אריק זאבי זכה בארד בצ'ינגדאו

הג'ודאי הפסיד בחצי הגמר ליריב קוריאני ביוקו. ששון וזוהר הודחו בסיבוב 1

גראנד פרי צ'ינגדאו, התחרות האחרונה בסבב העולמי בג'ודו לשנת 2011, ננעלה היום (ראשון) עם המשקלים הכבדים, והג'ודאי הבכיר של ישראל אריק זאבי (עד 100 ק"ג) סיים את היום עם מדליית הארד על הצוואר. זאבי הפסיד בחצי הגמר להי-טאה הוואנג הקוריאני (6 בעולם), בניקוד קטן של יוקו, אבל יעמוד על הפודיום ויקבל מענק של 8,000 שקלים מהוועד האולימפי. מאמנו יקבל מחצית מהסכום.


"אני מרוצה לסיים את השנה עם מדליה וגם שמח שנקמתי במונגולי (האלוף האולימפי). רק חבל לי על חצי הגמר, אבל אני אנסה להמשיך ולהשתפר", אמר זאבי אחרי טקס הענקת המדליות.


עבור זאבי, שכבר הבטיח מזמן את מקומו במשחקים האולימפיים לונדון 2012, מדובר בתחרות מוצלחת אבל גם אולי מעט מאכזבת, שכן נראה היה במהלך קרב חצי הגמר כי הוא מסוגל לצבור ניקוד. יריבו הקוריאני השתדל בעיקר להימנע ממגע עם אריק, אבל לא קיבל עונש מהשופטים, וחגג העפלה לגמר כשהשעון הגיע לאפס. עבור המשלחת הישראלית זו כמובן הצלחה, עם שתי מדליות ארד בסין - של זאבי וגם של אליס שלזינגר שעמדה על הפודיום אתמול.


זאבי פתח ברגל ימין את התחרות עם ניצחון על סימי מוחמד עווידאת. הישראלי חתם את הקרב באיפון על היריב ממרוקו 2:37 דקות מתחילת הקרב. בשמינית הגמר פגש את דימיטרי פטרס מגרמניה (23 בעולם), שגבר קודם לכן על יריב איראני ומנע מזאבי עליה חלקה לשלב הבא, אך האחרון עלה בעזרת יוקו לרבע הגמר. בשלב הבא התמודד זאבי מול האלוף האולימפי המכהן, טובשינבאייאר נאידאן ממונגוליה (12 בעולם), וניצח בשני יוקו.


עבור זאבי תחרות הגראנד פרי חשובה מאוד כדי להתקדם בדירוג העולמי ולהבטיח לעצמו הגרלה נוחה במשחקים האולימפיים בלונדון 2012. הישראלי מדורג כיום במקום ה-11 בעולם וכניסה לשמיניה הראשונה תבטיח לו דרך נוחה יותר באוגוסט הקרוב.
 
באותה קטגוריית משקל הובס אורי ששון בן ה-21, שהצליח לזכות במדליית הארד בגראנד פרי שנערך באמסטרדם לפני חודש, כבר בקרב הראשון. הוא נוצח על ידי המדורג 7 בעולם, הבלגי אלקו ואן דר גיסט, באיפון 4:07 דקות בתוך הקרב.
 
אסף זוהר, שמתחרה במשקל הפתוח (100+ ק"ג), הודח גם הוא בשלב הראשון לאחר שנוצח על ידי דניאל הרננדס הברזילאי (10 בעולם), שהסתפק בשני יוקו כדי לטפס לסיבוב הבא.