אליפות אירופה: טומרקין בגמר ל-100 מעורב

השחיין רשם 54.31 שניות. נבו: אני מרוצה, אמשיך לעבוד עד המשחקים

אחרי ההצלחה של גל נבו, שזכה בשתי מדליות ארד וההצלחה של עמית עברי שסיימה רביעית, ממשיכה נבחרת השחייה של ישראל לרשום נציגויות בגמרים באליפות אירופה בבריכות קצרות שנערכת בשצ'צ'ין שבפולין. הערב (שבת) העפיל יעקב טומרקין לגמר ב-100 מטרים מעורב אישי.


  • הספירה לאחור החלה: היכנסו לאזור האולימפי שלנו לקראת לונדון 2012
  • טומרקין עלה לגמר מהמקום התשיעי מתוך עשרה שהעפילו כשעצר את השעון על 54.31 שניות. פטר מנקוץ' הסלובני קבע את הזמן הטוב ביותר בחצי הגמר עם 53.59 שניות. גם דימיטרי ז'ילין הרוסי ומרקוס דיבלר הגרמני עלו לגמר.


    גם עמית עברי העפילה לגמר, שיתקיים מחר. הישראלית עלתה לגמר שלישי באליפות כשדורגה עשירית בחצי הגמר ל-100 מטרים פרפר עם 58.25 שניות. ג'נט אוטסן, שזכתה בזהב במחצית המרחק, קבעה את הזמן הטוב ביותר במוקדמות עם 57.37 שניות. גם ג'מה לואו הבריטית, אלכסנדרה הרסימניה מבלארוס ואירינה בספאלובה הרוסיה העפילו לגמר.


    יהונתן קופלב החמיץ במעט את הגמר ב-100 מטרים גב, כשסיים במקום ה-12 עם 52.60 שניות, רק 18 מאיות מהכרטיס האחרון לגמר. מיקי מלול סיים במקום ה-17 ב-50 מטרים חזה עם 27.63 שניות.


    גל נבו הגיב הערב לשתי המדליות הארד שקטף באליפות אירופה בבריכות קצרות. "לא הייתה לי הכנה ספציפית לקראת האליפות הזו ולמרות זאת הצלחתי לשבור את השיאים שנקבעו רק לפני שנה ולזכות במדליות. זה מראה על כיוון חיובי ונותן לי מוטיבציה להמשך".


    על המשחקים האולימפיים בלונדון אמר: "המטרה שלי היא ברורה, להעפיל לשני חצאי הגמר (200 ו-400 מעורב אישי) ואולי אפילו לגמר. אני אמשיך לעבוד קשה לקראת המשחקים ונקווה שהדברים ילכו טוב".