טבריה: זמירו, סטאין ובריהון רוצים ניצחון

השלושה ינסו לחצות ראשונים את קו הסיום במרתון. סטאין מחפש כרטיס ללונדון

בעוד שלושה ימים ייצא לדרך מרתון טבריה ה-35. גם השנה התחרות על תואר אלוף ישראל תתמקד בין שלושת האצנים הבכירים: זוהר זמירו, היילה סטאין ו-וובה בריהון. זמירו הוא היחיד עד כה שכבר הבטיח את מקומו במשחקים האולימפיים בלונדון. סטאין ובריהון ינסו כבר ביום חמישי הקרוב להצטרף לזימרו, עם או בלי קשר למיקומם הסופי. השניים חייבים לרדת מ-2:15 על מנת להשיג את הכרטיס לאולימפיאדה. זמירו עצמו קבע כמטרה זמן מהיר מ-2:18 שעות.


  • כל החדשות, הדיווחים והעדכונים בעמוד האולימפי החדש לקראת לונדון 2012
  • כזכור, השלושה תפסו את שלושת מקומות על הפודיום גם במרתון הקודם כשסטאין סיים ראשון, לפני זמירו ובריהון בהתאמה. בריהון, שקבע 2:17:17 ש' ברוטרדם והיה רחוק 17 שנ' בלבד מקביעת הקריטריון לאליפות העולם בקוריאה, ינסה הפעם לפצות את עצמו עם שיפור משמעותי לשיאו האישי.


    מנגד, סטאין הוא רץ שכבר לימד את כולם שלעולם אין להספידו. בגילו של סטאין (56), על כל רץ אחר היה ניתן להגיד שהוא כבר הרבה מעבר לשיאו, אבל כמי שסיים במקום ה-20 במשחקים האולימפיים באתונה, שם היה הרץ המבוגר בתחרות, לא מן הנמנע שהרץ שוב יפתיע את כולם. זבדיה וודג' שהפתיע עם ניצחון בחצי מרתון עמק המעיינות הוא רץ נוסף שראוי לעקוב אחריו. וודג' מקווה להשיג את  הכרטיס האולימפי כדי להרגיש שלם עם הקריירה שלו.


    נוסף לארבעה הללו ירוצו במרתון גם יוסף בדיע, ממו אסרט, יובל כרמי, נגה מקטה ואדיסו אסנקו, כאשר כל שיפור שיא אישי מבחינתם ייחשב כהישג. מעבר לשבירת שיאם האישי, גם תוצאה שתעמיד אותם קרוב לשלישיית המנצחים, או אולי אף יותר מזה, תהיה בהחלט הפתעה מרעננת.