התעמלות: ההזדמנות האחרונה של נבחרת הנשים

אומנותית: הבנות חייבות לסיים בין 4 הראשונות בקדם כדי להעפיל ללונדון

התחרות המיון הקדם אולימפית בהתעמלות נמשכת. בשבוע שעבר רשמו המתעמלים ולריה מקסיוטה ופליקס אהרונוביץ' הישגים נאים כשקבעו את הקריטריון האולימפי הבינלאומי ללונדון 2012. מקסיוטה אף הגדילה וזכתה בשתי מדליות, כסף וארד, בתרגילי הקפיצות והקורה. מחר (שני) ייפתחו התחרויות הקשורות להתעמלות אומנותית, כאשר במוקד נמצאת נבחרת הנשים, שתנסה להבטיח את מקומה על המטוס ללונדון.


  • כל החדשות, הדיווחים והעדכונים בעמוד האולימפי החדש לקראת לונדון 2012
  • היעד: טופ 4
    הבנות צריכות לסיים בין ארבע הנבחרות הראשונות כדי להיות בלונדון מתוך 7 המשתתפות. במידה שבריטניה תסיים ברביעייה הראשונה, אז גם הנבחרת החמישית תהיה במשחקים מכיוון שהבריטיות עלו כנבחרת המארחת. יש לציין כי התוכנית האולימפית כוללת רק את תחרות הקרב-רב, שילוב של שני התרגילים (משולב, כדורים).


    תרגיל הכדורים יתקיים מחר והתרגיל המעורב, שכולל סרטים וחישוקים, ייערך בשלישי. כל נבחרת מיוצגת על ידי 6 מתעמלות, כאשר 5 מהן על המשטח ואחת מחליפה. רק לאחר שקלול שני התרגילים נדע האם הישראליות יבטיחו את מקומן במשחקים.


    ההזדמנות האחרונה: הקשר שבין לחץ לכישלון
    אי העפלה של הנבחרת למשחקים תהיה בגדר כישלון צורב, שכן על פניו היחידה שיכולה לאיים על ישראל היא נבחרת ספרד. באליפות העולם האחרונה, שנערכה במונפלייה שבצרפת, תרגיל הכדורים של הישראליות לא היה מוצלח וזה עלה להן בכרטיס ללונדון. הבנות תיקנו מעט כשזכו בארד פנטסטי בתרגיל המעורב. יחד עם זאת, התחושה הכללית הייתה מרה. הלחץ על הבנות הוא כעת בשיאו, מכיוון שזו ההזדמנות האחרונה של ישראל להגיע למשחקים האולימפיים. במידה שתצליח להשיג את הקריטריון, הנבחרת תהיה למעשה הקבוצה היחידה שמייצגת את הדגל הכחול-לבן בבירת בריטניה. כל השאר יהיו ספורטאים יחידים.

    "אין סיבה שנחזור בלי הכרטיס למשחקים"
    במהלך החודשים האחרונים, החניכות של אלה סמופלוב ורעיה אירגו עבדו קשה מאוד כדי להגיע בשיא הכושר לתחרות. "אנחנו מוכנות, הנבחרת קיימת רק שנתיים והגענו להישגים מרשימים. אין שום סיבה שנחזור בלי הכרטיס ללונדון", אמרה סמופלוב לאתר ערוץ הספורט. על ההכנות לאליפות הגורלית, מספרת סמופלוב: "עבדנו על הניקיון של התרגילים בחודשים האחרונים, במיוחד על המקומות בהן פישלנו בפעם האחרונה".


    "כל השופטות באליפות יהיו נייטראליות, לא יהיו שופטות שמגיעות מהמדינות שמשתתפות בתחרות וזה בהחלט מעודד", אמרה סמופלוב על סוגיית השופט. "אני גאה בבנות הנבחרת. הן, אנחנו המאמנות, והצוות המקצועי, כולנו משפחה", הוסיפה המאמנת. 
     
    שיעור בהיסטוריה
    נבחרת הנשים חתומה על אחד ההישגים הטובים של המשלחת לבייג'ין 2008. זו הייתה הפעם הראשונה שישראל הצליחה לייצא נבחרת מתעמלות למשחקים האולימפיים. הנבחרת, אותה הובילה הקפטנית קטיה פיסצקי, סיימה אז במקום השישי המכובד. אולם, זמן קצר לאחר מכן הנבחרת המוצלחת ההיא פורקה והוקמה מחדש עם ספורטאיות חדשות. 3 שנים לאחר מכן, נראה כי הבנות הנוכחיות מסוגלות לשחזר את ההישג ההוא ואף יותר מכך.