רוני שוורץ לקחה מדליית כסף בקוריאה

הישראלית מתקדמת בצעדים קטנים למשחקים האולימפיים בקיץ הקרוב

באליפות העולם האחרונה קיבלה רוני שוורץ הגרלה אכזרית, כאשר פגשה כבר בסיבוב הראשון את אחת הג'ודאיות הטובות בעולם. בעקבות ההדחה היא שינתה כנראה את דרך החשיבה שלה. במקום לחכות רק לטורנירים הגדולים, שוורץ מגיעה לכל תחרות ונלחמת על כל נקודת דירוג. ולא משנה אם מדובר בסמואה, אל סלבדור או פאריס. היום (שישי) זכתה הישראלית במדליית כסף במשקל עד 48 ק"ג בתחרות גביע העולם שנערכה בקוריאה.


"אני מאוד מרוצה מהתוצאה", מסרה שוורץ לאתר ערוץ הספורט, "מקווה שבתחרויות בסין ויפן המומנטום שלי יישאר. אני מתחרה בתחרויות גדולות וקטנות. אם אפשר להגדיל את הסיכוי להגיע למשחקים האולימפיים דרך האירועים הקטנים, אז אני חייבת לנסות".

שוורץ פתחה את התחרות נהדר עם שני ניצחונות באיפון על יריבה מקוריאה ועל מלאני קלמון הצרפתייה. ברבע הגמר היא התגברה באמצעות ווזארי על יריבה מארמניה ובחצי זרקה באיפון נוסף את אן סירייאשי מארה"ב. בגמר היפנית לריו אוקמטו הייתה כבר גדולה על שוורץ, שקטפה את מדליית הכסף הנהדרת מבחינתה.


שוורץ נמצאת על סף השגת הקריטריון למשחקים האולימפיים. כדי להבטיח את כרטיס הטיסה ללונדון עליה להיות מדורגת בין 14 הראשונות בעולם (בחישוב של נציגה אחת לכל מדינה) במשקל שלה. בשבוע הבא תתמודד שוורץ בתחרות הגראנד סלאם היוקרתית בטוקיו. שם גם שאר הג'ודאים הבכירים של ישראל אמורים לקחת חלק, בהם אריק זאבי, שחוזר לתחרות בה זכה במדליה בשנה שעברה.


"מגיעות לרוני שוורץ כל המחמאות", אמר מאמנה של הג'ודאית ושל נבחרת הנשים ואריק זאבי, שני הרשקו, לאתר ערוץ הספורט. "רוני היא דוגמא ומופת לספורטאית שמוכנה להשקיע ולהקריב את כולה למען המטרה. המשימה שלה קשה במיוחד, מכיוון שהוועד האולימפי הישראלי לא מכיר בקריטריון האירופי (איגוד הג'ודו האירופי מחלק כרטיסים נוספים למשחקים, כתלות בדירוג העולמי. ד.ר). רוני מתחרה כרגע כמעט בכל התחרויות כמו שאר היריבות שלה שמדורגות במקומות 12 עד 16 בעולם".