ג'ודו: זאבי, שלזינגר וג'רבי במאסטרס

טובי הג'ודאים בעולם יתחרו בשבת וראשון. ג'רבי מוכרחה לקחת מדליה

טורניר המאסטרס של סבב הג'ודו העולמי הפך בשנים האחרונות לאחת התחרויות האיכותיות ביותר בענף. לצד המשחקים האולימפיים ואליפות העולם. 16 הג'ודאים הטובים בכל משקל יתחרו במהלך היומיים הקרובים (שבת וראשון) בעיר אלמטאיי בקזחסטן. בין אותם ג'ודאים ניתן למצוא שלושה ישראלים בכירים: אריק זאבי, אליס שלזינגר וירדן ג'רבי.


  • כל החדשות, הדיווחים והעדכונים בעמוד האולימפי החדש לקראת לונדון 2012

  • שבת וראשון החל מ-13:00, שידורים ישירים מתחרות המאסטרס ב-5LIVE+
  • ג'רבי חייבת לקחת מדליה (שבת עד 63 ק"ג, נשים)
    בשנה שעברה ירדן ג'רבי רשמה את אחד מהישגיה הגדולים כאשר זכתה במדליית ארד במאסטרס. מחר (שבת) היא תהיה חייבת לפחות לשחזרו כדי להשיג ניקוד משמעותי, שיסייע לה לצמק את הפער מאליס שלזינגר. יש לציין כי היא תאבד 50 אחוזים מהניקוד שקיבלה על אותה מדליה אשתקד ולכן היא מוכרחה להצליח. ג'רבי, שהתאוששה מפציעה ברגלה, תתמודד מול הגרמניה החזקה קלאודיה מלזאן. אם הישראלית תנצח היא תפגוש ברבע הגמר את המנצחת בין לילי שו מסין לבין קלאריס אגבגננו מצרפת.


    אליס שלזינגר, יריבתה של ג'רבי על הכרטיס הבודד למשחקים האולימפיים במשקל עד 63 ק"ג, תנסה להשיג מדליה שתבטיח כמעט בוודאות את מקומה על המטוס ללונדון בקיץ. שלזינגר תפגוש את ראמילה יוסובובה מאזבייג'אן בסיבוב הראשון. אם תנצח מצפה לה קרב קשה במיוחד ברבע הגמר מול המנצחת בין אליזבת' ווילבורדס ההולנדית לבין מיקי טנאקה היפנית.


    ב-1 במאי 2012 יוחלט מי מבין שלזינגר וג'רבי תייצג את ישראל במשחקים האולימפיים. נכון לעכשיו יש לאליס שלזינגר (7 בעולם) יתרון של 200 נקודות על פני יריבתה, שנמצאת במקום ה-11 הכללי. יש לציי כי מדליית זהב שווה 400 נקודות.

    זאבי מחפש שיפור עמדות (ראשון, עד 100 ק"ג גברים)
    במשחקים האולימפיים בבייג'ין ב-2008, אריק זאבי הפסיד ללוסיאנו קוריאה הברזילאי וסיים את דרכו כבר בשלב מוקדם. בראשון הוא יוכל לנקום מעט בקוריאה. השניים יפגשו בסיבוב הראשון במשקל עד 100 ק"ג לגברים, שמציג ארסנל איכותי במיוחד של ג'ודאים. אם הישראלי הבכיר, שזכה לאחרונה במדליית ארד בגראנד פרי בצ'ינדאו (סין), יעלה לרבע הגמר הוא יפגוש את המנצח בין אלוף העולם לשעבר טקמאסה אנאיי לבין יבגניס בורודבאקו, שהכניע את זאבי באליפות העולם האחרונה.


    במשקל של זאבי יתחרו גם הנק חרול ואלקו ואן דר חיסט הוותיקים, האלוף האולימפי נאיידאן (מונגוליה) וסגן אלוף העולם הנוכחי סרגיי סמוילוביץ'. דווקא האלוף טאגיר חיבולאייב ייעדר. מקסים ראקוב המוכשר ינסה לזכות במדליה לעיני הקהל הביתי בקזחסטן.


    שמות בולטים נוספים שייקחו חלק במאסטרס: רמאדן דארוויש (מצרים, 100 ק"ג), איליאס איליאדיס (יוון, 90 ק"ג), אולה בישוף (גרמניה, 81), צגנבאטאר חשבאטאר (מונגוליה, 66), רישוד סובירוב (אוזבקיסטן, 60). נשים: יושי יואנו (יפן, 63), אניקה ואן אמדן (הולנד, 63).