קליעה: ליאור מדלל הפתיע את סרגיי ריכטר

הקלע הצעיר הקדים את הספורטאי האולימפי: "הישג בלתי רגיל עבורי"

הקלע ליאור מדלל הפתיע היום (שבת) את הקלע הבכיר של ישראל סרגיי ריכטר באליפות הפועל הפתוחה ברובה אויר. אליפות הפועל הפתוחה, נחשבת לתחרות השנייה בגודלה בישראל בענף הקליעה אחרי אליפות ישראל ואליה מגיעים כל הקלעים הישראלים הבכירים. ליאור מדלל בן ה-21 נמצא בצילו של סרגי ריכטר שכבר שהבטיח את מקומו במשחקים האולימפיים בקיץ הקרוב בלונדון. היום הוא היה הבולט מבין השניים.


  • כל החדשות, הדיווחים והעדכונים בעמוד האולימפי החדש לקראת לונדון 2012
  • בשלב המוקדמות צבר מדלל 597 נקודות (מתוך 600 אפשרויות), ושיפר את שיאו האישי בשתי נקודות, שדרוג רציני ביותר בענף. בשלב הגמר, אליו עולים רק 8 הקלעים שצברו את התוצאות הגבוהות ביותר צבר 104.7 נק'. גם כאן, מדובר בתוצאה מרשימה ביותר. ריכטר צבר בשלב המוקדמות 594 נקודות, תוצאה נמוכה יחסית לרמה הגבוהה שמציג ריכטר באליפויות בינלאומיות. בשלב הגמר הוא צבר 102.1 נק' וניצב בסה"כ במקום השלישי. מי שהפתיע וזכה במדליית הכסף היה הקלע הוותיק ולדימיר פיבנר, שצבר תוצאה זהה לשל ריכטר במוקדמות, אך עקף אותו בשלוש עשיריות בגמר.
     
    "אין ספק שהתוצאה של היום נותנת לי דרייב רציני לקראת אליפות אירופה שתיערך בעוד חודשיים בפינלנד", סיפר ליאור מדלל לאתר ערוץ הספורט. "סרגיי ריכטר הוא קלע ברמה הבינלאומית הכי גבוהה שיש ולירות לידו בגמר ולנצח אותו זה הישג בלתי רגיל עבורי. בתקופה האחרונה החלפתי גם את דגם הרובה, אני שמח לראות שעשיתי בחירה נכונה".
     
    מדלל, כמו סרגי ריכטר הוא חניך של הקלע הוותיק ומאמן נבחרת ישראל גיא סטריק, שייצג את ישראל בארבעה משחקים אולימפיים. יש לציין כי בלונדון 2012 יתפקד סטריק כמאמנו של ריכטר בלבד לאחר שלא הצליח להשיג את הכרטיס האולימפי במקצוע הירי 60 שכיבה (רובה זעיר). לאחר התחרות של מדלל היום, ייתכן שיהיה לו ספורטאי נוסף במשחקים.

    גם בגזרת הנשים מעולם לא נרשמה תחרות ברמה כ"כ גבוהה בישראל. הקלעית חן טל צברה בשלב המוקדמות 398 נקודות (מתוך 400 אפשריות) והקלעית אלה שטרנברג צברה 397 ונשפה בעורפה במהלך הגמר. רק עשירית אחת הייתה חסרה לשטרנברג כדי לזכות בזהב שבסופו של דבר הלך לטל. שטרנברג רשמה בגמר 100.7 נק' בעוד טל צברה 99.8. התוצאה הסופית היא משוכללת של תוצאת המוקדמות ותוצאת הגמר.
     
    בקטגורית הנוער (עד גיל 21), היה זה ניב דשא שזכה בתואר אלוף הפועל עם 687.2 נקודות ובין הנערות ניצחה נעמי בן חפר עם 495.8 נק'. בן חפר הרשימה בגמר עם 103.8 נקודות.