קליעה: הישג מצוין לריכטר בליגה הלאומית

הקלע שכבר הבטיח מזמן את מקומו בלונדון, רשם 597 נק' ברובה אוויר

המחזור השלישי של הליגה הלאומית בקליעה, שנערך הערב (שבת) הוא עוד תחרות הכנה עבור הקלע סרגיי ריכטר, שייצג את ישראל במשחקים האולימפיים בלונדון 2012. כזכור, ריכטר הוא הספורטאי הישראלי הראשון שהבטיח את הכרטיס ללונדון. ריכטר בן ה-22 קבע תוצאה מרשימה ביותר של 597 נקודות מתוך 600 אפשרויות ברובה אויר במחזור שנערך במטווח האולימפי בהרצליה.


  • הספירה לאחור החלה: היכנסו לאזור האולימפי שלנו לקראת לונדון 2012

  • "אני עובד קשה מאוד באימונים וזה מתבטא גם בתוצאות בתחרויות", אמר סרגיי ריכטר לאתר ערוץ הספורט. "אני מרגיש שאני בכושר הכי טוב שהייתי בו אי פעם. העונה הנוכחית של הליגה הגרמנית תורמת לי מאוד, כי מדובר בליגה הטובה בעולם וזה עוזר לי מבחינה מנטאלית וגם מבחינת הרמה הכללית שמוצגת שם. אני מקווה להביא את היכולת הטובה שלי למשחקים האולימפיים בלונדון".

    אז עד כמה התוצאה טובה? מדובר בהישג שאמור להקנות לריכטר מקום בגמר האולימפי בלונדון, במידה שיצליח לשחזר אותו כמובן. יחד עם זאת, ריכטר כבר הציג רמה גבוהה טובה יותר בתחרויות בחו"ל כאשר שיאו האישי עומד על 599 נק', תוצאה אותה קבע לראשונה לפני שנתיים עוד בעודו קלע נוער במסגרת גביע העולם לבוגרים שנערך במינכן שם גם ניצח. אותו הישג בזמנו הכניס את ריכטר לאותם קלעי הנוער שמחזיקים בשיא העולם. עד היום, הוא מחזיק בשיא זה.
     
    סרגי ריכטר הוא חניכו של הקלע האולימפי הוותיק גיא סטריק, שלא הצליח לקבוע את הקריטריון למשחקים. את המחזור הקודם בליגה החמיץ ריכטר עקב השתתפות באותו הזמן בליגה הגרמנית (הבונדסליגה), שם הוא על תקן הקלע הזר בקבוצה. לליגה הלאומית בקליעה ברובה אויר יש שישה מחזורים והמחזור הגרוע ביותר "נזרק" עבור כל קלע, כך שההיעדרות של ריכטר לא תשפיע על מיקומו בהמשך העונה. זוהי שנתו השניה של ריכטר בגרמניה.


    הליגה הגרמנית נחשבת לליגה הטובה בענף הקליעה העולמי ומגיע לתחרויות שלה קהל גדול. בגרמניה יש למעלה מיליון קלעים פעילים והענף נחשב לאחד מהענפים המובילים במדינה (יחד עם הכדורגל, מירוצי המכוניות והאגרוף).


    בעוד מספר חודשים ריכטר ייקח חלק באליפות אירופה ברובה אויר שתיערך בפינלנד הקרה. הציפייה ממנו היא ברורה, מדליה או לפחות כניסה לגמר אליו מעפילים שמונת הקלעים הטובים ביותר. בחודש אפריל הוא יתחרה בתחרות הקדם אולימפית שתיערך במטווח האולימפי בלונדון. ריכטר נחשב לאחד הקלעים הצעירים ברמה העולמית. גם חברתו לחיים איוואנה מקסימוביץ, הקלעית הבכירה של סרביה, תיקח חלק במשחקים האולימפיים במקצה הנשים.