שייט: לי קורזיץ אלופת העולם

הישג פנטסטי לגולשת באוסטרליה: "זה אחד הרגעים המאושרים בחיים"

הישג ענק ללי קורזיץ, לענף השייט, לספורט האולימפי ולספורט הישראלי בכלל. הגולשת המצוינת זכתה הבוקר (ראשון) במדליית זהב באליפות העולם בשייט, שנערכת בפרת' שבאוסטרליה ובכך הוכתרה בפעם השניה בקריירה שלה לאלופת העולם בגלישה.


  • הספירה לאחור החלה: היכנסו לאזור האולימפי שלנו לקראת לונדון 2012

  • ביום שישי קורזיץ תפסה את המקום הראשון בדירוג הישראלים שלנו. מה יהיה הפעם?

  • "זה אחד הרגעים המאושרים בחיים שלי", סיפרה לי קורזיץ בראיון נרגש לגל פרידמן, מאמנו של נמרוד משיח ממש עם היציאה מהמים באוסטרליה. "לא מאמינה שהגעתי לזה בפעם השניה בקריירה שלי אחרי כל העליות והירידות שהיו לי וכל מה שקרה. אין דבר יותר משמח מזה. אני מנסה ליהנות מכל רגע ומרגישה גאה להיות ישראלית".

    לי קורזיץ זינקה לשיוט המדליות בידיעה שהיא רק צריכה לשמור על שתי יריבותיה מרינה אלבאו מספרד וסופיה קלפצ'קה מפולין ועשתה את זה כמו גדולה. הישראלית, שנמצאת בכושר הטוב בקריירה, סיימה במקום החמישי בשיוט המדליות וזכתה במקום הראשון בכללי. בזכות ההישג תקבל קורזיץ מענק של 100 אלף שקלים מהוועד האולימפי הישראלי. מאמנה בן פינקלשטיין יקבל את מחצית הסכום.


    עבור קורזיץ מדובר בתואר עולמי שני בקריירה הארוכה שלה. הקודם הגיע כאשר הייתה בת 19, אז זה היה בשנת 2003 בדגם מיסטרל. בהמשך היא כשלה במשחקים האולימפיים ב-2004 וכבר פרשה מענף השייט האולימפי ועברה לגלישת גלים. אולם ב-2010 היא חזרה לעניינים והוכיחה שכישרון לא חסר לה. מדליית הזהב היום היא הוכחה לכך שקורזיץ היא מועמדת בולטת לזכיה במדליה במשחקים האולימפיים בלונדון ב-2012, אולי אפילו זהב.


    בשיוט המדליות האחרון באליפות אירופה הייתה תקרית בין נמרוד משיח לשחר צוברי, כאשר הראשון גלש בצורה טקטית ומנע מצוברי זכייה במדליה. הבוקר מעיין דוידוביץ', שמנסה להגיע למשחקים האולימפיים על חשבון קורזיץ, זינקה גם היא לשיוט המדליות. אך בניגוד לקרב בגברים, הגולשת הצעירה דווקא סייעה לחברתה לנבחרת. דוידוביץ' גלשה מצוין וניצחה את שיוט המדליות וסיימה במקום השישי והמכובד.

    מעיין דוידוביץ', שסיימה כאמור במקום השישי, אמר לאתר ערוץ הספורט: "התחלתי את התחרות לא טוב, למרות שכבר באימונים שלפני הפגנתי יכולות טובות. הייתה לי שנה לא קלה בלי מאמן ועם תמיכה מינמלית של האיגוד, אבל אני מרוצה ואני חושבת שעשיתי התקדמות גדולה השנה בעיקר בזכות העבודה עם מאמן הכושר שרון לייב, שבעצם היה היחיד שאימן והדריך אותי מקצועית". על עתידה המקצועי שלוטה בערפל בעקבות הצלחתה של קורזיץ (השתיים נאבקו על הכרטיס היחיד ללונדון): "אני לא מתכוונת לפרוש למרות שאני יודעת שהסיכוי להגיע למשחקים האולימפיים הוא קלוש ביותר. מגיע לקורזיץ כי הייתה לה שבוע ושנה מעולה. אני מפרגנת לה מכל הלב".


    ראש ממשלת ישראל, בנימין נתניהו, שוחח גם הוא עם אלופת העולם בשייט. רוה"מ בירך את קורזיץ על ההישג וציין כי הביאה כבוד גדול לספורט הישראלי. נתניהו שיבח את הגולשת על הישגיה לאורך השנים: "הוכחת התמדה בנוסף לכישרון האדיר שבך. אני מצפה לראות אותך במשחקים האולימפיים בלונדון".


    צפו בתגובה של קורזיץ מיד עם יציאתה מהמים (באדיבות גל פרידמן)--->

    גידי קליגר וערן סלע סיימו במקום הרביעי
    לצד המדליה הנהדרת של לי קורזיץ, המשלחת הישראלית פספסה הבוקר הזדמנות להשיג מדליה נוספת. גידי קליגר וערן סלע זינקו לשיוט המדליות בידיעה שאם יקדימו את הצמד הקרואטי הם יעלו על הפודיום בפרת' עם מדליית ארד. אולם, השניים התקשו להיכנס לקצב שלהם וסיימו במקום האחרון בשיוט המדליות והסתפקו במקום הרביעי הכללי.


    סלע וקליגר פתחו בשבוע שעבר את התחרות בצורה חלשה, אך אחרי יומיים נכנסו לקצב והתקדמו לתמונת המדליות. פסילה מיותרת שלהם ביום שישי מנעה מהם את האפשרות לזכות במדליה. למרות זאת, השניים נחשבים כמועמדים ריאליים לזכות במדליה אולימפית בלונדון בקיץ הקרוב.


    "הפלגנו טוב בתחרות אנחנו מאוכזבים רק משיוט המדליות", אמר ערן סלע לאתר ערוץ הספורט. "היינו כבר בעמדה לזכות בארד אבל ביצענו עבירה והענשנו את עצמנו. אחר כך כבר היינו רחוקים מדי. בסך הכל זו תוצאה טובה".