הסטוריה: נערך מירוץ הפורמולה הראשון בארץ

5000 צופים באילת ראו את ארז ליבן מנצח באירוע: "רגע מרגש". גם מנכ"לית מ

אירוע המירוצים הראשון החוקי בישראל יצא היום (חמישי) לדרך באילת מול קהל מרשים של 5000 צופים ובהשתתפות 50 נהגים בכל המקצים. באירוע נכחו ד"ר אורי שפר, ראש מנהל הספורט, יוסי ניסן, יו"ר הרשות לנהיגה ספורטיבית ומנכלית משרד הספורט, אורלי פורמן, שהפתיעה את כולם בציטוט של הנהג האגדי מיכאל שומאכר בפתיחת התחרויות: "לא חשוב כמה אתה מהיר אלא כמה טוב את לוקח את הפניות".

המנצח הגדול של היום הוא ארז ליבן שגבר על שמונה מתחרים במכוניות הפורמולה "סינגל סיטר", והרגע המרגש היה הקפת זיכרון לזכרו של טל שביט, פרשן ערוץ הספורט לספורט מוטורי שנהרג השנה בתאונת דרכים.


התחרויות המרכזיות היו בסגנון ה"סינגל סיטר" במכוניות הפורמולה, כאשר התקיימו מקצי גברים ומקצי נשים. שמיניית הנהגים שהתחרתה חולקה לשני מקצים בני ארבעה כל אחד. שני הראשונים עלו לגמר, בו ניצח ארז ליבן, שהיה הפייבוריט מלכתחילה.


ליבן היה היחידי שהתחרה בעבר במירוצים מסוג זה, ואילו כל השאר הם חובבנים שאומנו במיוחד לתחרות. "להיות המנצח של אירוע הספורט המוטורי הראשון בישראל זה רגע מרגש וגדול בשבילי", אמר ליבן לאחר שירד מהפודיום. ההפתעה במקצה הגיעה מכיוונו של אביב קצ'איי בן ה-50, זקן המתמודדים, שסיים שלישי.

ארבע מתחרות התמודדו במקצי הבנות, שם התחרות הייתה נגד השעון. המנצחת הייתה ליאת דן שחצתה את קו הסיום בזמן הקפה של 42 שניות, מהירה בשתי שניות מהמקום השני. כמו כן, היה גם מקצה סלבריטאים בו התחרו בין השאר מגיש חדשות הספורט אלי אילדיס, מיקי גבע ואלון דיי הנהג הישראלי שהגיע גם הוא.


במקצה האופנועים עוז כרמון היה המנצח ואף עשה זאת למרות שרכב על אופנוע בעל נפח מנוע של 450 סמ"ק, בעוד ששאר המתחרים רכבו עם 550. לירן שטרן ניצח את כל מקצי הקארטינג והוכתר כאלוף היום.