ג'ודו: מחר תיפתח אליפות ישראל

הכוכבים העולים של הענף יקבלו צ'אנס ללכת עד הסוף

אליפות ישראל בג'ודו לשנת 2011 תיפתח מחר (יום ה') בהדר יוסף. הג'ודאים הבכירים של ישראל: אריק זאבי, אליס שלזינגר וירדן ג'רבי לא יקחו חלק באליפות אך יעודדו מהיציע. השלושה חזרו רק לפני יומיים משלושה שבועות אינטנסיבים בחו"ל בהן לקחו חלק בתחרות הגראנד סלאם בטוקיו ובתחרות הגראנד פרי בצינג'דאו ועבורם מדובר בשבוע קצר של מנוחה.


בעוד שלושה שבועות הם יתחרות בתחרות המאסטרס היוקרתית, אליה מגיעים שש עשרה הטובים בעולם ומחר, באליפות ישראל, הם מפנים את הבמה לכוכבים הפוטנציאלים של המשחקים האולימפים בריו 2016. "מדובר בספורטאיות אולימפיות שמתכוננות לתחרות הגדולה ביותר בקיץ הקרוב", אמר שני הרשקו, מאמנה של ג'רבי, "אין צורך להעמיס, צריך לשמור עליהן ועוד תחרות יכולה להיות רק פוטנציאל לפציעות. כל הנוגעים בדבר מבינים זאת ומקבלים לחלוטין את ההחלטה שלהן".

המשקלים הקלים
שירה ראשוני (עד 48 ק"ג), היא הפיבוריטית לזכייה בתואר אלופת ישראל, זאת מאחר שהג'ודוקא הבכירה רוני שוורץ בת ה-27 תתחרה בקטגורית משקל גבוהה יותר ותשאיר את הבמה לראשוני בת ה-20. שוורץ חזרה גם היא משלושה שבועות קשים מאוד בחו"ל ביחד עם נבחרת ישראל אבל לא מוכנה לוותר על עוד השתתפות בתחרות. שוורץ שנושקת למשחקים האולימפים בלונדון 2012 ומחפשת עוד נקודות דירוג בסבב העולמי תתחרה בקטגוריית עד 52 ק"ג וצפויה לפגוש את גילי כהן בגמר. בקטגוריית המשקל של עד 57 ק"ג, צפויות מעין גרינברג ובר רוזנבסר להיפגש בגמר. בגזרת הגברים שני הכוכבים הצעירים של נבחרת ישראל טומי ארשנקסי (עד 60 ק"ג) וגולן פולק (עד 73 ק"ג), אמורים לתת תצוגה. השניים, חניכיו של מאמן נבחרת ישראל אורן סמדג'ה, צריכים לקחת את האליפות בהליכה, גם אם נתחשב בסבב העולמי שלקחו בו חלק בשבועות האחרונים ביחד עם הנבחרת שלא הניב עבורם תוצאות גדולות מעבר לניסיון והשתפשפות בזירה של הגדולים.
 
המשקלים הבינונים
עקב אי ההשתתפות של שלזינגר וג'רבי באליפות, הגמר אמור להיות בין רותם שור ובר פרין, שמתחרות בקטגורית משקל של עד 63 ק"ג. במשקל של עד 70 ק"ג צפויה ליאור וילדיקאן לקטוף את התואר. אצל הגברים יוסף פללאשוילי (עד 73 ק"ג), שכבר זכה במדליות בסבב העולמי השנה, צריך לעשות את זה בהליכה ובמשקל של עד 81 ק"ג לגברים, הכל פתוח, אין כרגע פייבוריט.
 
המשקלים הכבדים
עמרי קניון (עד 78 ק"ג), שזכתה השנה במדליית הכסף באליפות אירופה עד גיל 20 בספק לתחרות עקב פציעה בקרסול. בהיעדרו של אריק זאבי, הפייבוריט לזכייה במשקל של עד 100 ק"ג הוא אורי ששון, שנכנס לתודעה רק לאחר שזכה לפני חודש בארד בגראנד סלאם באמסטרדם. אסף זוהר צפוי לשלוט במשקל הפתוח. הישג השיא שלו השנה היה המקום השביעי אליו הגיע באליפות אירופה.