מקסיוטה לא עוצרת: זכתה בארד בלונדון

עוד הישג למתעמלת שרשמה 14.3 נק' בתרגיל הקורה: זה הזמן לחופש

השבוע הנהדר של ולריה מקסיוטה בתחרות המיון הקדם אולימפית בלונדון פשוט לא נגמר. אחרי שקבעה את הקריטריון האולימפי הבינלאומי ואחרי שזכתה במדליית כסף בתרגיל שולחן הקפיצות, רשמה הערב (שישי) המתעמלת הישראלית הישג נוסף, כאשר זכתה במדליית ארד בתרגיל הקורה.


  • כל החדשות, הדיווחים והעדכונים בעמוד האולימפי החדש לקראת לונדון 2012

  • ניצן פלד לא התעלם ממקסיוטה וכלל אותה ברשימת הישראלים המצטיינים השבוע
  • מקסיוטה קיבלה ציון יפה של 14.300 מחבר השופטים בלונדון והקדימה ב-34 אלפיות הנקודה את גארדינר הקנדית. במדליית הזהב זכתה זכו במשותף שתי המתעמלות מאיטליה ויוון, קרלוטה פרליטו ו-ואסיליקי מילוסי, אחרי שכל אחת מהן רשמה ציון של 14.500 נקודות.


    "היה לי קשה הערב אבל עשיתי עבודה טובה", אמרה ולריה מקסיוטה לאתר ערוץ הספורט. "עכשיו יש לי שבוע חופש ואני צריכה את זה כי לא הייתי בחופש כבר הרבה הזמן. אני צריכה לטפל בגוף שלי (סובלת מפציעה ברגל). כעת המטרה היא הקריטריון הישראלי".


    אחרי שקבעה כבר שלשום את הקריטריון הבינלאומי במסגרת תחרות הקרב-רב, מקסיוטה תצטרך להשלים את העבודה ולקבוע את הקריטריון הישראלי המחמיר. המתעמלת הישראלית תצטרך לסיים במקומות 1-12 בגמר הקרב-רב או במקומות 1-6 בגמר מכשיר בודד במסגרת אליפות אירופה שתתקיים בחודש מאי הקרוב.


    יש לציין כי עד כה משלחת ההתעמלות של ישראל למשחקים האולימפיים בלונדון 2012 כוללת את אלכס שטילוב ואת המתעמלת האומנותית נטע ריבקין. מקסיוטה ופליקס אהרונוביץ', שקבעו את הקריטריון הבינ"ל, ינסו בחודש מאי להצטרף למשלחת. בתחילת השבוע הקרוב תנסה נבחרת הבנות בהתעמלות אומנותית להבטיח סופית את מקומן בלונדון, זאת אם יסיימו באחד מארבע המקומות הראשונים מתוך שבע בתחרות המיון. אחת מאותן שבע נבחרות היא בריטניה, שמיקומה הסופי לא ייחשב.