נמרוד משיח זכה בארד באליפות העולם

הגולש הישראלי פתח פער של 14 נקודות על פני צוברי במירוץ ללונדון

הישג נהדר לנמרוד משיח, שזכה במדליית הארד באליפות העולם בשייט הנערכת בפרת' שבאוסטרליה. גולש הניל-פרייד הישראלי סיים את השיוט המכריע במקום השישי והבטיח את מקומו על הפודיום לאחר שהקדים את יריבו הפולני פז'מיסלב מרצ'ינסקי.

זו הזכיה השניה ברציפות של הגולש בארד העולמי, לאחר שעשה זאת בשנה שעברה בדנמרק. שנה קודם לכן הוא סיים כסגן אלוף העולם באנגליה וכעת רק חסר לו המקום במשחקים האולימפיים. "אני מאוד שמח מההישג", אמר משיח לאתר ערוץ הספורט. "רציתי לזכות במדליית זהב, אבל זה רצף טוב של שלוש שנים עם מדליות. אני עוד צריך לעכל את כל הסיפור הזה, זה היה שבוע הזוי".

"הישג אדיר להיות בפעם השלישית ברציפות על הפודיום באליפות העולם", אמר מאמנו של משיח גל פרידמן, "זה מראה על היציבות שלו לאורך 3 שנים וזה לא פשוט בכלל. ברור שהוא רצה יותר אבל אנחנו יודעים שהוא יכול ונקווה שישפר את ההישג באליפות הבאה".


משיח עלה לשיוט המדליות מהמקום הרביעי עם 40 נקודות וסיים שלישי עם 52 נקודות - כמות זהה לזו של הפולני, אבל העובדה שסיים לפניו בשיוט המכריע העניקה לו את המדליה. הזכיה בארד מקנה למשיח 20 נקודות ויתרון 7:21 על פני שחר צוברי במאבק על הכרטיס למשחקים האולימפיים בלונדון.


כעת מחכות למשיח וצוברי עוד שתי תחרויות מכריעות במירוץ ללונדון. הזוכה הטרי בארד יקבל גם 50 אלף שקלים מהוועד האולימפי, כאשר חצי מהמענק יינתן למאמנו גל פרידמן. את הזהב אגב קטף דוריאן ואן ריסלברג הבלגי ההולנדי, שסיים את שיוט המדליות במקום הרביעי ולקח את אליפות העולם עם 33 נקודות. במדליית הכסף זכה פיוטר מיז'קה הפולני (40).

אכזבה לכהן ובוסקילה ב-470
ורד בוסקילה וגיל כהן, שייטות ה-470 הבכירות של ישראל, פיספסו הבוקר זכיה במדליה באליפות העולם בפרת' כשסיימו את שיוט המדליות במקום השמיני וסיימו במקום הרביעי בדירוג הכללי - 3 נקודות בלבד מהצמד שזכה בארד.


בוסקילה וכהן הישראליות עלו לשיוט המכריע מהמקום השני עם סיכויים לא רעים בכלל לזכות באחת משלוש המדליות, זאת לאחר שפתחו בצורה בינונית את דרכן בתחרות. אולם, הן לא הצליחו להקדים את כל השלישיה שסביבן וסיימו, כאמור, במקום השמיני בשיוט. שרת הספורט לימור לבנת התקשרה לבוסקילה ובירכה את השתיים על הבטחת מקומן במשחקים האולימפיים.


"אני מאוד מאוכזבת מהיום, שיוט המדליות ללא ספק הותיר טעם חמוץ בפה", אמרה ורד בוסקילה, "היה לנו שבוע מדהים, הפלגנו מעולה והיינו צריכות לסיים על הפודיום. אני בטוחה שעוד כמה ימים, כשהאמוציונליות תפנה מקום לרציונליות, נבין שעשינו תוצאה מדהימה ושאנחנו בדרך הנכונה לקראת לונדון 2012".


את מדליית הזהב קטפו טארה פאצ'קו ובטה בטאנסוס הספרדיות, שסיימו במקום השביעי בשיוט המכריע ובפסגה עם 63 נקודות. הכסף הלך למרוויחות הגדולות האנה מילס וססקיה קלארק הבריטיות, שחצו את קו הסיום ראשונות (68 נק'). ג'ו אלה ואוליביה פאורי מניו זילנד סיימו במקום השלישי והקדימו את בוסקילה וכהן ב-3 נקודות בלבד (73).