אליס שלזינגר זכתה במדליית הארד בצ'נגדאו

הישראלית נוצחה בחצי הגמר. ג'רבי, יריבתה על לונדון, עפה בסיבוב הראשון

אליס שלזינגר זכתה הבוקר (שבת) במדליית הארד בצ'ינגדאו שבסין, שמארחת את תחרות הגראנד פרי האחרונה בסבב העולמי לשנת 2011. הג'ודאית הבכירה של ישראל (עד 63 ק"ג) נעצרה רק בחצי הגמר, שם הפסידה ליריבה מונגולית.


  • הספירה לאחור החלה: היכנסו לאזור האולימפי שלנו לקראת לונדון 2012
  • "אני מרוצה מהתוצאה, אבל גם חושבת שיכולתי לעשות יותר ואני לא שלמה עם הקרב האחרון", אמר אליס שלזינגר לערוץ הספורט, "אני מבואסת כי בסופו של דבר אני באה לתחרויות לא כדי להגדיל את הפער מירדן ג'רבי אלא כדי להשתפר ולהגיע למצב הכי טוב שאני יכולה לאולימפיאדה. היום הרגשתי שיכולתי יותר. יום תחרות הוא מעייף, אבל גם היריבות עייפות אז זה לא פקטור".


    שלזינגר, שמדורגת במקום השישי בעולם, גברה בקרב הראשון באיפון על גלינג יאנג הסינית, שזכתה ליתרון ביתיות אבל הופלה על הגב תוך 2:48 דקות. בשמינית הגמר הישראלי פגשה את המדורגת 30 בעולם, יהירה אגוריה מספרד. גם שם זה הסתיים באיפון, הפעם כשנותרו 4 שניות לתום הקרב אותו עמדה לנצח גם ללא האיפון בשל יתרון של שני יוקו.


    ברבע הגמר לשלזינגר חיכתה קלריסה אגבנונה מצרפת (9 בעולם), והישראלית עברה בזכות יתרון קטן של יוקו. כאמור, בקרב על המקום בגמר אליס שלזינגר הפסידה מונצ'זאיה טסדסורן ממונגוליה, שמדורגת 10 בעולם.

    ירדן ג'רבי, יריבתה של שלזינגר על הכרטיס הישראלי למשחקים האולימפיים לונדון 2012, הודחה כבר בקרב הראשון באותה הקטגוריה. ג'רבי, שמדורגת 11 בעולם, הובסה באיפון לאחר 1:55 דקות מול יריבה יפנית צעירה ולא מוכרת. עבור ג'רבי תחרות הגראנד פרי היתה חשובה מאוד והיוותה הזדמנות מבחינתה לצמק את הפער במירוץ מול שלזינגר, שתזכה בנקודות דירוג עקב המדליה בתחרות ותיידל את הפער מג'רבי. עד היום לא השכילה ג'רבי לעקוף את שלזינגר בדירוג העולמי, גם בתקופות שג'רבי עמדה פעם אחר פעם על הפודיום.


    בעוד שבועיים יקחו השתיים חלק בתחרות המאסטרס שתפתח את שנת 2012, לשם יגיעו 16 הטובים בכל קטגורית משקל. התחרות תחלק נקודות דירוג רבות וחשובות מאוד עבור ג'רבי. נכון לעכשיו נראה כי אליס שלזינגר תהיה שוב הנציגה שלנו במשחקים האולימפיים.


    במשקל של עד 73 ק"ג, יוסף פללאשווילי הצליח להעפיל לשמינית הגמר, אבל שם גם נעצר. בקרב הראשון הוא גבר באיפון, תוך 1:23 דקות, על יריב קזאחי ובשמינית הגמר היה זה המדורג מספר 11 בעולם שזרק אותו באיפון תוך 4:08 דקות. פללאשווילי מדורג כרגע במקום ה-28 בעולם והוא עדיין בתמונת המשחקים האולימפיים. שנת 2012 צריכה להיות שנה מוצלחת ויציבה עבור פללאשווילי, אם הוא רוצה לעלות על המטוס ללונדון.