ג'ודו: האם זאבי יפגוש יריב איראני?

הג'ודוקא מחפש מדליה בצ'ינגדאו. אורי ששון הצעיר ינסה להפתיע שוב

אחרי שאליס שלזינגר הביאה מדליית ארד נאה למשלחת הישראלית בתחרות הגראנד פרי החשובה שנערכת בצ'ינגדאו, מחר (ראשון) יעלו שלושה ישראלים נוספים על המזרן בסין, ביום הנעילה של האירוע. אריק זאבי ואורי ששון יתחרו במשקל עד 100 ק"ג ואילו אסף זוהר יתמודד במשקל הפתוח.


זאבי, שמדורג במקום ה-11 בעולם, זכה להגרלה מעניינת בלשון המעטה. הוא הוגרל אוטומטית לסיבוב השני שם יפגוש את סידי מוחמד אווידאטה ממרוקו. אם זאבי ינצח הוא צפוי לפגוש את דימיטרי פיטרס הגרמני. הפן המעניין מחכה אם פיטרס יפסיד. הגרמני יפגוש בסיבוב הראשון את הג'ודוקא האיראני ג'וואד מאג'וב.


בכל מקרה, אם האיראני אכן ינצח ויבחר להתמודד מול זאבי, זו תהיה הפתעה מרעישה, אבל הוא כנראה לא יעלה על המזרן (בטח ב"טענת פציעה" מסתורית). אם הישראלי יתגבר על שתי המשוכות הראשונות הוא עשוי לפגוש את האלוף האולימפי ממונגליה נאיידאן, שגבר עליו בתחילת השבוע בטוקיו. אורי ששון יחל את דרכו מול אחד המועמדים לקחת מדליה בתחרות, אלקו ואן דר חיסט הוותיק (שהפסיד לזאבי בקרב על הארד באתונה).


אגב, ששון ניצח בגראנד פרי אמסטרדם האחרון את פיטרס עצמו בדרך לזכיה מדהימה במדליית הארד. ששון בן ה-21 יחכה ככל הנראה לריו ב-2016 כדי לקבל את ההזדמנות שלו במשחקים האולימפיים. אסף זוהר יתמודד בקרב הראשון שלו מול המדורג 10 בעולם, דניאל הרננדס מברזיל.