קורזיץ - ספורטאית השנה של הוועד האולימפי

לאוניד קאופמן נבחר למאמן השנה, רון אטיאס הוכתר לספורטאי הצעיר

בטקס חגיגי שנערך הערב (רביעי) הוועד האולימפי של ישראל, הוכתרו נבחרי השנה לשנת 2011. אלופת העולם הטרייה בגלישה, לי קורזיץ, נבחרה לספורטאית השנה, רון קאופמן גרף את תואר מאמן השנה ולוחם הטאקוואנדו, רון אטיאס, הכותר כספורטאי הצעיר.

הגולשת לא הגיעה לטקס אחרי שחשה ברע ונלקחה לבדיקות בבית חולים. הדבר הוביל לאירוע מביך כאשר שרת התרבות והספורט, לימור לבנת, חיפשה את הספורטאית וגילתה שהיא לא באירוע. 


מלבד השרה, נכחו באירוע גם יו"ר ועדת החינוך, התרבות והספורט ח"כ אלכס מילר, יו"ר המועצה להסדר ההימורים בספורט, צחי פישביין, מדליסטים אולימפיים, ספורטאי עבר אולימפיים וספורטאים אולימפיים חברי סגל לונדון, נבחרו ספורטאי השנה של הוועד האולימפי של ישראל.


שנת 2011 היתה שנה מדהימה של הישגים ללי קורזיץ. בחודש יוני היא זכתה במדליית הארד בתחרות גביע העולם בוויימות' (האתר שיארח את התחרויות במשחקים האולימפיים בלונדון), בהמשך, באליפות אירופה שנערכה בבורגוס בחודש ספטמבר היא זכתה במדליית הכסף, והשיא, בדיוק לפני כשלושה שבועות בפרת' אוסטרליה: קורזיץ זכתה בתואר אלופת העולם בגלשני ניל פרייד בפעם השנייה בקריירה שלה. בכך השלימה קורזיץ דאבל אישי: הפעם הראשונה היתה ב-2003 בקאדיס ספרד, בהיותה בת 19.


"סיימתי את השנה כמו שצריך", אמר הגולש נמרוד משיח שקטף את מדליית הארד באליפות העולם, "אפשרי לשחזר את המדליה אבל זה יכול לקרות רק אם אעבוד קשה. אם מגיע למישהו לזכות בספורטאית השנה אז זה ללי".


בערב החגיגי הוכתר גם מאמן השנה, והספורטאי והספורטאית הצעירים של השנה. כמאמן השנה הוכתר ד"ר ליאוניד קאופמן המאמן הלאומי בשחייה והמאמן הראשי באקדמיה למצויינות נבחר למאמן השנה.

באפריל לפני עשרים שנה, הוא הגיע לישראל כעולה חדש מבלארוס. קאופמן כבר החזיק בוותק של עשר שנים באימון שחיינים, חלק מהן כמאמן נבחרת ברית המועצות. השנה בה עלה לישראל, הייתה הקשה בחייו, אבל היה לו מזל גדול כשהתקבל לעבוד באקדמיה למצוינות במכון וינגייט. כמאמן ראשי, הוא עבד עם 12 שחיינים, ביניהם שלושה ילדים מוכשרים: מיקי חליקה, איתן אורבך ויואב גת. בתוך שלוש שנים של עבודה קשה הוא ראה פירות להשקעה. כשלושת השחיינים, שנה אחרי שנה הוכתרו לאלופי אירופה לנוער.


ב-2010, שני שחיינים שלו הוכתרו לאלופי אירופה לנוער במקצוע אולימפי – 100 מטרים גב. השניים הם יעקב טומרקין ודוד גמבו (צעיר יותר מטומרקין). להישג כזה המתינה במשחקים האולימפיים באטלנטה 1996, הוביל ליאוניד קאופמן את איתן אורבך ויואב ברוק השחייה הישראלית 16 שנים, מאז זכייתו של אורבך בתואר הזה ב-1994.
 
לספורטאי הצעיר לשנת 2011 נבחר לוחם הטאקוונדו רון אטיאס, סגן אלוף אירופה לנוער, והספורטאית הצעירה של השנה היא השייטת אורן יעקב , אלופת אירופה וסגנית אלופת העולם לנוער.

קורזיץ מצטרפת לחבורה מכובדת של ספורטאים ישראלים: בעשור האחרון הוכתרו לספורטאי השנה: מיכאל קולגנוב (2000), אריק זאבי (2001), גלית חייט וסרגיי סחנובסקי (2002), לי קורזיץ (2003), גל פרידמן (2004), טל בורשטיין וגיא סטריק (2005), אודי גל וגידי קליגר (2006), גל יקותיאל (2007), שחר צוברי (2008) , אלכס שטילוב ואליס שלזינגר (2009) ונמרוד משיח (2010).