקי, מרינה שולץ, אליאורה זולוקובסקי, ויקה קושל, פולינה ז'קולז'ני ונעה פלצ'י, סיימה במקום השלישי בכל אחד מהתרגילים. ברביעי הן תיקחנה חלק בתחרות הגמר, שעל אף שאינה קובעת באשר לקריטריונים, יכולה לספק בונוס נחמד למתעמלות בדמות מדליה.


המאמנת אלה סמופלוב סיפרה לאתר ערוץ הספורט: "כולנו מאושרות, עשינו את מה שרצינו לעשות. אפשר להיות רגועות, הבנות נראות נהדר ושמחות מאוד. הדבר הכי חשוב היה שהמכשיר לא ייפול בתרגילים ועמדנו בזה. הן היו מוכנות פסיכולוגית, הייתה אווירה טובה, הן מגובשות וזה מה שעבד. כל הכבוד להן". מרינה שולץ הוסיפה: "יש הקלה גדולה. ירדה לנו אבן מהלב, התרגשנו מאוד. אני לא יודעת איך לתאר את האושר הזה, כולנו מאוד שמחות".

זו הפעם השניה שנבחרת ישראל משיגה כרטיס למשחקים האולימפיים. בבייג'ין 2008 העפילה הנבחרת בראשות הקפטנית קטיה פיסצקי למשחקים לראשונה בהיסטוריה, ואף סיימה במקום השישי המכובד. הנבחרת הנוכחית מורכבת ממתעמלות אחרות לחלוטין, לאחר שהנבחרת הקודמת פורקה בתום המהדורה הקודמת, מה שמגדיל את ההישג.


גם נטע ריבקין, שתייצג את ישראל בתחרות האישית לאחר שהשיגה את הקריטריון באליפות העולם בשנה שעברה, תיארה את הרגשתה לאתר ערוץ הספורט: "אני חושבת שהן עשו הישג חסר תקדים ובאמת כל הכבוד. אני שמחה שכולנו נהיה ביחד בלונדון ושיש לנו נציגות מעולה. עכשיו אפשר להתכונן יחד בשקט".