ריבקין זכתה באליפות ישראל

התעמלות אומנותית: המתעמלת גברה על 6 מתחרותיה בקרב רב ובמכשירים הבודדים

אליפות ישראל בהתעמלות אומנותית נערכה היום (רביעי) ונחתמה בניצחון ברור של המתעמלת הבכירה של ישראל, נטע ריבקין, שסבלה במהלך האליפות מכאבים קשים, אך סירבה לוותר על התואר ולא להתחרות על אף הכאבים שהיא סובלת מהם בתקופה האחרונה, בעקבות האימונים האינטנסיביים לקראת המשחקים האולימפים בלונדון 2012.


  • כל החדשות, הדיווחים והעדכונים בעמוד האולימפי החדש לקראת לונדון 2012
  • על משטח ההתעמלות בהדר יוסף עלו בסה"כ 7 מתעמלות שלקחו חלק בתחרות הבוגרות. פרליו וורארה מיוון לקחה חלק באליפות כאורחת והיא אמורה להשיג את הכרטיס האולימפי בעוד כשלושה שבועות בתחרות הקדם אולימפית בלונדון.


    מתוך המתעמלות ניתן היה למצוא שלוש מהמגזר הערבי, נעמה גרייס ממכבי חיפה והאחיות נור ורנד זיידן גם הן מאותו המועדון. אחת השופטות בתחרות היתה מתעמלת העבר קטיה פיסצ'קי שייצגה את ישראל באתונה ובביג'יין.


    ריבקין צברה בסה"כ 113.78 נק' וזכתה במקום הראשון בתחרות הקרב רב וגם בתחרות על המכשירים הבודדים שאינה אולימפית. במדליית הכסף זכתה ויקטוריה פילנובסקי עם 107.93 נק' ובמקום השלישי ניצבה נעמה גרייס עם 99.38 נק'. במכשירים הבודדים צברה ריבקין 28.23 נק' בתרגיל החישוק, 29.75 נק' בתרגיל הכדור, 28.25 נק' ובתרגיל הסרט.


    בתקופה האחרונה עובדת ריבקין על ארבעה תרגילים חדשים במכשירים השונים, כדי להפתיע את יריבותיה במשחקים האולימפים. עומס העבודה על התרגילים בתקופה האחרונה היה ברור לעין וריבקין על אף הכאבים, כיאה למתעמלת אומנותית מקצוענית, לא הפסיקה לחייך.


    ריבקין במפתח תקווה שהחלה את הקריירה שלה בגיל 5, חתמה באליפות ישראל שנה מוצלחת במיוחד. המתעמלת האולימפית של ישראל שתיקח חלק בלונדון, עשתה השנה 2 הישגים שאף מתעמלת ישראלית לא הצליחה לעשות לפנייה. באליפות אירופה זכתה ריבקין במדליית הכסף במכשיר האלות ובאליפות העולם זכתה במדליית הארד במכשיר החישוק.

    "זאת תחרות סיום העונה", אמרה ריבקין, "לא הייתי מוכנה לוותר עליה. חתמתי איתה שנה מוצלחת מאוד. הרצון ל-2012 הוא לעשות שנה עוד יותר טובה ולקפוץ ברמה, כמו שקופצים בהתעמלות אומנותית. אני נפרדת מהתרגילים הישנים שלי ועוברת לתרגילים חדשים, זה מרגש, הם יהיו התרגילים שלי בלונדון".


    הבעיה מבחינתה של ריבקין קשורה לעובדה שבהתעמלות אומנותית, מכשיר בודד אינו נכלל בקטגוריה אלא רק הקרב רב הכולל שכלול של ארבעת המכשירים (כדור, סרט, אלות וחישוק).