שייט: קורזיץ הבטיחה מדליה באליפות העולם

הגולשת דורגה ראשונה בדרך לשיוט המדליות, וקליגר וסלע שוב בתמונה

יום מוצלח לישראלים באליפות העולם בשייט המתקיימת בפרת' (אוסטרליה). לי קורזיץ שמרה על המקום הראשון בין גולשות הניל פרייד והבטיחה למעשה את זכייתה במדליה, בעוד שמעיין דוידוביץ' התברגה אף היא לעשיריה הראשונה ולשיוט המדליות. ערעורם של שייטי ה-470, גידי קליגר וערן סלע, התקבל וגם הם בתמונת הפודיום.

לאחר 10 שיוטים לי קורזיץ שמרה על המקום הראשון בדירוג הכללי בניל פרייד לנשים, לאחר שסיימה את השיוט ה-9 במקום הרביעי ואת ה-10 במקום השלישי. המוליכה מישראל משייטת בראש עם 21 נקודות, כאשר מאחוריה נמצאות מרינה אלבאו (ספרד, 27 נק'), סופיה קלפאצ'קה (פולין, 29) ויו הואנג (סין, 54).


זכיה של קורזיץ במדליית הזהב תהיה למעשה שחזור הישגה הגדול מ-2003, אז זכתה באליפות העולם שנערכה בספרד על דגם מיסטרל. ויש לזכור שהשנה היא הספיקה לזכות גם במדליית הכסף באליפות אירופה. מעיין דוידוביץ' עלתה למקום השמיני עם 71 נקודות והבטיחה את מקומה בשיוט המדליות, שייערך בראשון בבוקר.
 
גם גידי קליגר וערן סלע הבטיחו את השתתפותם בשיוט המדליות במפרשיות 470, ועוד זכו לרוח גבית לאחר שהתקבל הערעור שלהם על שיוטי יום שישי. הצמד הישראלי סיים את השיוט ה-9 במקום החמישי וניצח בשיוט ה-10. עקב ההחלטה קפצו הישראלים למקום הרביעי ועל אף הפער המשמעותי, עדיין יש להם סיכוי למדליה. מת'יו בלצ'ר ומלקולם פייג' האוסטרלים (20 נק') מובילים בפער ניכר על פני השאר והם בדרך לזהב.


נופר אדלמן, שמתחרה בדגם לייזר רדיאל לנשים, סיימה את השיוט העשירי במקום ה-36 ואת האליפות במקום ה-43.